Friday, August 2, 2019

''ဘာသာတရားနဲ ့ ရုိးရာဓေလ့''

''ဘာသာတရားနဲ ့ ရုိးရာဓေလ့''

(၁)
တခ်ိန္တုန္းကျမန္မာျပည္မွာ စာေပဆုိလုိ ့
ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္မ်ားနဲ ့ နီတိက်မ္းမ်ားမွအပ
အျခားအားကုိးစရာ စာေပမရွိခဲ့ဘူး။
ဗုဒၶဘာသာေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပဲ ဇာတ္ဝတၳဳမ်ားကုိ ကုိးကားခဲ့ရတယ္။ လုံးဝဥသုံယုံႀကည္ခဲ့ရတယ္။

သရဏဂုံကုိ ယုံႀကည္ေစလုိတဲ့ သဒၶါအရင္းခံျပီး
အေႀကာက္တရားနဲ ့ ေျခာက္တဲ့စာေတြလည္း
ႀကံဳဖူးခဲ့ရတယ္။

ပုံျပင္ေလးက
''သရဏဂုံကုိယုံႀကည္တဲ့လူနဲ ့ ေတာင္ေစာင့္နတ္ကုိယုံႀကည္တဲ့လူဟာ ေတာင္တစ္ခုအေပၚ ညအိမ္ႀကတဲ့အခါ မိမိယုံႀကည္ရာကုိ ပူေဇာ္ရင္း အိပ္စက္ႀကတယ္။
သူတုိ ့အိပ္ျပီးေနာက္ ဘီလူးတစ္ေကာင္ေရာက္လာျပီး လူသားႏွစ္ေယာက္အနက္ တစ္ေယာက္ကုိေပးဖုိ ့ ေတာင္ေစာင့္နတ္ထံမွာ ေတာင္းတယ္...။ ေတာင္ေစာင့္နတ္ခမ်ာလည္း ဘီလူးကုိတန္ခုိးအရာ မယွဥ္ႏုိင္ေတာ့ တစ္ေယာက္ကုိ ေပးရေတာ့မယ့္ အေျခအေန...။
သူေတြးရျပီ။
ဗုဒၶကုိယုံႀကည္သူအားေပးပါက အထက္နတ္မ်ားက မိမိကုိ ေခါင္းရွစ္စိတ္ကြဲေအာင္ လုပ္လိမ့္မည္။ မိမိကုိဆည္းကပ္တဲ့လူသားက်ေတာ့ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းတစ္ခုလုိ ေပးပစ္လုိ ့
ရတယ္လုိ ့ေတြးျပီး ဘီလူးလက္ကုိ အပ္လုိက္တယ္''

ဒီပုံျပင္မွာ ေတာင္ေစာင့္နတ္က ယုံႀကည္မႈကုိအလြဲသုံးစားလုပ္တယ္။ သူရဲေဘာေႀကာင္တယ္...။
ဒါေပမယ့္ ပုံျပင္ရဲ့ဆုိလုိရင္းက
 သရဏဂုံကုိ ယုံႀကည္ေစလုိတဲ့
 ေစတနာနဲ ့ေျပာခဲ့ျခင္းသာ...။
က်ေနာ္ကေတာ့ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္လုိ ့သာ မွတ္ယူထားခဲ့တယ္။

အခ်ိဳ့ဇာတ္ဝတၳဳေတြကုိလည္း စိတ္ကူးဥာဏ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဖန္တီးခဲ့တာျဖစ္မယ္လုိ ့ က်ေနာ္မွတ္ယူထားဆဲပဲ...။

(၂)

ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ ၅၅၀နိပါတ္ေတာ္ကုိ
တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာလုိ ့ မွတ္ယူရမယ္ဆုိတဲ့
ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈကုိ က်ေနာ္မႀကိဳက္ဘူး...။
အခ်ိဳ ့အရာမ်ားကုိ ျငင္းဆန္ျခင္းလည္းမဟုတ္ ယုံႀကည္ျခင္းလည္းမဟုတ္ဘဲ messageတစ္ခုအျဖစ္လက္ခံထားရတာ ပုိအဆင္ေျပတယ္ေလ...။

