''ေမးျမန္းျခင္း၏အက်ိဳး''
(၁)
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၅၀၀ေက်ာ္ေလာက္တုန္းက
အင္ဒိယႏုိင္ငံမွာ သုဘအမည္ရ လုလင္တစ္ဦးဟာ
ဗုဒၶကုိေမးတယ္။
''အဘယ္သုိ ့ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဥာဏ္နည္း၍
အဘယ္သုိ ့ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဥာဏ္ေကာင္းပါသလဲ ငါ့ရွင္''
ဗုဒၶက ျပန္ေျဖတယ္။
''ေမးေသာသူက ဥာဏ္ေကာင္း၍ မေမးေသာသူက ဥာဏ္တုံးပါ၏”တဲ့။
ဗုဒၶက ေျပာခဲ့ဖူးေသးတယ္။ "ငါေျပာတဲ့စကားကုိေတာင္ ဆန္းစစ္ဆင္ျခင္ျခင္းမ႐ွိဘဲ အမွန္လုိ႔ မယူဆေလနဲ႔”တဲ့။ဒါေၾကာင့္ ဆန္းစစ္ၾကည့္မိတယ္။
(၂)
ေမးျမန္းျခင္းဆုိတာ
အဆုိးျမင္အားျဖင့္ စပ္စုျခင္းျဖစ္ၿပီး
အေကာင္းျမင္အားျဖင့္ စူးစမ္းျခင္းပါပဲ။
ေမးသင့္တာကုိ ေမးျမန္းျခင္းဟာ
စူးစမ္းျခင္းျဖစ္ၿပီး
မေမးသင့္တာကုိ ေမးျမန္းျခင္းဟာ
စပ္စုျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
သင့္၏မသင့္၏ကုိ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ဖုိ ့ေတာ့
ဥာဏ္လုိတယ္။ဆင္ျခင္တုံတရားလုိတယ္။
သင့္ေသာေမးခြန္းမ်ားကုိ ေမးျမန္းျခင္းဟာ
သင္ယူျခင္းျဖစ္တယ္။
ေလ့လာျခင္းျဖစ္တယ္။
စူးစမ္းျခင္းျဖစ္တယ္။
english စာမွာေတာ့
ေမးျမန္းျခင္း ႏွင့္ ေတာင္းဆုိျခင္းကုိ
ask လုိ႔ သုံးထားတယ္။
ေမးျမန္းျခင္းဆုိတာသိဖုိ ့ရာ
ေတာင္းဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေမးျမန္းျခင္းသည္
ေမာဟကုိ ခြာခ်ဖုိ ့ႀကိဳးစားျခင္း ျဖစ္တယ္။
အဝိဇၨာဟူေသာ မသိမႈအေမွာင္ကုိ လင္းဖုိ ့ရာ
အားထုတ္ျခင္းလည္း ျဖစ္တယ္။
(၂)
ေမးျမန္းျခင္း ၄ မ်ိဳး႐ွိတယ္။
၁ သိလုိ၍ ေမးျမန္းျခင္း။
၂ သိသည္ကုိ ေျပာျပလုိ၍ ေမးျမန္းျခင္း။
၃ မိမိသိထားသည္ကုိ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေထာက္ခံေစလုိ၍ ေမးျမန္းျခင္း။
၄ အေၾကာင္းအရာကုိေဆြးေႏြးလုိ၍
ေမးျမန္းျခင္း။
က်ေနာ္ အခု High lightထုတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးခ်င္တာက "သိလုိ၍ေမးျမန္းျခင္း”အေၾကာင္းကုိပါ။
သိလုိ၍ ေမးျမန္းျခင္းကုိ က်ေနာ္ ၃ပုိင္းထပ္ခြဲတယ္။
၁ လူကုိ လူ ခ်င္း တုိက္႐ုိက္ေမးျမန္းျခင္း။
၂ စာဖတ္ျခင္း။
၃ ေတြးေခၚျခင္း။
အရင့္အရင္ ပညာ႐ွိေတြရဲ႕ဆုံးမစာေတြမွာ
အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကားခဲ့ဖူးတယ္။
"ပညာ႐ွိသူကုိ မွီဝဲဆည္းကပ္ပါ”တဲ့။
စာမေပၚခင္ေခတ္၊စာေပထြန္းကားမႈ အားနည္းတဲ့ေခတ္ေတြတုန္းက လူႀကီးသူမေတြရဲ႕
ေျပာစကားေတြကသာ ပညာကုိ ရခဲ့တယ္။
ဒီဘက္ေခတ္မွာလည္း ဒီလုိ ေမးျမန္းခြင့္႐ွိေနပါေသးတယ္။ကေလးဘဝမွာတုန္းကေတာ့ မိဘဆရာေတြရဲ႕ ေျပာစကားေတြကုိ နာယူမွတ္သားခဲ့တယ္။
လူကုိ လူခ်င္းေမးဖုိ႔က လူေရြးမွန္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။
ကုိယ့္ေမးခြန္းကုိ ေျဖႏုိင္မယ့္သူဟုတ္မဟုတ္၊ေျဖလုိတဲ့သူဟုတ္မဟုတ္ကုိေတာ့ ႀကိဳတြက္ထားဖုိ႔
လုိတာေပါ့။
ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ပညာကုိ႐ွာဖုိ႔ဆုိရင္ လူလူခ်င္းေမးျမန္းျခင္းထက္ စာဖတ္ျခင္းကုိ
ပုိအသုံးျပဳၾကတယ္။ ပညာ႐ွိေတြ၊ပညာ႐ွင္ေတြက
သူတုိ႔သိထားတာေတြကုိ စာအုပ္ေတြထဲမႇာ ေျပာျပထားရစ္ခဲ့တယ္။အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေလ့လာခြင့္ရမယ္။
စာအုပ္ေတြဖတ္တယ္။Googleေတြသုံးၾကတယ္။
"သိလုိ၍ေမးျမန္းျခင္း”မွာ ေနာက္ဆုံးနည္းကေတာ့
မိမိကုိယ္ကုိ ေမးျမန္းျခင္းပါ။
ဒါဟာ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ျခင္းလည္းျဖစ္တယ္။
ကုိယ့္အေႀကာင္းကုိ ကုိယ္ ဘယ္ေလာက္သိျပီလဲ။
ဒါေႀကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးျမန္းဖုိ ့..
