" ကိုယ္႔အေႀကာင္းနဲ႔ ကိုယ္မို႔"
*********************
အေနနီးလို႔လဲ သိပ္မေပ်ာ္နဲ႔
သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ျဖတ္ရခက္တယ္။
အေနေဝးလို႔လဲ စိတ္မေကာင္းမျဖစ္နဲ႔
လူဆိုတာ ေသကြဲမဟုတ္ ရွင္ကြဲကြဲရမွာပဲ။
သိပ္အခ်စ္ခံရလို႔လဲ သိပ္မေပ်ာ္ပါနဲ႔
ရာဂတဏွာႀကိဳးက ရုန္းရအခက္ဆံုးပဲ။
သိပ္အမုန္းခံရလို႔လည္း ဝမ္းမနည္းနဲ႔
အခ်စ္ခံရတာမ်ားသူထက္ ဒုကၡနည္းတယ္။
ရုပ္ေခ်ာေနလို႔လဲ မာနမတတ္နဲ႔
ေရမခ်ိဳးရင္ နံႀကတာခ်ည္းပဲ။
ရုပ္ဆိုးေနလို႔လဲ အားမငယ္နဲ႔
အခ်င္းရွိရင္ အဆင္းရွိသူထက္သာတယ္။
ရေနလို႔လဲ သိပ္မေပ်ာ္ပါနဲ႕
ေလာဘဆိုတာ အေသာသတ္ရခက္တယ္။
ေပးေနရလို႔လဲ ဝမ္းမနည္းပါနဲ႔
သံသရာအတြက္ စုေဆာင္းျပီးသားျဖစ္တယ္။
လုပ္တိုင္းျဖစ္ေနလို႔လဲ သိပ္ဝမ္းမသာနဲ႔
ဘဝင္ဆိုတဲ႔ အရူးေလးက တြယ္ကပ္တတ္တယ္။
လုပ္တိုင္းမျဖစ္လို႔လဲ စိတ္မညစ္နဲ႔
လုပ္တိုင္းျဖစ္ေနရင္ အရံႈးဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရဘယ္ရွိမလဲ
အေရးလုပ္တာခံရတိုင္းလည္း ဝမ္းမသာနဲ႔
အေရးမလုပ္ေတာ႔ရင္ အေနရခက္မယ္။
ခ်မ္းသာေနလို႔လဲ မာနမတတ္နဲ႔
အဲ႔ဒီမာနက တရားရဖို႔ အႀကီးမားဆံုးအတားဆီးပဲ။
ဆင္းရဲေနလို႔လဲ သိမ္ငယ္မေနနဲ႔
ခ်မ္းသာသူျဖစ္ျဖစ္ ဆင္းရဲသူျဖစ္ျဖစ္ ၆ေပ၂ေပတူတူပဲ
ခ်ီးမြမ္းခံရလို႔လဲ သိပ္မေပ်ာ္နဲ႔
လူတကာကိုယ္႔အေႀကာင္း အလံုးစံုမသိဘူးကြယ္။
ကဲ႔ရဲ႕ခံရလို႔လည္း ဝမ္းမနည္းနဲ႔
သူမ်ားနွာေခါင္းေပါက္နဲ႔ အသက္ရွဴေနတာ မဟုတ္ဘဲ
ေအာင္ျမင္ေနလို႔လဲ သိပ္ဝမ္းမသာနဲ႔
ကိုယ္႔အမွားေတြကို ေစာင္႔ႀကည္႔ေနတဲ႔သူရွိတယ္။
မေအာင္ျမင္လို႔လဲ ဝမ္းမနည္းနဲ႔
မေသမခ်င္းႀကိဳးစားဖို႔ အခ်ိန္ေတြရွိေသးတယ္။
"အလြယ္တကူနဲ႔ဝမ္းနည္း ဝမ္းသာမျဖစ္ဘဲ အလယ္
အလတ္လမ္းစဥ္လိုက္ျပီး တည္ျငိမ္ရင္႔က်က္တဲ႔ စိတ္
က ဘဝအတြက္ အေကာင္းဆံုးပဲ"
(တည္ျငိမ္ရင္႔က်က္ေနတဲ႔စိတ္ဟာ ပင္လယ္ထဲကေရ
လိုပဲ။ ေလာကဓံအခ်ိဳမႈန္႔တစ္ဇြန္းခတ္ရံုနဲ႔ ပင္လယ္
ေရဟာ ခ်ိဳမလာပါဘူး)
မဟူရာ
(မိမိကိုယ္ကိုဆံုးမျခင္း)
( ပုဂံ World Heritage ပစၥေယာ ေဟာတု။)
လူသားနဲ႔ တိရိစၧာန္ မွာ ကြာျခားတာ တစ္ခုပဲ ႐ွိပါတယ္။
အဲဒါ လူသားကယဥ္ေက်းမႈကို ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယဥ္ေက်းမႈကို ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
မတ္မတ္ရပ္ႏိုင္တဲ့ လူသားဟာ ေက်ာက္လက္နက္ကို စြဲကိုင္လိုက္တာႏွင့္
တစ္ျပိဳင္တည္း ႐ုပ္ပိုင္းဆိူင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈကို စတင္ရ႐ွိခဲ့ပါသတဲ့။
စကားမေျပာတတ္ေသးတဲ့ လူသားဟာ သူၾကဳံေတြ႕ခဲ့ရတာကို ျပန္ေျပာျပလို
လို ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အနီေရာင္ ေက်ာက္ခဲနဲ႔ ဂူနံရံေပၚမွာ
မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္း ဆြဲလိုက္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္တည္း စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈကို
စတင္ရ႐ွိပါတယ္တဲ့။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ နယ္နိမိတ္အတြင္းကေန ေက်ာက္ေခတ္က ေက်ာက္လက္နက္
ေတြမ်ားစြာ ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိျပီး ေက်ာက္ေခတ္ သခ်ဳိႋင္းမ်ားစြာကို ႐ွာေဖြတူးေဖာ္
ထိန္းသိမ္းမႈေတြျပဳလုပ္ျပီး ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈကို အမ်ားနည္းတူရ႐ွိခဲ့
ေၾကာင္း ကမၻာကိုျပသ ခဲ့ျပီးပါျပီ။
ျပီးေတာ့ ႐ြာငံအနီး ေရပုတ္႐ြာ ေခါင္းရင္းနားဆီက ေတာင္ဖက္လွည့္ သဘာဝ
ေက်ာက္ဂူၾကီးေတြထဲက ျပဒါးလင္းဂူထဲမွာ အနီေရာင္ေဆးေရး နံရံပန္းခ်ီက
ေတာင္ႏွစ္လုံးၾကားက ေန ထြက္ေနပုံကိုပါ ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီပုံက ျပကၡဒိန္
သေဘာကိုပါ ေဆာင္ေနုျပီျဖစ္ပါတယ္၊ ျပဒါးလင္း ဂူနံရံပန္းခ်ီက ကာဗြန္
သက္တမ္းတြက္ၾကည့္ျပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀၀၀၀ က ေရးဆြဲခဲ့တာသိရတဲ့အတြက္
ဒီေျမ ဒီေရေပၚက ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္းကပင္ စိတ္ပိုင္း
ဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈကို ရ႐ွိျပီးျဖစ္တယ္လို႔ ကမာၻကို ေၾကျငာခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့ ေခတ္ကမ႓ာထဲကို လာဖို႔ ခ်ခဲ့တဲ့ေျခလွမ္းေတ ျဖစ္လို႔ ကမ႓ာက
ဒီယဥ္ေက်းမႈ ေပတံနဲ႔ပဲ အရာရာကို တိုင္းပါတယ္ဆိုတာ ျမင္သာေအာင္ ေျပာ
ရမယ္ဆိုရင္ ေ႐ွာင္ေဇေလဇီ လမ္းမေပၚက ပန္းပုဆရာ႐ိုဒင္ရဲ့ သင့္ကားဆိုတဲ့
ေတြးေနသူ ပန္းပု႐ုပ္ေတြ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေအာင္ပြဲခံမုခ္ဦး ေ႐ွ႕မွာ တစ္ကမ႓ာ
လုံးက လူေတြ မတ္တတ္ရပ္ျပီး ဓါတ္ပုံ႐ိုက္တာ၊ အိမ္မွာ က်န္ရစ္တဲ့ ေဆြမ်ဳိးသား
ခ်င္း မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္ေ႐ွ႕ကေန ျပဳံးျပရတာ၊ ဒါ
နယ္သာလန္က ပန္းခ်ီဆရာ ဗန္ဂိုး ထိုင္သြားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေနာ္ ဆိုျပီး
တစ္ကမ႓ာလုံးက ပါရီက ဗင္းဆင့္ကေဖးကို ထိုင္ဖူး႐ုံမွ် လာထိုင္ေနၾကတာ၊
၁၆ရာစု ကတည္းက ပန္းခ်ီကားေတြကို စုေဆာင္းတတ္ျပီး လုဖ္ ျပတိုက္ၾကီးထဲ
ထည့္ထားတာကို ဒီေန႔႔ ေခတ္ကမ႓ာ တစ္ခုလုံးက လူေတြအားလုံးက ျပဳံးျပေနတဲ့
မိန္းမ တစ္ေယာက္ရဲ့ ပုံကို တန္းစီျပီးၾကည့္ေနရတာ။
လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားက ႐ြတ္ေနရတဲ့ ဝိုင္၊ ဒိန္ခဲ၊ ေခ်ာကလက္ဆိုတဲ့ အမည္ေတြကို
သူ႔ ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ေစာစီးစြာ စနစ္က် အပိုင္သိမ္းထားခဲ့ႏိုင္တာေတြက တစ္ျခား
မဟုတ္ဘူး၊ ကမ႓ာမွာ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာယဥ္ေက်းမႈကို အေစာဆုံး ရ႐ွိသြားတာက