ဥပမာ နိေျဂာဓသမင္မင္းဇာတ္ဆုိရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းရဲ့ တာဝန္ခံမႈနဲ ့ ကရုဏာတရားကုိ သခၤန္းစာအျဖစ္ မွတ္ယူတယ္။
ေခါင္းေဆာင္ညံ့ သာခသမင္မင္းရဲ့ တာဝန္မခံလုိမႈကုိလည္း ေတြ ့ျမင္ရမယ္ ။
ဒါဇာတ္က ေပးလုိတဲ့ message။

ဒါေတာင္ ရႈေထာင့္ေျပာင္းေတြးရင္
နိေျဂာဓ မွားႏုိင္ေသးတယ္။
ကုိယ္ဝန္ရွိတဲ့သမင္မဟာ
ဒီတစ္ေကာင္တည္းမကေလာက္ဘူး ။
သမင္က ၅၀၀ရွိတာကုိး ။
ဒီတစ္ေန ့ တည္းႀကံဳရမွာလည္းမဟုတ္ဘူး။
ကုိယ္ဝန္ရွိေသာသမင္မတုိင္းအတြက္
လည္စင္းေပးဖုိ ့ရာ နိေျဂာဓမွာ
 ေခါင္းအပုိမပါဘူး။

သမင္မင္းျဖစ္လုိ ့လည္း သမင္မတစ္ေကာင္တည္းကုိ ကုိယ္စားမျပဳဘူး။ သမင္တုိင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳရေတာ့မယ္။ဒီသမင္မကလည္း မိမိအုပ္ခ်ဳပ္ရ ေသာအုပ္စုဝင္မဟုတ္... ။ဒါသာခရဲ့အုပ္စုက...။
မိမိတာဝန္ယူမႈရဲ့ ျပင္ပက ကိစၥ...။

စေတးရဲေသာသတၱိရွိတုိင္း
 ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း
လုိ ့ မေခၚဆုိထုိက္ဘူး ။
အေျခအေနနဲ ့ အခ်ိန္အခါကုိ နားလည္ရမယ္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာ
သမင္စကားနားလည္ျပီး
သမင္စကားနားေထာင္တဲ့ ဘုရင္နဲ ့ ႀကံဳခဲ့ရလုိ ့
သမင္အေပါင္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရတယ္။
သမင္မေမြးလာတဲ့ကေလးကုိ မိခင္သမင္မက
ဆုံးမတဲ့စကားေလးကေတာ့ ေႀကြခ်င္စရာ ...။

''ေခါင္းေဆာင္ဆုိးရဲ့လက္ေအာက္မွာ ရွင္သန္ရျခင္းထက္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းရဲ့ လက္ေအာက္မွာ ေသဆုံးရျခင္းက သာ၍ျမတ္သည္''တဲ့...
ဒါ သတၱမတန္းျမန္မာစာမွာ သင္ႀကားရေသာ ဇာတကဝတၳဳမ်ားထဲက ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ။

ဟင္ဒူလည္း သင္ရတယ္။
မြတ္စလင္လည္းသင္ရတယ္။
ခရစ္ယာန္လည္းသင္ရတယ္။

ဒီဇာတ္လမ္းက ေပးခ်င္တဲ့ အဓိက messageက ဘုရားေလာင္း နိေျဂာဓသမင္မင္းကုိ သဒၶါပုိဖုိ ့ နဲ႕ ဗုဒၶဘာသာကုိ မဲဆြယ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္....။

ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္၏ စြန္ ့ လႊတ္အနစ္နာခံရဲမႈႏွင့္ တာဝန္ယူမႈကုိ သင္ႀကားေပးျခင္းသာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ျမင္မိတယ္။
ဒါဆုိရင္ ဒီဇာတ္လမ္းဟာ ခရစ္ယာန္နဲ ့လည္း ဆုိင္သည္။မြတ္စလင္နဲ ့လည္းဆုိင္သည္...။