အထူးလုိတယ္...။
မာယာမပါေသာ မုသားမပါေသာ အေျဖမ်ား
ႀကားရဲဖုိ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရုိးသားရမယ္...။
"ငါ ေလာဘႀကီးေနလား။
ငါတရားရဲ့လား။
ငါလြန္သြားလား။”စတဲ့ မိမိကုိယ္ကုိယ္ သုံးသပ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ ကုိယ့္အေႀကာင္းကုိယ္ေတြးျခင္းမ်ားဟာ
ရင့္က်က္ေစတယ္။
စာနာတတ္ေစတယ္။
တရားမွ်တေစတယ္။
(၃)
ဘယ္သူေျပာတာလည္းေတာ့က်ေနာ္မမွတ္မိဘူး။
"နည္းနည္း ဖတ္ပါ။မ်ားမ်ားေတြးပါ”တဲ့။
လူလူခ်င္း ေမးတာကုိအားေပးလုိတယ္။
စာဖတ္တာကုိ အားေပးလုိတယ္။
ေတြးေခၚတာကုိေတာ့ ပုိၿပီး အားေပးလုိပါတယ္။
ေလ့လာမႈမဲ့တဲ့ ေတြးေခၚမႈဟာ ေျမပုံမပါဘဲ
ခရီးထြက္သလုိ ပန္းတုိင္နဲ႔လြဲႏုိင္တယ္။
ေတြးေခၚမႈမဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈကေတာ့ ေျမပုံႀကီးထုိင္ဖတ္ေန႐ုံသပ္သပ္ပဲ။ဘယ္မွ မေရာက္ဘူး။
ဗုဒၶဟာ ဗုဒၶမျဖစ္ခင္ သိဒၵတၳ စာေလးလုံးကုိ
ဖတ္ခဲ့တယ္။
"အုိ၊နာ၊ေသ၊ရဟန္း”တဲ့။
နမိတ္ႀကီးေလးပါးလုိ႔ပဲဆုိဆုိ ဒါဟာ သိဒၵတၳ
စဖတ္ခဲ့တဲ့ စာပဲ။အဲ့ဒိေနာက္ ဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ခ်ီတက္သြားတာကေတာ့ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ျခင္းေတြနဲ႔ေပါ့။
ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ငုတ္တုပ္ထုိင္ေန႐ုံနဲ႔ ဘာပညာရႏုိင္မႇာလဲ။
သမၼာသတိ၊ သမၼဝါယမ၊ သမၼာသမာဓိ ဆုိတဲ့ သမာဓိမဂၢင္သုံးပါးေပၚကုိ အေျခတည္ၿပီး
သမၼာသကၤပလုိ႔ ေခၚတဲ့ ေကာင္းေသာဆင္ျခင္ေတြးေခၚျခင္းေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့လုိ႔ သမၼာဒိဌိပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္႐ွိခဲ့ျခင္းသာ။
က်ေနာ္ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္တာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ဘာသာမတူသူေတြ၊ဘာသာမဲ့ေတြ အေပၚ က်ေနာ္ေလးစားမႈ႐ွိပါတယ္။
က်ေနာ္က ဗုဒၶဘာသာဝင္မုိ႔လုိ႔လည္း က်ေနာ္သိထားတဲ့ ဗုဒၶအေၾကာင္းကုိ ဥပမာအျဖစ္ တင္ျပ႐ုံပါ။
နိဂုံးအေနနဲ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက…
လူလူခ်င္းေမးတာနဲ႔ စာဖတ္တာဟာ
ေလ့လာျခင္းအဆင့္ပါ။
ဒါေပမယ့္ ေတြးေခၚမႈမဲ့ရင္ေတာ့ သညၤာအဆင့္နဲ႔သာလမ္းဆုံးၿပီး ပညာအဆင့္ကုိ မေရာက္ႏုိင္ပါဘူး။
က်ေနာ္ေရးတဲ့ ဒီစာဟာ.မွားေကာင္းမွားမယ္။
မွန္ခ်င္လည္း မွန္မယ္။ဆင္ျခင္ၾကည့္ရင္
အေျဖရမွာပါ။
#Error
29.7.2017
Edit
29.7.2019
Credit
No comments:
Post a Comment