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ လာစကိုဂူက ေက်ာက္နံရံပန္းခ်ီပါတဲ့။
အဲဒီ ျပင္သစ္ လာစကိုဂူမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ေလးေသာင္းက ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ဂူ
နံရံက ပန္းခ်ီကို ကမ႓ာက အႏုပညာကို ေမြးဖြားျခင္း၊ လူေယာက်ာၤးကို ေမြးဖြားျခင္း
လို႔ေတာင္အမည္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္၊ အဲဒီ ျပဒါးလင္းဂူနံရံပန္းခ်ီထက္ အႏွစ္ ၂၀၀၀၀
ေစာတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္က အဲဒါပါပဲ။
ဒီလို ကမ႓ာကလည္ေနတဲ့ သမိုင္းဘီးထဲမွာ ဒီႏိုင္ငံ ေရေျမနယ္နိမိတ္ထဲက ကြ်န္ေတာ္
တို႔ရဲ ေ႐ွ႕လူေတြက ေခတ္ကမ႓ာကလည္ေနတဲ့ သမိုင္းဘီးနဲ႔အညီ လည္ပတ္လိုက္
ပါျပီး ယဥ္ေက်းမႈ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ပိုင္ဆိုင္ေပြ႕ဖက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေက်ာက္ေခတ္ယဥ္ေက်းမႈကေန ေနာက္ထပ္ယဥ္ေက်းမႈ ေခတ္တစ္ေခတ္ျဖစ္တဲ့
ေၾကးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈကို တက္လွမ္းၾကတဲ့ သမိုင္းဘီးလည္ခိ်န္ ေရာက္ေတာ့လည္း
ဒီႏိုင္ငံေရေျမနယ္နိမိတ္ထဲကေန ေခတ္မွီ ကမ႓ာထဲကို စလွမ္းတဲ့ ေျခလွမ္းျဖစ္တဲ့
အလြိဳင္းဆိုတဲ့ သတၳဳကို အရည္ၾကိဳပုံသြင္းျပီး လက္နက္အျဖစ္စြဲကိုင္ၾကတဲ့ ေၾကး
ေခတ္မွာ ဘုတလင္ ေညာင္ကန္ မီးေတာင္ေဟာင္း ထိပ္ဝက တူးေဖာ္ရ႐ွိတဲ့
ေညာင္ကန္ ေၾကးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈ သခ်ႎဳင္းက အ႐ိုးစု႐ုပ္ၾကြင္းေတြမွာ ထည့္သြင္း
ျမွဳတ္ႏွံေပးလိုက္တဲ့ ေခါင္းပြ ပုဆိန္ေတြက ျမန္မာတို႔ ေၾကးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈကို
ကမ႓ာကို ထုတ္ေဖာ္ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ အခုကစျပီး ဆိုး ပါတယ္ ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီလို ေက်ာက္ေခတ္ကေန
ေနာက္ထပ္ ယဥ္ေက်းမႈေခတ္သစ္တစ္ခု ေၾကးေခတ္ကို ကူးေျပာင္းၾကတဲ့အခါ
အဓိက ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ ေၾကး အရင္းျမစ္ကို ရယူခဲ့တဲ့ ေၾကးသတၳဳေတြ ပါဝင္တဲ့
ေတာင္ၾကီးေတြျဖစ္တဲ့ စပယ္ေတာင္၊ ေၾကးစင္ေတာင္၊ လက္ပေတာင္းေတာင္ဆိုတဲ့
ျမန္မာ့အေစာဆုံးေရ ေျမက ေတာင္ ၃ ေတာင္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာပဲ
မိုက္မည္းစြာ ေရာင္းစားပစ္လိုက္ျပီ ဆိုတာ ေတာ့ တစ္ေခတ္လုံးကလူေတြ ဝန္ခံ
ရပါလိမ့္မယ္။
ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေပြ႕ဖက္ပိုင္ဆိုင္ရာ ေနရာေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ပစ္ခဲ့တာ
ဒီတစ္ေခတ္လုံးပါ။