(၃)

ဘာသာေပါင္းစုံ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ ေနထုိင္ေသာ
ကမာၻႀကီးမွာလူသားတုိ ့အလုိရွိတာက
တရားမ်ွတဖုိ ့သာျဖစ္တယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ ့ရဲ႕ ပန္းတုိင္က သံသရာမွ
လြတ္ေျမာက္ျငိမ္းခ်မ္းဖုိ ့ ။
ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တုိ ့၏ ပန္းတုိင္ကား ေကာင္းကင္ဘုံတြင္ ဘုရားသခင္နဲ ့ ဆုံခြင့္ရဖုိ ့။
လူသားတုိ ့ရဲ႕ ပန္းတုိင္က တရားမ်ွတမႈရွိေသာ ကမာၻမွာ ရွင္သန္ေနထုိင္ခြင့္ရဖုိ ့။

တရားမွ်တျခင္းအယူအဆနဲ ့ ဆန္ ့က်င္လြန္းေတဲ့ ဘာသာတရားမ်ားဟာ ကမာၻေပၚမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရတာ မနည္းလွေတာ့ဘူး...။
လင္ေသရင္ မယားကုိပါ အရွင္လတ္လတ္ ထည့္ျမွဳပ္တဲ့ သပ္ဝါဒ(Thugism)ကုိ အင္ဒိယ ဘုရင္ခံ ဘန္တင့္ခ္(၁၈၂၈-၃၅)က ဥပေဒတစ္ခုျပ႒ာန္းၿပီး ရပ္တန္ ့
ပစ္လုိက္တယ္။ဒီသပ္ဝါဒကုိလည္းအင္ဒိယေျမကေန
အျပီးတုိင္ေမာင္းထုတ္လုိက္ျပီ ...။

ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္ဟာဗုဒၶဘာသာက
အမွန္ဆုံးျဖစ္တယ္လုိ ့
အႏုမာနနဲ ့ယုံႀကည္ေနျခင္းမ်ိဳးကုိ မျငင္းလုိပါ....။
ဒါေပမယ့္ ဆင္ျခင္တုံတရားကုိ
စြန္ ့ လႊတ္ဖုိ ့ဆႏၵမရွိလုိ ့ ဘယ္ေသာအခါမွ
မ်က္စိမွိတ္ယုံႀကည္လုိက္ဖုိ ့ဝါသနာမပါ။
ဆင္ျခင္တုံတရားဟာ သံသယမဟုတ္။
ဝီစိကိစာၦလည္းမဟုတ္....။
မ်က္ကန္းက တေစၧမေႀကာက္သျဖင့္ တေစၧမေႀကာက္ေစရန္ မ်က္စိကန္းပစ္မည္ဟုစိတ္ကူးမရွိ...။
ဆင္ျခင္တုံတရားကုိ ဆုိးက်ိဳးရွိသည္ ဟုယူဆလုိသူမ်ားလည္း ရွိေနႏုိင္သည္။

''အလက္ဇန္ဒါးရဲ့ ရဲမက္မ်ားကသာ အရစၥတုိတယ္လုိ ဆင္ျခင္တုံတရားရွိ မယ္ဆုိရင္
အလက္ဇန္းဒါး စစ္တုိက္လုိ ့ရမယ္မထင္...။

အလက္ဇန္းဒါး ေဟာသမ်ွ ေဖာသမ်ွကုိ
ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ ့ဆင္ျခင္ကာ ကမာၻကုိ ျမင္းစီး၍
ပတ္သိမ္းလုိတဲ႔ ဆႏၵကုိ ေထာက္ျပႀကမွာပဲ။
''စစ္တုိက္ေနရျခင္းကား မြန္ျမတ္လွသည္''ဟူေသာ အလက္ဇန္းဒါး၏ စိတၱဇေဝဒနာကုိ ရႈံ  ့ခ်ႀကမွာပဲ။
စစ္သားမ်ား စစ္ကုိမုန္းတီးသြားတဲ့အခါ
အလက္ဇန္းဒါးတစ္ေယာက္ အင္ဒိယမွ
တပ္ေခါက္ကာ လွည့္ျပန္ခဲ့ရတယ္...။

အလက္ဇန္းဒါးအေႀကာင္းကုိ ေလ့လာေနျခင္းသည္ အလက္ဇန္းဒါး လုပ္သမ်ွ မွန္သည္ဟူ၍ ေလးစားအားက်ေနျခင္းမဟုတ္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္၂၀၀၀ေက်ာ္က စစ္ဘုရင္တစ္ေယာက္ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲဆုိတာကုိ
 ေလ့လာျခင္းမ်ိဳးသာျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူပဲ ဗုဒၶဝါဒတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ
ဇာတ္နိပါတ္မ်ား အေႀကာင္းအရာမ်ားကုိ ေလ့လာျခင္းဟာအားလုံးဟာ ဟုတ္သည္မွန္သည္ဆုိျပီး လက္ခံလုိက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဘာေတြေျပာခဲ့၊ဆုိခဲ့ ၊
အႀကံျပဳခဲ့သလဲ ဆုိတာကုိ ေလ့လာျခင္းမ်ိဳး
 ျဖစ္ပါတယ္။

သေဘာက်လက္ခံေသာအခ်က္မ်ာလည္း ရွိ၏။
ဝိေရာဓိျဖစ္ေနဆဲ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိ၏ ။
လုံးဝလက္မခံေသာအခ်က္မ်ားလည္း ရွိ၏။

ယုဂန္ဓုိရ္ေတာင္သည္ ေနလသြားလမ္းႏွင့္ တညီတည္းျမင့္ေသာ ေတာင္ဟူေသာ ဖြင့္ဆုိခ်က္ကုိ လက္မခံပါ...။ျမင္းမုိရ္ေတာင္ကုိ ယူဇာနာ ၈၄၀၀၀လုိ့ဖြင့္ဆုိတယ္။ကမာၻ ့ေျမထုကုိ ယူဇနာ ၂၄၀၀၀၀ဟု ဖြင့္ဆုိျပန္တယ္။ျမင္းမုိရ္ေတာင္က ကမာၻ ့ေျမထု ထက္
ထုနည္းတဲ့သေဘာပါပဲ။
 ဒီကမာၻေပၚမွာပဲ ရွိလိမ့္မည္လုိ႔ ဆုိလုိတဲ့
 သေဘာသာ ျဖစ္ေနတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကမာၻ ့ပတ္လည္အနားဟာ ၂၄၀၀၀Kmသာ႐ွိပါတယ္။
၁ယူဇနာသည္ ၁ကီလုိမီတာထက္ အဆ၂၀ပုိမ်ားတယ္။ဒီေတာ့ က်မ္းဂန္ထဲက ကမာၻဟာ သိပၸံကမာၻထက္ အဆ၆၀၀ေက်ာ္ ပုိႀကီးတဲ့သေဘာျဖစ္ေနတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရက ျမင္းမုိရ္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ျမင့္သည္ ၊ဘယ္မွာရွိသည္ဆုိတဲ့ ဗဟိဒၶ ျဖစ္စဥ္မ်ားမွာ မတည္ရွိဘဲ
မိမိကုိယ္တြင္းကုိ ေလ့လာရတဲ့
အဇၩတၱသေဘာမွာသာ တည္ရွိပါတယ္။

ကားမတ္စ္က "ဘာသာတရားသည္ ဘိန္းႏွင့္တူသည္”ဆုိၿပီး စြပ္စြဲခဲ့ဖူးတယ္။
ဘာသာတရားေႀကာင့္ ခရူးဆိတ္လုိ
စစ္ပြဲမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ရဖူးတယ္။
ကားမတ္စ္ကုိ မေထာက္ခံသည့္တုိင္ ဘာသာတရားဆုိတာ လူ ့အဖြဲ ့အစည္း အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္သင့္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