ေ႐ွ႕လူမ်ားကေတာ့ ဒီေရေျမထဲမွာအစဥ္အဆက္ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေပြ႕ဖက္
ပိုင္ဆိုင္ရယူေပးသြားခဲ့ၾကပါတယ္။
ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ ဆိုတဲ့ အၾကိဳသမိုင္း (Pre History ) ကို
ယဥ္ေက်းမႈလူ႔အဖြဲ႕အစည္း စတင္တဲ့ Civilizationဆိုတဲ့ ျမိဳ႕ျပလူ႕ဖြဲ႕အစည္းဆိုတဲ့
ယဥ္ေက်းမႈ ေနာက္ခတ္တစ္ေခတ္က ျမိဳ႐ိုးအဝိုင္းၾကီးေတြ တည္ေဆာက္ေနထိုင္
ျခင္း ဆိုတဲ့ ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေခတ္ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အစားထိုးလိုက္ၾကတဲ့ ကမာၻ႔သမိုင္းနဲ႔
အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ထဲမွာ ခရစ္ႏွစ္ဦးေလာက္က ဗိႆႏိုးဆိုတဲ့ျမိဳ႕ဟာ
အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွမွာ အေစာဆုံးျမိဳံ႕အျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့ ပါေတာ့တယ္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္က ကမ႓ာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္စာရင္းဝင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက
ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း၊ သေရေခတၱရာ၊ဆိုတဲ့ ပ်ဴျမိဳ႕ေဟာင္း ၃ ျမိဳ႕က အေ႐ွ႕ေတာင္
အာ႐ွမွာ အေစာဆုံးေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ျမိဳ႕ ၃ ျမိဳ႕ျဖစ္ျပီး ယေန႔ ကမ႓ာ႔ယဥ္ေက်းမႈအေမြ
အႏွစ္စာရင္းဝင္ျပီး ကမၻာ႔အေစာင့္ေ႐ွာက္ခံအျဖစ္ ကမ႓ာက ထိန္းသိမ္းေပး ထားျပီ
ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းအတြက္
အေကာင္းဆုံး သက္ေသပါပဲ။
အဲဒီလို ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေခတ္ေတြ ကုန္ဆုံးခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ကမ႓ာမွာ အေရးပါတဲ့
ယဥ္ေက်းမႈအေျပာင္းအလဲေတြ စတင္ေပၚေပါက္ပါျပီ ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံငယ္ေလးေတြကို
စည္း႐ုံးသိမ္းသြင္းျပီး လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္ အင္ပါယာေခတ္ကို တက္လွမ္းၾကတဲ့
အခ်ိန္မွာ ဒီႏိုင္ငံထဲက ေ႐ွ႕လူေတြက ယဥ္ေက်းမႈ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို
လမ္းေၾကာင္းမွန္စြာ ေလ်ာက္လွမ္းရင္း ေနာက္လူမ်ားအတြက္ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို
ရယူပိုင္ဆိုင္ ေပးခဲ့ျပန္ပါတယ္။
အနိ႐ုဒၶဆိုတဲ့ အေနာ္ရထာပါ။
ျမိဳဳ႕ျပႏိုင္ငံငယ္မ်ားေခတ္က ဧရာဝတီျမစ္နဲ႔ (၅) မိုင္အကြာမွာ ေနာက္ဆုတ္ေနခဲ့ရာ
ကေန အေနာ္ရထာလက္ထက္မွာ ဧရာဝတီျမစ္ကို စိုးမိုးရင္း ေညာင္ဦးကမ္းပါးထိပ္
မွာ ခရစ္ႏွစ္ ၁၀၄၄ မွာ ထီးနန္းစိုက္ခ်လိုက္ျခင္းဟာ အေနာ္ရထာက သူ႔ေနာက္လိုက္
ေတြနဲ႔အတူ လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္ အင္ပါယာအဆင့္ကို တက္လွမ္းလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါ
တယ္။
ဒါဟာ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းပါးမွာ ပထမဆုံး ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ေမြးဖြားလိုက္ျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔မည္သည္မွာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါတို႔အတြက္
ကိုးကြယ္ရာ အစစ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ေပးတတ္ရျခင္းဆိုတာ အေရးအၾကီးဆုံးပါ၊
အနိ႐ုဒၶေခၚတဲ့ အေနာ္ရထာဟာ ဧရာဝတီျမစ္ကို ႏိုင္ငံရဲ့ အလယ္ေကာင္တည့္
တည့္ကေန ခ်ိန္ျပီး စီးဆင္းေစခဲ့ရင္း ကိုယ့္ေရေျမနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကို
ေ႐ြးခ်ယ္ေပးခဲ့တဲ့လုပ္ရပ္ဟာ အမွန္ကန္ခဲ့ဆုံးနဲ႔ ေက်းဇူးအၾကီးမားခဲ့ဆုံးပဲျဖစ္ပါ
တယ္။
ဗုဒၶဘာသာ ရယူျခင္းနဲ႔အတူ ျမန္မာေတြဟာ အဲဒီေညာင္ဦးကမ္းပါးမွာ ဘာသာ
ကိုးကြယ္ရာ အျပင္၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာတို႔ကိုပါ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း
ရ႐ွိခဲ့ၾကျပီး တည္ျငိမ္တဲ့ စကားေျပကို ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၁၃ ခုႏွစ္ကပင္ ရာဇကုမာရ္
ေက်ာက္စာမွာ ေရးထိုးထားႏိုင္ခဲ့ျပီဆိုတာ ျမင္ေတြ႕ၾကရျပီးျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္က ေ႐ြးခ်ယ္ေပးခဲ့တဲ့ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာအယူဟာ
ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္ေရနဲ႔ ကိုက္ညီမႈ႐ွိတယ္ဆိုတာ စစ္ေဆးၾကည့္ဖို႔ အလြယ္တကူ
ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီ ဧရာဝတီ ျမစ္ကမ္းပါးက ပထမျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ ပုဂါရဒြါမ ပုဂံလြင္ျပင္ၾကီး
ေပၚမွာပဲ ဗုဒၶဘာသာ သာသနိကအေဆာက္အဦ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ဟာ ယေန႔တိုင္
ၾကြင္းက်န္လ်က္ ႐ွိေနတာကို ျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္ ဒါဟာ ျမန္မာေတြအတြက္
သမိုင္းေခတ္ေတြမွာ ယဥ္ေက်းမႈကို မွန္ကန္စြာ ပိုင္ဆိုင္ေပြ႕ဖက္ခဲ့တယ္ဆိုတာ
အေကာင္းဆုံး သာဓကပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ဧရာဝတီကမ္းပါးကလာခဲ့တဲ့ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈဟာ ျမန္မာ နာက္ဆုံး
ထီးေဆာင္းမင္း သီေပါမင္းထိ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းပါးမွာ ထီးနန္းစိုက္သြားခဲ့သလုိ
ျမန္မာထီးေဆာင္းမင္း ဧကရာဇ္မ်ားအားလုံး ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဘုရင္မ်ားပဲျဖစ္ကာ