ဂလီလီယုိရဲ႕ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့
 ရွာေဖြေတြ ့ရွိမႈကုိ ပုပ္ရဟန္းမင္းတုိ ့
တားဆီးခဲ့ဖူးတယ္။
ရႈံ ့ခ်ခဲ့ဖူးတယ္။အျပစ္လည္းေပးခဲ့တယ္။
ဂလီလီယုိကုိယ္တုိင္ သူ႔အယူအဆကုိ မွားပါတယ္ လုိ႔ဝန္ခံေအာင္ အမိန္႔အာဏာျဖင့္
အတင္းအၾကပ္ေစခုိင္းခဲ့ဖူးတယ္။
ကမာၻက ေနကုိပတ္တယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆကုိ
ပုပ္ရဟန္းမင္းတုိ ့ လက္မခံခ်င္ၾကဘူး။
ေနကသာကမာၻကုိ ပတ္သည္ဆုိၿပီး
သူတုိ႔ ယုံႀကည္လက္ခံထားသည္ကုိး။
ကမာၻကုိ ေနကပတ္တယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆကလည္း ခရစ္ေတာ္ထက္ ႏွစ္၃၀၀ဝန္းက်င္ ေစာခဲ့တဲ့ အရစၥတုိတယ္လ္ရဲ႕ အယူအဆပါ။

ကေနာင္မင္းရဲ႕ ေရျမွပ္ဗုံး တီထြင္မႈကုိလည္း ေရသတၱဝါမ်ား ေသေႀကပ်က္စီးလိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ ဘာသာေရးအယူအဆနဲ႔ မင္းတုန္းမင္းႀကီး တားဆီးခဲ့ဖူးတယ္။

ေရျမွဳပ္ဗုံးက  သူ ့က်ြန္ဘဝမေရာက္ ေအာင္တားဆီးေပးမည့္အရာျဖစ္တယ္လုိ႔  တစ္ထစ္ခ် မေျပာလုိသည့္တုိင္ မိမိေျမကုိ ကုိယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ ကာကြယ္ရမွာ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕
တာဝန္ျဖစ္တယ္ေလ။
မေရာေထြးသင့္တဲ့ ဘာသာေရးအယူအဆနဲ႔
 ဝင္ရႈပ္ခဲ့ဖူးတယ္။

လူ ့အဖြဲ ့အစည္းနဲ ့ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္ရမည္မွာ ဘာသာတရားရဲ႕ အဓိကပန္းတုိင္ မဟုတ္သည့္တုိင္လူ ့အဖြဲ ့အစည္းအတြင္း က်င့္သုံးလက္ခံထားေသာ ဘာသာတရားတုိင္းဟာ
လူ ့အဖြဲ ့ အစည္းႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္သင့္တယ္။

ယေန ့ေခတ္ဟာ အရင္ေခတ္နဲ ့မတူေတာ့ဘဲ
 စာေပမ်ိဳးစုံ အေတြးအေခၚအယူအဆ
မ်ိဳးစုံ ဝင္ေရာက္ေနၿပီေလ။
ေရွးရုိးစြဲေရာဂါမ်ား ေပ်ာက္သင့္ၿပီမဟုတ္လား။

လြန္ခဲ့ေသာ ၂၅၀၀ေလာက္က သင္ႀကားခဲ့တဲ့ ကြန္ျဖဴ းရွပ္ရဲ႕ က်မ္းမ်ားကုိသာ စာေပျဖစ္တယ္လုိ႔ ယူဆခဲ့တဲ့ တရုတ္မ်ားဟာဂ်ပန္ကုိ စစ္ရႈံးတယ္။ အဂၤလိပ္ကုိ စစ္ရႈံးတယ္။မြန္ဂုိကုိ စစ္ရႈံးတယ္။ မန္ခ်ဴ းကုိ စစ္ရႈံးတယ္။ကုိယ့္စာေပကုိယ့္လူမ်ိဳးကုိ အထင္ႀကီးတာ
 ျပသနာမဟုတ္ေပမယ့္ အျခားစာေပ
အျခားလူမ်ိဳးတုိ ့ကုိပါ အထင္ေသးတတ္တဲ႔
တရုတ္တုိ ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ရႈံးခဲ့ရတယ္။
ယေန ့ေခတ္အထိကုိ တရုတ္မွာ ေရွးရုိးစြဲမ်ားရွိေနႀကေသးတယ္။ေျမေနရာအခက္အခဲေႀကာင့္ စ်ာပနကုိ ေျမျမွဳပ္ခြင့္မရွိေတာ့ဘဲ
မီးသျဂိဳၤလ္ရမည့္အမိန္ ့ထြက္တဲ့အခါ
အမိန္ ့အသက္မဝင္ခင္ေန ့မတုိင္ခင္
ဘုိးဘြားတုိ ့အျပိဳင္အဆုိင္ သတ္ေသႀကတယ္။
ေျမျမွဳ ပ္ခြင့္မရွိမွာစုိးလုိ ့တဲ့။
ဘဝကူးမေကာင္းမွာ စုိးလုိ ့တဲ့ေလ။

ကြန္ျမဴ နစ္အယူအဆရွိသူ ေမာ္စီတုံးက တရုတ္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေျမလွန္ပစ္လုိက္တယ္။
ေကာင္းတဲ႔အယူအဆေဟာင္းမ်ားပါသြားသလုိ ဆုိးတဲ့အယူအဆေဟာင္းမ်ားလည္း ပါသြားခဲ့တယ္။ေမာ္စီတုံးကုိ လုံးဝမွန္ပါတယ္လုိ ့ လက္မခံသည့္တုိင္ ေတာ္လွန္သင့္သည္မ်ားကုိ အမုန္းခံေတာ္လွန္ရဲတဲ႔
သတၱိကုိ သေဘာက်တယ္။ယေန ့ေခတ္အျမင္နဲ ့ဆုိရရင္ေတာ့ ေမာ္စီတုန္းလည္း ရုိင္းခဲ့ရပါတယ္။

အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ႔ရုတ္နဂါးႀကီးကုိ
နားရင္းအုပ္ျပီးလုိက္သကဲ့သုိ ့ပင္။

(၄)
က်ေနာ္ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး။
သြားကုိက္ရင္ေတာင္ တရားမွတ္တဲ့နည္းနဲ ့ ဒုကၡေဝဒနာကုိ ေလ်ာ့ပါးေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့ရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူငယ္တစ္ေယာက္။
သရဲမေႀကာက္သင့္မွန္းသိလ်က္နဲ့ အယူအဆအစြဲအလန္းေအာက္မွာ အငုံ ့စိတ္ထဲ
သရဲေႀကာက္ေနေသးတဲ့ လူတစ္ေယာက္။
အပမာေဒန သမၸာေဒထဆုိတဲ့ တရားကုိ
ဗုဒၶေဟာသလုိ ဧေကာဓေမၼာအျဖစ္ လက္ခံထားသူတစ္ေယာက္ပါ။

ဒါေပမယ့္ ကမာၻကုိျခံဳငုံျပီး
ပကတိအတုိင္း ျမင္ဖူးခ်င္ရင္ 
ကမာၻ ့ အျပင္ ထြက္ႀကည့္ရသလုိမ်ိဳး
ေလာင္းရိပ္မိေနတဲ့ ဗုဒၶအယူဝါဒကေန
ခဏခဏ အျပင္ထြက္ႀကည့္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါက်ေနာ့္အေတြးေတြကုိ ေရးခ်တဲ့စာပါ။
က်ေနာ္ေျပာေနက်အတုိင္း
မွန္ႏုိင္/မွားႏုိင္ပါတယ္

ေလးစားစြာျဖင့္

#Error(Sithu)
2018
Credit

No comments:

Post a Comment