အနည္းဆုံး ေစတီတစ္ဆူစီ တည္ထားကိုးကြယ္ထားရစ္ခဲ့ၾကတာ ေျမေပၚမွာတင္
အလြယ္တကူ ျမင္ႏိုင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ဗုဒၶဘာသာလမ္းေၾကာင္းဟာ
ေရေျမနဲ႔ ကိုက္ညီခဲ့လို႔ သန္႔စင္ယူ ခဲ့ၾကရင္း ဒီေန႔ ကိုယ္လုပ္မွကိုယ္ရတဲ့ အဘိ
ဓမၼာကဲတဲ့ ေထရဝါဒစစ္စစ္ျဖစ္ကာ ၁၉၇၅ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္မွာ မင္းကြန္းဆရာေတာ္
ဦးဝိစိတၱသာရာ ဘိဝံသက ပိဋကတ္ သုံးပုံ အာဂုံေဆာင္ခဲ့သည္ထိတိုင္ခဲ့ပါျပီလို႔
ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒီေတာ့ အရိမဒၵနပူရ္ ေခၚတဲ့ဧရာဝတီ ေညာင္ဦးကမ္းပါးမွာ ၾကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့
ေစတီေတြ သာသနိက အေဆာက္အဦေတြဟာ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာ၊ တန္ဖိုးမ်ားစြာကို
ေဆာင္ပါတယ္ဆိုတာထက္ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္က ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ရယူ
ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ျခင္းရဲ့ အေကာင္းဆုံး သာဓကျဖစ္သလို ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံးရဲ့
ယဥ္ေက်းမႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚက အေရးအပါဆုံးေသာ ရတနာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို ကမ႓ာ့အဆင့္ကိုတက္လွမ္းျပီး ပုဂံကို ကမ႓ာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္အျဖစ္
စာရင္းသြင္းကာ ကမ႓ာၾကီးပ်က္မယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ေနာက္ဆုံးၾကိဳးစားခ်န္ရမယ့္
စာရင္းအျဖစ္ ကမ႓ာက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးမယ္ ဆိုတာ လူသားနဲ႔တိရိစၧာန္
မွာ တစ္ခုတည္းေသာ ကြာျခားခ်က္ျဖစ္တဲ့ လူသားဟာ ယဥ္ေက်းမႈကို ရယူပိုင္ဆိုင္
ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေခတ္အဆက္
ဆက္ ဘယ္လို လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဘယ္လိုရယူခဲ့တာလည္းဆိုတာ အားလုံးက
အလြယ္တကူ ျမင္ေတြ႕ရမယ့္ အေကာင္းဆုံးေသာ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ျဖစ္တဲ့အတြက္
တစ္မ်ဳိးသားလုံးမွာ တာဝန္႐ွိပါတယ္။
အခု ဒီဂ်ာနယ္ စာမ်က္ႏွာဟာ ထိတ္လန္႔စရာ ေကာင္းသလို တစ္မ်ဳိးသားလုံးကို
လည္း အ႐ွက္ရ ေစပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ဟိုတယ္ေတြကို ႐ွိခိုးရေတာ့မွာလား
လို႔လည္း အထင္ေရာက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
ယူနက္စကိုနဲ႔ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ပညာ႐ွင္ေတြက ပုဂံကို ကမ႓ာ့
အေမြအႏွစ္ စာရင္းဝင္ေရာက္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ၊ အစည္းအေဝးကို မႏၲေလးျမိဳ႕မွာ
သြားေရာက္က်င္းပရတယ္ ဆိုကတည္းက ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနျပီဆိုတာမွန္းလို႔ရပါျပီ။
ကမ႓ာ႔အေမြအႏွစ္စာရင္း ဆိုတာ ဘာ လို႔ နားမလည္ႏိုင္ဖူးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊
ဒီသတင္းထုတ္ျပန္မႈဟာ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနလည္း ဆိုတာထက္ ပုဂံေဒသကို
ကမ႓ာ႔အေမြအႏွစ္စာရင္းဝင္ေရာက္ေရးကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေနျပီလို႔ ျမင္ရပါျပီ။
ဒီေတာ့ ပုဂံရဲ့ မ်က္ႏွာကိုပဲၾကည့္ပါ၊ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ ေက်းဇူးကိုပဲၾကည့္ပါ။
ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚက ၾကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ သက္ေသခံပစၥည္းေတြရဲ့
မ်က္ႏွာကိုပဲၾကည့္ပါ။ ကိုယ့္တစ္ဘဝစာပဲမၾကည့္ပဲ ကိုယ့္အနိစၥထက္ ပို႐ွည္ၾကာစြာ
ေနာက္မ်ဳိးဆက္အတြက္ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ရမယ့္ အရာကို ဥာဏ္မ်က္ေစ႔နဲ႔ ေ႐ြးခ်ယ္ပါလို႔
တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဒီသတင္း ဒီစာရင္းမွာ ပါဝင္တဲ့ ဆုံမွတ္ၾကတဲသူေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ ပါတ္သက္တဲ့
သူေတြ ႐ွိမွာပါ၊ အပစ္ေျပာဆို ႐ႈံ႕ခ်ဖို႔ မဟုတ္ပဲ ယူနက္စကိုရဲ့ ဆုံမွတ္တစ္ခုနဲ႔ တိုက္ဆိုင္
ၾကဳံၾကိဳက္ေနခ်ိန္မွာ မလြဲေခ်ာ္ေစပဲ ပုဂံကို ကမ႓ာ့အေမြအႏွစ္ စာရင္းကို ထည့္သြင္းႏိုင္
ဖို႔ကိုသာ တိုက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္ ေပးၾကရန္သာပါ။
ကြ်န္ေတာ့္ဖက္က အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္း၊ ဟိုတယ္ပိုင္႐ွင္၊ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန
ပညာ႐ွင္အဖြဲ႕အစည္း (၃) ရပ္မွာ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနပညာ႐ွင္ မ်ားႏွင့္သာ
နီးစပ္တဲ့အျပင္ ကြ်န္ေတာ့္ FB Account. ထဲတြင္လည္း ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနမွ
ပညာ႐ွင္မ်ားစြာ ႐ွိေနပါေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပညာ႐ွင္မ်ားအား
ပန္ၾကားအပ္ပါတယ္။
ဆရာတို႔ခင္ဗ်ား ကြ်န္ေတည္တို႔ ႏိုင္ငဲသားမ်ားက ဒီနားေလး ပညာနည္း ဥာဏ္နည္း
ၾကပါတယ္။ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနပညာ႐ွင္မ်ားက ဥာဏ္႐ွိ ပညာ႐ွိတဲ့အတြက္
ဒီခရီးကို ဆရာတို႔က ထိန္းေက်ာင္းေဖးမျပီး ေလ်ာက္လွမ္းလို႔ရပါတယ္။
ေ႐ွးေဟာင္းျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး ၾက့ံခိုင္ဖို႔ ပုဂံျမိဳ႕သစ္သို႔ ျမိဳ႕ေနလူထုကို ေ႐ႊ႕ေျပာင္းျပီးတဲ့
ေနာက္မွ ျမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္း ဟိုတယ္ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရျခင္းဆိုသည္မွာ ကုသိုလ္
မဟုတ္ပဲ အကုသိုလ္လို႔ခြဲျခားရမွာက ႏိုင္ငံသားမ်ားကိုယ္တိုင္က သိ႐ွိရမွာမွန္ေပမယ့္
ေေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ၾကတာ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနအေပၚမွာလည္း လူမ်ားအျမင္ေစာင္းစြာ
သက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ပညာ႐ွင္မ်ား ပညာ႐ွင္အလုပ္ကို မလုပ္ရတဲ့ ေခတ္ေတြကို
ျဖတ္ေနရတာလည္း နားလည္ စာနာပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ဒီခရီး ျပီးေအာင္ ေလ်ာက္လွမ္းရမယ့္အေရးကိုေတာ့ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတ
သနပညာ႐ွင္မ်ားက ထိန္းေက်ာင္းေခၚေဆာင္ရဦးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေ႐ွးေဟာင္း
ဥပေဒအရ ေ႐ွးေဟာင္းဇုံအတြင္း အေဆာက္အဦအသစ္ ေဆာက္လုပ္ခြင့္မ႐ွိတဲ့
ဥပေဒအရ ျမင္းကပါ႐ြာက မိုးကုတ္ဝိပႆနာ ရိပ္သာအသစ္ေဆာက္လုပ္ျခင္းနဲ႔
နာေရးကူညီမႈ အသင္း ေဆာက္လုပ္ျခင္းကို အကုသိုလ္ၾကီးစြာ တားျမစ္ရျပီး
ဟိုတယ္မ်ားကို မတားဆီးႏိုင္တဲ့ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဘဝ ေသပဲေသလိုက္
ရတာ ျမတ္လိမ့္မယ္ေျပာခဲ့ၾကသလိုပဲ။
လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီအစိုးရေခတ္တြင္ ယူနက္စကိုပါဝင္ေသာ
အစည္းအေဝးတြင္မွ ယခုကဲ့သို ဟိုတယ္ႏွင့္ဘုရားတြင္ ဟိုတယ္ကို ငဲ့ျပီး ေျပာေန
ရေသာ သတင္းထုတ္ျပန္ရသည့္အျဖစ္သို႔ အေရာက္မခံပဲ ကမ႓ာ့အဆင့္ႏွင့္ ျမန္မာ့
ျပည္တြင္း အသိဥာဏ္၊ တစ္ဘဝစာအသိ ႏွင့္ သံသရာအၾကည့္၊ ယခုရင္ဆိုင္ေန
ရေသာ ဒုကၡႏွင့္ အႏွစ္တစ္ေထာင္ ဒုကၡခံ ျဖတ္သန္းလာေသာ ေစတီေတာ္မ်ား၏
ဒုကၡတို႔ကို နားလည္႐ွင္းလင္းေအာင္ေျပာ၍ လူသားႏွင့္တိရိစၧာန္ ကြာျခားျခင္း၏
လူသားမွ ယဥ္ေက်းမႈကို ရယူပိုင္ဆိုင္ ခဲ့ေသာ သက္ေသခံ ပစၥည္းမ်ားကိုေက်ာခိုင္း
လ်င္ တစ္မ်ဳိးသားလုံးကို ခ်နင္းျခင္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေနေၾကာင္း
ရဲရင့္စြာ ခုခံကာကြယ္လ်က္ ျမန္မာႏိုင္ငံေ႐ွးေဟာင္း သုေတသန၏ အခန္းက႑ကို
ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္ ဖြင့္လွစ္ျပီး ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ
ပုဂံေ႐ွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြ အႏွစ္မ်ားအား ကမ႓ာ႔အဆင့္သို႔ တက္လွမ္းျပီး
ကမ႓ာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္စာရင္းသို႔ သြတ္သြင္း ဝင္ရာက္ေပးပါရန္
ၾသဒိသ ေမတၱာေရေလာင္း ဆုေတာင္းပတၱနာ ျပဳအပ္ေၾကာင္းပါ။
( ဒီဇိုင္းမ်ဳိးေဆြသန္း )
#kazaw
မွ တ္ စု ျက မ္း မွ မွ်ေဝပါသည္။
Saturday, July 30, 2016
ရသစုံ 5
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment