Learning Disability (သို ့မဟုတ္) သင္ယူႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း
မိဘတိုင္းဟာ ကိုယ့္သားသမီးကို ေတာ္ေစခ်င္၊ ထူးခၽြန္ေစခ်င္္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံမွာ မိဘက ေစတနာအျပည့္အ၀နဲ ့ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ ျပီး ကိုယ့္ကေလးကို သင္ၾကားေပးေပမယ့္ ကေလးက သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ အခါမွာ ဂရုဏာေဒါသေတြျဖစ္ၾကရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို အခါမ်ိဳးမွာ ကိုယ့္ကေလးရဲ့ အားနည္းခ်က္ကို မသိဘဲ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အတိုင္း အတင္း ပံုသြင္းယူေနမယ္ဆိုရင္ ကေလးအတြက္ လည္း ဒုကၡေတြျဖစ္ႏိုင္သလို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေဒါသျဖစ္ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဒီလို ဂရုဏာေဒါသေတြေၾကာင့္ လက္လြန္တဲ့ အထိျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကေလးမွာ သင္ယူႏိုင္စြမ္းရွိမရွိ သိရွိႏိုင္ေစရန္အတြက္ Learning Disability လို ့ေခၚတဲ့ သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း ဆိုတဲ့ ေရာဂါအေၾကာင္းကို ဗဟုသုတရေအာင္တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
Learning Disability ဆိုတဲ့ ေရာဂါဟာ အာရံုေၾကာစနစ္မူမမွန္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါတစ္ခုပါ။ ဒီေရာဂါဟာ ေမြးရာပါ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာဖြံ ့ျဖိဳးမွဳမရွိျခင္း၊ အျမင္အာရံု၊ အၾကားအာရံုခ်ိဳ ့တဲ့ျခင္း စတဲ့ေရာဂါေတြလိုမ်ိဳး ကိုယ္ခႏၶာအစိတ္အပိုင္းခ်ိဳ ့ယြင္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ေရာဂါတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ ဦးေႏွာက္က ၄င္းဆီကိုေရာက္ရွိလာတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို လက္မခံႏိုင္ျခင္း၊ သိုေလွာင္မထားႏိုင္ျခင္း သို ့မဟုတ္ ျပန္လည္အသံုးမခ်ႏိုင္ျခင္း စတဲ့ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာရံုေၾကာဆိုင္ရာခ်ိဳ ့ယြင္းမွဳတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Learning Disability ေရာဂါရွိတဲ့ ကေလးေတြဟာ ဥာဏ္ရည္အားျဖင့္ တျခားကေလးေတြနဲ ့ယွဥ္လို ့ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ သူတို ့ဟာသာမာန္ကေလးေတြထက္ေတာင္ ဥာဏ္ပိုေကာင္းတတ္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ဟာ စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္း၊ စာလံုးေပါင္းျခင္း၊ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားစုစည္းျခင္း စတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို ပံုမွန္သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္ေတြနဲ ့သင္ၾကားတဲ့အခါမွာဘယ္လိုမွ သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိပါဘူး။ ဒီေရာဂါဟာ ကုသလို ့ လည္းမရသလိုျပဳျပင္လို ့လည္းမရဘဲ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးခံစားေနရတဲ့ ေရာဂါတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေရာဂါခံစားေနရတဲ့ ကေလးေတြဟာ ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားတဲ့အတြက္ သူတို ့ရဲ့အားနည္းခ်က္ကို သိျပီး ဂရုတစိုက္ျပဳစု လမ္းညႊန္ေပးမယ္ဆိုရင္ သာမာန္လူေတြထက္ ပိုမိုထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္တဲ့ သူေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ကိုစာသင္ၾကားတဲ့ အခါမွာ သမားရိုးက်နည္းလမ္းေတြနဲ ့မဟုတ္ဘဲ ကေလးစိတ္၀င္စားတဲ ့အေၾကာင္းအရာေတြ၊ သူ ့မွာ ပါရမီပါလာတဲ ့အႏုပညာေတြကို အေျခခံျပီး သင္ၾကားေပးဖို ့ေတာ့လိုအပ္ပါတယ္။
Learning Disability ဆိုတဲ့ေရာဂါအစုအေ၀းကို သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိမွဳ အေပၚမူတည္ျပီး ေရာဂါအမည္ေလးေတြခြဲျခားထားတဲ့အတြက္ ဗဟုသုတရေအာင္တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ Dyslexia
Dyslexia လို ့ေခၚတဲ့ Learning Disability ေရာဂါကေတာ့ စာလံုးေတြကိုခြဲျခားႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ ေရာဂါတစ္ခုပါ။ ဒီေရာဂါရွိတဲ့ ကေလးေတြဟာ စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္း၊ စာလံုးေပါင္းျခင္း စတဲ့ေနရာေတြမွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနၾကတာပါ။ သူတို ့ဟာ စာလံုးေတြရဲ့ အမည္၊ စာလံုးေရးတဲ့ ေနရာမွာ ဘယ္ဘက္ကို ေကြးရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ စတာေတြကို မမွတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ စာေရးစာဖတ္ျခင္းကို မသင္ယူႏိုင္ၾကပါဘူး။
၂။ Dyscalculia
Dyscalculia Learning Disability ကေတာ့ ဂဏန္းသခၤ်ာနွင့္ဆိုင္ေသာျပသနာေတြကို မေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္း နားမလည္ႏိုင္ျခင္း စတဲ့ ေရာဂါတစ္ခုပါ။ ဒီေရာဂါရွိတဲ့သူေတြကေတာ့ သခၤ်ာအကၡရာမ်ားကို မမွတ္ႏိုင္ျခင္း၊ တြက္ခ်က္မွဳမ်ားမျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းစတဲ့ သခ်ၤာနဲ ့ဆိုင္တဲ့ အရာမ်ားမွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနၾကရတာပါ။
၃။ Dysgraphia
Dysgraphia ဆိုတဲ့ေရာဂါကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာတစ္ခု ( ဥပမာ မ်ဥး္ေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္း အကြက္တစ္ကြက္) ထဲမွာ ကိုယ့္လက္ေရးနဲ ့အဆင္ေျပေအာင္ဘယ္လိုေရးရမယ္ဆိုတာမသိရွိျခင္း၊ ကိုယ္ဆိုလိုခ်င္တဲ့ အဓိပါၸၸယ္ကိုေရာက္ေအာင္ဘယ္လို စာစီေရးရမယ္ဆိုတာမသိရွိျခင္းဆိုတဲ့ ေရာဂါတစ္ခုပါ။
၄။ Auditory and Visual Processing Disorders
Auditory and Visual Processing Disorders ကေတာ့ ကိုယ္ၾကားလိုက္တဲ့၊ ျမင္လိုက္တဲ့ စာေတြရဲ့ အဓိပါၸၸယ္ကို နားမလည္ႏိုင္တဲ့ေရာဂါတစ္ခုပါ။ ဒီေရာဂါရွိတဲ့သူေတြဟာ သူမ်ားဖတ္ျပတဲ့ စာေတြကိုလည္းနားလည္ႏိုင္စြမ္းမရွိသလို၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ဖတ္တဲ့အခါမွာလည္း စာလံုးေတြကို မသဲကြဲပါဘူး။
Learning Disability ေရာဂါအစုအေ၀းထဲမွာပါ၀င္တဲ့ ေရာဂါေတြရဲ့အမည္ကိုသိျပီဆိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ဒီေရာဂါျဖစ္တာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကိုလည္းသိခ်င္ၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ တစ္ကယ္တမ္းေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ဒီေရာဂါျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းတိတိက်က်ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ Learning Disability ကိုျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းရင္း အခ်ိဳ ့ေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့…
၁။ မ်ိဳးရိုးဗီဇ
Learning Disability ေရာဂါဟာ မ်ိဳးရိုးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မိဘတစ္ဦးဦးမွာ သို ့မဟုတ္ မ်ိဳးရိုးထဲမွာ ဒီေရာဂါရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္ေယာက္ရွိတယ္ဆိုရင္ ကေလးမွာ Learning Disability ျဖစ္ဖို ့အခြင့္အေရးေတြရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကေလးကို စာသင္လို ့မရဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္မ်ိဳးရိုးထဲမွာေရာ ဒီလိုစာသင္လို ့မရတဲ့ သူ ရွိခ့ဲဖူးလားဆိုတာကို ျပန္သံုးသပ္ဖို ့လိုပါတယ္။
၂။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ ႏွင့္ မီးဖြားခ်ိန္ေတြမွာ ျပသနာတစ္ခုခုရွိျခင္း
ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ ႏွင့္ မီးဖြားခ်ိန္ ေတြမွာ ထိခိုက္မွဳတစ္ခုခုျဖစ္ျခင္း၊ နာမက်န္းျဖစ္ျခင္းေတြေၾကာင့္ ကေလးမွာ Learning Disability ေရာဂါျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေဆးနဲ ့အရက္ေတြသံုးစြဲျခင္း၊ လမေစ့ဘဲ ကေလးမီးဖြားျခင္း၊ ကေလးေမြးဖြားခ်ိန္ၾကာျမင့္ျခင္း ႏွင့္ ကေလးဆီကို ေအာက္ဆီဂ်င္အျပည့္အ၀ မေရာက္ျခင္းေတြေၾကာင့္လည္း Learning Disability ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
၃။ ေမြးကင္းစ အရြယ္မွာ ထိခိုက္မွဳမ်ားျဖစ္ျခင္း
ေမြးကင္းစအရြယ္မွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ဖ်ားျခင္း၊ ဦးေခါင္းကို ထိခိုက္မိျခင္း၊ အာဟာရမွ်တစြာမရရွိျခင္း ႏွင့္ ခဲကဲ့သို ့ေသာ အဆိပ္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ ့မိျခင္းမ်ားေၾကာင့္လည္း Learning Disability ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
Learning Disability ရဲ့လကၡဏာေတြဟာ အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားေပၚမွာမူတည္ျပီးေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တဲ့ အတြက္ အတြက္အရြယ္အလိုက္ ျဖစ္တတ္တဲ့ Learning Disability ရဲ့ လကၡဏာေတြကိုေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ မူၾကိဳအရြယ္ Learning Disability လကၡဏာမ်ား
i. တစ္ျခားကေလးမ်ားထက္ေနာက္က်မွ စကားေျပာျခင္း
ii. စာလံုးမ်ားကို အသံထြက္ရန္ခက္ခဲျခင္း
iii. စကားလံုးအသစ္မ်ားကို မမွတ္ႏိုင္ျခင္း
iv. စာလံုးမ်ား၊ ဂဏန္းမ်ား၊ အေရာင္မ်ား ပံုသဏၭာန္မ်ားကို မခြဲျခားႏိုင္ျခင္း
v. ရြယ္တူကေလးမ်ားႏွင့္ ေျပာဆို ဆက္ဆံရာတြင္ အဆင္မေျပျခင္း
vi. ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ ေန ့စဥ္ပုံမွန္လုပ္ရိုးလုပ္စဉ္မ်ားကို မလိုက္နာႏိုင္ျခင္း
၂။ အသက္ ၅ ႏွစ္ မွ ၉ ႏွစ္ အတြင္း Learning Disability လကၡဏာမ်ား
i. စာလံုးမ်ား၏ အသံထြက္ကို မမွတ္ႏိုင္ျခင္း
ii. အဓိပါၸယ္ တစ္ခုရရွိေစရန္ ဗ်ည္းသရအကၡရာမ်ားကိုေပါင္းစပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း
iii. စာဖတ္သည့္အခါ အေျခခံစာလံုးမ်ား ကိုပင္ ေရာေႏွာေနျပီး မသဲကြဲျခင္း
iv. စာေရးသည့္အခါ စာလံုးေပါင္းမ်ားမၾကာခဏမွားျခင္း
v. အေျခခံ သခ်ၤာအသိပညာမ်ားကိုပင္ မမွတ္မိျခင္း
၃။ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ မွ ၁၃ ႏွစ္ အတြင္း Learning Disability လကၡဏာမ်ား
i. စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္း ႏွင့္ သခ်ၤာစြမ္းရည္မ်ားအလြန္အမင္း ညံ့ျခင္း
ii. စာေရး၊ စာဖတ္ျခင္းကို မၾကိဳက္ျခင္း၊ စာကို အသံထြက္ ဖတ္ရန္ျငင္းဆိုျခင္း
iii. တူညီေသာ စာလံုးတစ္လံုးတည္းကို ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ စာလံုးေပါင္းမွားျခင္း
iv. ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳညံ့ဖ်င္းျခင္း ( အိမ္စာမ်ားမျပီးျခင္း၊ အိပ္ယာႏွင့္ စာဖတ္စားပြဲမ်ားရွဳပ္ပြေနျခင္း၊ စိတ္မတည္ျငိမ္ျခင္း)
v. ေက်ာင္းခန္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို မလိုက္နာျခင္း၊ စိတ္ထဲတြင္ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းမ်ားကို ပါးစပ္မွ က်ယ္ေလာင္စြာထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုေနတတ္ျခင္း
vi. လက္ေရး အလြန္အမင္းညံ့ဖ်င္းျခင္း
စသည္တို ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္တည္းမွာ ဒီလကၡဏာေတြ အကုန္ျဖစ္ေနမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအထဲက အခ်က္တစ္ခ်ိဳ့ ကိုသာ ေတြ ့ရမွာပါ။ ဒီအခ်က္ေတြတင္မကေသးဘဲ Learning Disability ေရာဂါရွိတဲ့ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းစာသင္ၾကားမွဳမွာ အခက္အခဲ ရွိေနေပမယ့္ တစ္ျခားေသာ သူတို ့၀ါသနာပါရာ ပညာရပ္ေတြမွာေတာ့ ထူးခၽြန္ေနၾကတာကိုေတာ့ သတိထားမိၾကမွာပါ။
Learning Disability ေရာဂါရွိတဲ့ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းမွာ ပံုမွန္စာသင္ၾကားတဲ့အခါ သူမ်ားေတြလို အလြယ္တကူ သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ကို သာမာန္ သင္ၾကားေရးစနစ္ေတြနဲ ့မသင္ဘဲ သူတို ့စိတ္၀င္စားတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနေတြ၊ ပံုစံကားခ်ပ္ေလးေတြ၊ အႏုပညာအသံုးအႏွဳန္းေလးေတြနဲ ့သင္ၾကားေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မွတ္မိလာႏိုင္ျပီး၊ သူမ်ားေတြထက္ေတာင္ထူးခၽြန္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အိႏိၵယရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္Aamir Khan ကိုယ္တိုင္ ထုတ္လုပ္၊ ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ကူးျပီး ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ Taare Zameen Par ဆိုတဲ့ အိႏိၵယရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေလးတစ္ကားကို ၾကည့္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ Learning Disability ( သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း) ဆိုတဲ့ေရာဂါအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ Ishaan ဆိုတဲ့ ကေလးငယ္ေလးဟာ ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့ ေနရာမွာထူးခၽြန္ေပမယ့္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို မလိုက္ႏိုင္ပါဘူး။ သားေတြကို ထူးခၽြန္သူေတြျဖစ္ဖို ့ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ Ishaan ရဲ့ ဖခင္ကေတာ့ Ishaan ရဲ့ ေက်ာင္းစာေမးပြဲရလဒ္ေတြေၾကာင့္ သူ ့ကို ေက်ာင္းစာကို စိတ္မ၀င္စားတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္သတ္မွတ္ျပီး အလြန္အမင္းစိတ္ဆိုးကာ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေဘာ္ဒါေက်ာင္းကို ပို ့ လိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေဘာ္ဒါ က အႏုပညာဆရာအသစ္က Ishaan ဟာ Dyslexia လို ့ေခၚတဲ့ စာလံုးေတြကိုခြဲျခားႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ ေရာဂါကို ခံစားေနရေၾကာင္း ရိပ္မိတဲ့အတြက္ သူ ့ကိုကူညီဖို ့ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာက Ishaan စိတ္၀င္စားတဲ့ အရာေတြနဲ ့စာလံုးေတြ၊ သခ်ၤာအကၡရာေတြကို သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့အတြက္ Ishaan ရဲ့ ေက်ာင္းစာေမးပြဲရမွတ္ေတြဟာလည္း သိသိသာသာတိုးတက္လာပါေတာ့တယ္။ ဒီရုပ္ရွင္ေလး ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ Learning Disability ေရာဂါကိုခံစားေနရတဲ့ ကေလးေတြဟာ မိဘ၊ ဆရာသမားေတြရဲ့အေထာက္အပံ့ကို အလြန္အမင္းလိုအပ္ေၾကာင္းသိႏိုင္ပါတယ္။ ေမြးကင္းစကေန မူၾကိဳတတ္တဲ့အရြယ္ ကေလးငယ္ရဲ့ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မွဳေတြကို ဂရုစိုက္ၾကည့္ရွဳေနဖို ့အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အရြယ္အလိုက္ဖြံ ့ျဖိဳးတိုးတက္မွဳေတြမရွိဘူး၊ ဖြံ ့ျဖိဳးမွဳေတြ ေႏွာင့္ေႏွးေနတယ္ဆိုရင္ ကေလးဟာ Learning Disability ျဖစ္ဖို ့အခြင့္အေရးေတြမ်ားပါတယ္။ ကိုယ့္ကေလး သင္ယူႏိုင္စြမ္းမရွိဘူးဆိုတာကို ေစာေစာ သိရွိရေလ ကိုယ့္ရဲ့ဂရုတစိုက္လမ္းညႊန္မွုေတြကိုေစာေစာ ေပးႏိုင္ေလပါပဲ။ အကယ္၍ Learning Disability ျဖစ္ေနတဲ့ ကေလးကို ဂရုတစိုက္သင္ၾကားမွဳေတြ၊ လမ္းျပမွဳေတြမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကေလးဟာလမ္းမွားကိုေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ ့ေျပာရရင္ေတာ့ ရူပေဗဒ ပညာရွင္ Albert Einstein ဟာအသက္ ၉ႏွစ္အထိ စာသင္လို ့မရခဲ့ပါဘူး။ ကမၻာေက်ာ္ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္တို ့ရဲ့ပိုင္ရွင္ Walt Disney, အေမရိကန္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေဟာင္း General George Patton နဲ ့အေမရိကန္ရဲ့ ဒုတိယ သမၼတေဟာင္းၾကီး Nelson Rockefeller တို ့ဟာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး စာေကာင္းေကာင္းမဖတ္တတ္ခဲ့ပါဘူး။ The Charles Schwab Corporation ကိုတည္ေထာင္ခဲ့သူ Charles R. Schwab ႏွင့္ ဟာသသရုပ္ေဆာင္၊ သီခ်င္းေရးဆရာမ၊ စာေရးဆရာမ၊ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားသူ စသည္တို ့ျဖင့္ ကမၻာေက်ာ္ခဲ့တဲ့ Whoopi Goldberg တို ့ဟာလည္း Leaning Disability ေရာဂါကို ခံစားခဲ့ရဖူးတဲ့သူေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ေမြးရာပါခ်ိဳ ့ယြင္္းခ်က္ေလးတစ္ခုဟာ သူတို ့ရဲ့ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမွဳေတြကို မတားဆီးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိဘေတြအေနနဲ ့ ကိုယ့္ရဲ့ရင္ေသြးေလးရဲ့ ဖြံ ့ျဖိဳးမွဳ အဆင့္ဆင့္ကို ဂရုစိုက္ဖို ့လိုအပ္သလို စာသင္ၾကားတဲ့အရြယ္ ေက်ာင္းစာသင္ၾကားလို ့မရတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြမွာ ကေလးကို ေဒါသတၾကီးဆက္ဆံျပီး အတင္းအက်ပ္စာသင္ၾကားေပးျခင္းထက္ ကိုယ့္ကေလးမွာ စာသင္လို ့မရတဲ့ေရာဂါရွိေနသလားဆိုတာကို ဂရုတစိုက္ေစာင့္ၾကည့္ျပီး အကယ္၍ ရွိခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း သူတို ့စိတ္၀င္စားတဲ့နည္းစနစ္ေလးေတြကို အသံုးျပဳျပီးသင္ၾကားေပးျခင္း၊ ကေလးမွာ ပါလာတဲ ့၀ါသနာ၊ ပါရမီအခံေတြကို ပိုမိုေတာက္ပေအာင္ျမွင့္တင္ေပးျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေပးၾကဖို ့ အၾကံျပဳတိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။
ေမသူ-သံတြဲ (ေဆး၀ါးတကၠသိုလ္)
ခင္ဗ်ားအေမ ဘာအလုပ္လုပ္သလဲ
ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ့္အေမ အိမ္အလုပ္လုပ္ပါတယ္
တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား ေမးလိုက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္သာ ဒီလိုေၿဖလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ့ကို ေနာက္ေနတယ္လို႔ ထင္သြားမယ္ထင္ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဒီအေၿဖဟာ အင္မတန္မွကို ၿဖစ္သင့္ၿဖစ္ထုိက္တဲ့ အေၿဖတစ္ခုပါ။
ရွင္းၿပပါမယ္။
အရင္ဆံုးေတာ့ Gender ဆုိတဲ့ စကားလံုးကေန စၾကရေအာင္။ ဒီစကားလံုးကုိ တခ်ိဳ႔ကလည္း ဂ်န္ဒါလုိ႔ပဲ မူရင္းအတုိင္း ေခၚေ၀ၚေရးသားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့လည္း က်ားမေရးရာ လို႔ ၿမန္မာမႈၿပဳၾကတယ္။ ထားပါေတာ့။ အေခၚအေ၀ၚထက္ အဓိပၸါယ္ကသာ ပုိအဓိကက်ပါတယ္။
ကေလးေလးတစ္ေယာက္ေမြးလာၿပီဆုိရင္ ေယာက်ာ္းေလးလား မိန္းကေလးလားသိဖုိ႔ လိင္အဂၤါကိုၾကည္႔မွ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ေယာက်ာ္း မိန္းမ ဆုိတဲ့လိင္ဟာ ေမြးကတည္းက ပါလာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူပ်ိဳ အပ်ိဳၿဖစ္လာၿပီဆုိရင္ ေယာက်ာ္းေလးက သုတ္ထြက္တယ္၊ မိန္းကေလးက ရာသီလာတယ္၊ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ရတယ္။ ဒါေတြကို Sex လိင္လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္၊ ေမြးကတည္းက ပါလာတယ္၊ ေၿပာင္းလဲလုိ႔ မရဘူး။ ေယာက်ာ္းေလးၿဖစ္ၿပီး ကုိယ္၀န္ေဆာင္ခ်င္လုိ႔ မရသလုိ၊ မိန္းကေလးၿဖစ္ၿပီးလည္း သုတ္လႊတ္ခ်င္လုိ႔ မရဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသမွာမဆုိ ဒါေတြက ရွိေနတယ္၊ ဥေရာပက မိန္းကေလးလည္း ဒီပံုစံပဲ၊ အာရွတုိက္က ေကာင္မေလးေတြလည္း ဒီပံုစံပဲ။
ဂ်န္ဒါဆုိတာကေတာ့ အဲဒီလိုေမြးဖြါးလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေယာက်ာ္းေလးက ဘယ္လုိၿဖစ္သင့္တယ္၊ မိန္းကေလးက ဘယ္လုိၿဖစ္သင့္တယ္ ဆုိၿပီး ပတ္၀န္းက်င္က သတ္မွတ္ေပးလုိက္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို ဆုိလိုပါတယ္။ ဥပမာ ေယာက်ာ္းေလးဆုိတာ သတိၱရွိရတယ္၊ ဦးေဆာင္ႏုိင္ရမယ္၊ မ်က္ရည္မက်ရဘူး၊ အလွအပ မၾကိဳက္ရဘူး၊ မိန္းကေလးဆုိတာ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ေနရတယ္၊ သိမ္ေမြ႔ရတယ္၊ ဒါမ်ိဳးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ဂ်န္ဒါ လို႔ေခၚတယ္။ ဒါေတြဟာ ေမြးကတည္းက ပါလာတာမဟုတ္ဘဲ ၾကီးၿပင္းလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ပတ္၀န္းက်င္က သင္ၾကားေပးလုိက္တာေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ ေၿပာင္းလဲလုိ႔ ရႏုိင္တယ္၊ ေယာက်ာ္းေလးၿဖစ္ၿပီး အလွအပၾကိဳက္လို႔ ရသလို၊ မိန္းကေလးၿဖစ္ၿပီးလည္း သတိၱရွိလို႔ ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေနရာေဒသ၊ လူမ်ိဳး၊ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံေတြေပၚ မူတည္ၿပီး တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ မတူႏုိင္ဘူး။ ပြင့္လင္းတဲ့ ဥေရာပက မိန္းကေလးေတြရဲ႔ ပံုစံနဲဲ႔ သိမ္ေမြ႔နူးညံ႔တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာမိန္းကေလးေတြရဲ႔ ပံုစံကို ယွဥ္ၾကည္႔ရင္ သိသာႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒီလုိ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ေယာက်ာ္း မိန္းမ အခန္းက႑ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ဆုိပါစို႔ အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႔ စီးပြါးေရးကို ေယာက်ာ္းၿဖစ္သူက ဦးေဆာင္ရတယ္၊ မိန္းမၿဖစ္သူက အိမ္အလုပ္လုပ္၊ ကေလးထိန္း၊ စာစီစာကံုးေရးသလို ေၿပာရရင္ စီးတဲ့ေရ ဆည္တဲ့ကန္သင္း။ ဒီလိုပံုစံက ၿမန္မာမိသားစု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ရႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ ေၿပာင္းၿပန္မ်ား ၿဖစ္ၾကည္႔လုိက္၊ မိန္းမထမီနား ခုိစားတယ္ ဆုိၿပီး အဲဒီေယာက်ာ္း ပတ္၀န္းက်င္မွာ လံုး၀ေခါင္းေဖာ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ပညာရပ္စကားသံုးရရင္ေတာ့ အဲဒီလုိ ၀င္ေငြရွာေဖြတဲ့က႑ကို Productive role လို႔ေခၚတယ္။ ေယာက်ာ္းေတြနဲ႔ပဲ အဓိက သင့္ေတာ္တယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ထားၾကၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘာအလုပ္လုပ္လဲလို႔ ေမးတဲ့အခါ ပါးစပ္က ထုတ္ေၿပာေလ့ရွိတဲ့ အလုပ္အကိုင္မ်ိဳး ၿဖစ္ပါတယ္။
အိမ္ေထာင္မႈထိန္းသိမ္းတဲ့က႑ကိုေတာ့ Reproductive role လို႔ ေခၚပါတယ္။ မိန္းမေတြနဲ႔ပဲ အဓိကသက္ဆုိင္တယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ထားၾကတဲ့ က႑ေပါ့။ လူတစ္ေယာက္၊ မိသားစုတစ္စု အသက္ရွင္ေနထုိင္ဖုိ႔အတြက္ မလုပ္မၿဖစ္ အလုုပ္ေတြၿဖစ္ေပမဲ့၊ အခ်ိန္သိပ္ေပးရၿပီး လူလည္း အရမ္းပင္ပန္းတဲ့အလုပ္ေတြ ၿဖစ္ေပမဲ့ ဘယ္သူကမွ အေရးတယူနဲ႔ အလုပ္လုိ႔ မသတ္မွတ္တဲ့ အလုပ္မ်ားပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေယာက်ာ္းဆုိတာ အိမ္ေထာင္ဦးစီး၊ ၀င္ေငြရွာႏုိင္ရမယ္၊ အရွာလည္း အရွာေကာင္းရမယ္လုိ႔ အားလံုးက ၿမင္ထားၾကေလေတာ့ ေယာက်ာ္းေတြမွာလည္း အခက္ၾကံဳရတယ္။ ဆုိပါစို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာ၀န္ေပါက္စေတြမွာဆုိရင္ မိန္းကေလးေတြက ဘြဲ႔လြန္ဆက္တက္မယ္၊ posting ၀င္မယ္ စသၿဖင့္ ခပ္ေအးေအး ေနေနၾကခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေယာက်ာ္းေလးေတြက ေငြရွာဖုိ႔၊ ေငြရွာႏုိင္မွၿဖစ္မယ္၊ ငါတုိ႔က ဒီအိမ္ေထာင္ကုိ ဦးေဆာင္ၾကရမွာ ဆုိတဲ့ ဖိအားကို ပခံုးေပၚမွာ ထမ္းထားၾကရတယ္။ အဲဒီေနာက္ ပုိဆုိးလာရင္ ပိုက္ဆံရရင္ ဘာမဆုိ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးေတြထိ ၿဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကုိယ္က ထမင္း ဟင္းခ်က္တာ ၀ါသနာပါပါလ်က္နဲ႔ မလုပ္ရတာမ်ိဳး၊ မိန္းမက ၀င္ေငြအရွာေကာင္းလို႔ ကုိယ္က အိမ္ေထာင္မႈထိန္းသိမ္းတဲ့ က႑ကို ယူပါမယ္၊ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း ၾကည္ၿဖဴပါတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႔ ကဲ့ရဲ႔မႈေတြကို ေၾကာက္ေနရတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေတြက ေယာက်ာ္းေတြဘက္က ၾကံဳရတဲ့ အေနအထားေတြ။
ပိုဆုိးတာက အမ်ိဳးသမီးေတြ။ ဘာလို႔ ပိုဆုိးတာလဲ။ အိမ္မွာေတာင္ ေအးေအးေဆးေဆး ေနရေသးတယ္၊ ဘာပိုက္ဆံမွလည္း မရွာရ၊ ဘာစိတ္ဖိစီးမႈမွလည္း ၾကံဳစရာမလုိ၊ ဒီေလာက္ေကာင္းတာကုိ။ ဒီလိုေမးစရာ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အစက ဒါကို သေဘာမေပါက္ဘူး။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာလည္း အေဖက စီးပြါးရွာတယ္၊ အေမက အိ္မ္ရွင္မ၊ သန္းေခါင္စာရင္းမွာ ေရးရင္ေတာ့ မွီခုိေပါ့။ အဆင္ေၿပေနၾကတာပဲ။ ဘာၿပႆနာမွ မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ နယ္ေတြမွာ အလုပ္လုပ္ၿဖစ္တဲ့အခါ မိန္းမေတြရဲ႔ အေနအထားကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ၿမင္လာရတယ္။
ပထမတစ္ခုက အလုပ္မလုပ္တဲ့သူေတြဟာ ေယာက်ာ္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္ မိန္းမပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အလုပ္မလုပ္ဘူးဆုိရင္ အသိမိတ္ေဆြနည္းတယ္၊ ဒီေတာ့ အေတ႔ြအထိနည္းတယ္၊ အသိပညာနည္းတယ္၊ သူက်င္လည္တဲ့ပတ္၀န္းက်င္ေလးက က်ဥ္းက်ဥ္းေလးၿဖစ္ေနတယ္။ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ လုပ္ထားတဲ့ မိခင္ေသႏႈန္းစစ္တမ္းမွာ ေတြ႔ရတယ္၊ အၿပင္အလုပ္မလုပ္တဲ့ မွီခုိ ကုိယ္၀န္ေဆာင္မ်ားမွာ ေသဆံုးမႈနႈန္းဟာ အလုပ္လုပ္တဲ့့အမ်ိဳးသမီးေတြထက္ ပုိမ်ားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ့၊ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ခံယူရမယ္ ဆုိတဲ့ အသိ၊ ဘာၿဖစ္ရင္ ဘာလုပ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အသိ ရွိမေနတာရယ္၊ လိုအပ္ရင္ အကူအညီေတာင္းစရာ လူမရွိတာရယ္ေတြေၾကာင့္ပဲ။
၁၇၉၂ခုႏွစ္ေလာက္က အဂၤလန္သူ ေမရီခရပ္တ္ ဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးၾကီးက စာတမ္းတစ္ေစာင္မွာ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။
အိမ္ေထာင္ဖက္ခင္ပြန္းေယာက်ာ္းအေပၚ ဇနီးအမ်ိဳးသမီးက ေငြေၾကးအရ မွီခုိေနရၿခင္းသည္ တရား၀င္အသိအမွတ္ၿပဳထားေသာ ၿပည္႔တန္ဆာသေဘာ သက္ေရာက္သည္ တဲ့။
စကားလံုးကေတာ့ နည္းနည္းၾကမ္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လိုမိသားစုမ်ိဳးမွာ ေနထုိင္တဲ့သူဆုိ အစြန္းေရာက္တယ္လုိ႔ေတာင္ ထင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါဟာ အမွန္တရားပဲ။ ကုိယ္က ၀င္ေငြမရွာႏုိင္ဘူး၊ အဲဒီအတြက္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚ မွီခိုေနရတယ္။ ဒီလူနဲ႔ ကို္ယ္နဲ႔ဆုိတာက လက္ထပ္ထားလို႔သာ၊ တကယ္ေတာ့ ဘာေဆြမ်ိဳးမွ ေတာ္တာမဟုတ္ဘူး။ သူစိမ္းေတြ။ အခ်ိန္မေရြး အေၾကာင္းၿပခ်က္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ေၿပာင္းလဲသြားႏုိင္တယ္။ အဲဒီလိုအေၿခအေနမ်ိဳးမွာ ကိုယ့္အတြက္ ဘာအကာအကြယ္မွလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ ရွိမေနဘူး။ အဲဒီအခါ သူ႔သေဘာအတုိင္းပဲ ရွင္သန္ေနထုိင္ရေတာ့တယ္။ လြန္ဆန္လို႔မရဘူး။ ဒီေယာက်ာ္း ေနာက္မိန္းမယူထားတယ္ ဆုိတာ သိေနတယ္၊ ယူထားလ်က္နဲ႔ ကိုယ့္ဆီလာေနတယ္ ဆုိတာလည္း သိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ မေက်နပ္ရံုကလြဲၿပီး ဘာမွမတတ္ႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ ၁၈ႏွစ္အရြယ္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ကာလသားေရာဂါၿဖစ္လုိ႔ လာၿပတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ကုေပးကုေပး ကြန္ဒံုးလုိ႔ေခၚတဲ့ အကာအကြယ္မသံုးမခ်င္း၊ ေဆးေသာက္တုန္းခဏပဲ သက္သာမယ္၊ ဒီေရာဂါေတြက ထပ္ၿဖစ္မွာပဲ။ တကယ္လည္း ခဏခဏကို ၿပန္ၿပန္ၿဖစ္ေနတာပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ကြန္ဒံုးသံုးဖို႔၊ အမ်ိဳးသားကုိပါ ေဆးခန္းေခၚလာဖုိ႔၊ မေခၚလာရင္လည္း သူ႔ကိုပါ ေဆးတုိက္ဖုိ႔၊ အၿပဳအမူေတြ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ ေၿပာတဲ့အခါမွာ ေကာင္မေလးက ၿပန္ေၿပာတယ္၊ ဆရာ သမီးလည္း ေၿပာတာပဲ၊ သူမွ မလုပ္တာ၊ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူး တဲ့။ သူ႔ပံုစံက ကြန္ဒံုးသံုးခ်င္တဲ့ Sex worker က Client က သေဘာမတူတဲ့အတြက္ ၿငင္းဆန္လို႔မရဘဲ လက္ခံေနရတဲ့အၿဖစ္နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲ။ အဲဒီခဏမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအမ်ိဳးသမီးၾကီးရဲ႔ စကားကို ပထမဆံုးအၾကိမ္ ေထာက္ခံမိသြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ မိန္းမက ကုိယ္၀န္တားေဆးသံုးမိလို႔ နင္က ငါ့ေနာက္ကြယ္မွာ လင္ငယ္ေနခ်င္လုိ႔ ထုိးတာလား ဆုိၿပီး ေမြးထားတဲ့ကေလးေတြတပံုတပင္ကိုမွ မစာမနာ၊ အၿပစ္ေတြရွာ ရုိက္ႏွက္တဲ့ ေယာက်ာ္းမ်ိဳးေတြ၊ အရက္မူးလာရင္ ကုိယ္ယူထားတဲ့ မိန္းမကို ႏွိပ္စက္တဲ့ ေယာက်ာ္းမ်ိဳးေတြ၊ ကုိယ့္မိန္းမကို ကေလးေမြးတဲ့စက္လုိ သေဘာထားထားတဲ့ ေယာက်ာ္းမ်ိဳးေတြကုိ မေတြ႔ခ်င္အဆံုးဆုိသလို ေတြ႔လာရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက၊ ဆုိၾကပါစို႔၊ ကို္ယ္ယူထားတဲ့ ေယာက်ာ္းက ကုိယ့္ကို သိပ္ခ်စ္တာ၊ ဒါမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး ဆုိ၇င္ေတာင္ မေတာ္မဆမ်ား သူက ကိုယ့္အရင္ ဆံုးပါးသြားခဲ့ရင္၊ ကေလးေတြကလည္း လူလားမေၿမာက္ေသးဘူးဆုိရင္ ဒီအမ်ိဳးသမီးဟာ ဘာ၀င္ေငြမွ မရွာတတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီမိသားစုဟာ ဒုကၡအတိ ေရာက္ၿပီး က်န္ေနခဲ့ရတတ္ပါတယ္။ ရရာအလုပ္လုပ္ရတယ္၊ ကေလးေတြ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကရတယ္၊ ပညာေရးေတြ တစ္ပုိင္းတစ္စ ၿဖစ္ကုန္တယ္။ ပိုဆုိးတာက ဒီအမ်ိဳးသမီးကိုယ္တုိင္ကလည္း ေပ်ာ့ညံံ႔ခဲ့မယ္၊ ၀င္ေငြရွာဖုိ႔ ဆုိတာ ေယာက်ာ္းေတြလုပ္မွ ရမွာ ဆုိၿပီးမ်ား မွတ္ယူခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ေယာက်ာ္း ယူရပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီေနာက္ ၿမန္မာကားေတြမွာ ယေန႔ခ်ိန္ထိ ၿပလုိ႔မရုိးႏုိင္ေသးတဲ့ ပေထြးက သမီးကို ၾကံတဲ့ဇာတ္လမ္းေတြ ၿဖစ္လာရပါတယ္။ ဒီအခန္းေတြ ၿမန္မာကားမွာ ရုိ္က္ၿပရင္ လူေတြက ရုိးေနၿပီ၊ ဖန္တစ္ရာေတေနၿပီဆိုၿပီး ေ၀ဖန္တတ္ၾကေပမဲ့ ဒါေတြဟာ ခုခ်ိန္ထိ ရြာဘက္ေတြမွာ ၿဖစ္ေနပ်က္ေနဆဲပဲ၊ ဖန္တစ္ရာမေတေသးဘူးဆုိတာ နယ္မွာ ေနဖူး အလုပ္လုပ္ဖူးတဲ့သူတုိင္း သိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ဂ်န္ဒါသင္တန္းတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္က participant ေတြကို၊ ေယာက်ာ္းေလး ရပါေစ ဆုိၿပီး နတ္မင္းၾကီးဆီမွာ သားဆုသြားပန္တဲ့အုပ္စု၊ မိန္းကေလး ရပါေစဆုိၿပီး သမီးဆုသြားပန္တဲ့အုပ္စုရယ္လုိ႔ ႏွစ္စုခြဲ၊ ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးၿပီး Brainstorm လုပ္ခို္င္းပါတယ္။ ေမးတဲ့ေမးခြန္းက ကုိယ္ ဘာေၾကာင့္ ေယာက်ာ္းေလး/မိန္းကေလး လုိခ်င္တာလဲ၊ အကယ္၍မ်ား ကိုယ္သာ သားေယာက်ာ္းေလး၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း သမီးမိန္းကေလးကို ကုိယ္ဆုေတာင္းတဲ့အတုိင္းသာ ရလာခဲ့ရင္ ဘယ္လုိပံုစံ ေယာက်ာ္းေလး/မိန္းကေလးအၿဖစ္ ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးသြားခ်င္လဲ ဆုိတဲ့ေမးခြန္းေတြပါ။
အဲဒီမွာ ကခ်င္အမ်ိဳးသမီးေလးတစ္ေယာက္ ေၿဖသြားတာေလးက သိပ္မွတ္သားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ သူ ဘာေၾကာင့္ သားေယာက်ာ္းေလး လုိခ်င္ရတာလဲဆုိေတာ့ အခ်က္ေတြအမ်ားၾကီးထဲက တစ္ခုက သူ႔ေယာက်ာ္း သေဘာက် ေက်နပ္ေအာင္လုိ႔ပါ တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ခုနကေၿပာခဲ့သလို ကုိယ္၀န္ေဆာင္၊ကေလးေမြးရတာ ဘယ္ေလာက္အႏၱရာယ္မ်ားမွန္း မသိဘူး၊ ကုိယ္ သားေယာက်ာ္းေလး လိုခ်င္တာပဲ သိၿပီး ေယာက်ာ္းေလး မရမခ်င္း ေမြးခုိင္းေနတဲ့ ေယာက်ာ္းမ်ိဳးေတြကို မၾကာမၾကာ ေတြ႔ရဖူးပါတယ္။ ေနာက္ေမးခြန္းအတြက္ သူ႔အေၿဖကေတာ့ သူသာ ေယာက်ာ္းေလးေမြးလာခဲ့မယ္ဆုိရင္ တဲ့၊ သူ႔သားေလးကို အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႔ ဘ၀ကို စာနာနားလည္ေသာ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ၿဖစ္လာေအာင္ ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးသြားမယ္ တဲ့။ ေကာင္းလိုုက္တာဗ်ာ။ ကုိယ့္အလွည္႔မွာ ဒါမ်ိဳးေယာက်ာ္းနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရေလေတာ့ ကုိယ့္သားေလးက်ရင္ ဒီလိုမၿဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊ ကုိယ္လုိလည္း ဘယ္မိန္းကေလးကိုမွ မၾကံဳေစခ်င္ဘူးဆုိတဲ့ သူရဲ႔ေစတနာနဲ႔ အေတြးအၿမင္ေလးကို ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။
ဒါၿဖင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြ အလုပ္ထြက္လုပ္ၾကမယ္ဆုိေတာ့ အိမ္ကိစၥေတြ ဘယ္သူလုပ္မွာလဲ၊ လုပ္ရင္ လုပ္ခလစာ အတူတူေပးမွာလား၊ ဦးေဆာင္သူက႑ကိုေရာ ဘယ္သူ႔ကုိ ေပးမွာလဲ စသၿဖင့္ ေမးခြန္းေတြအမ်ားၾကီး တက္လာပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးရင္ေတာ့ စာအရမ္းရွည္သြားမွာစုိးလို႔ ထားခဲ့ပါရေစ။ ဒါၿဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဘာလုပ္ရမွာလဲ၊ ကၽြန္မတုိ႔က ဘာလုပ္ရမွာလဲ လုိ႔ ေမးလာခဲ့ရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အဆုိတင္သြင္းဖုိ႔ တုိ႔၊ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးေတြ ေတာင္းဆုိဖုိ႔ တို႔၊ ဒါေတြခဏထားလုိက္ပါဦး။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္က စရမလဲ ဆုိရင္ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ကေနပဲ စေၿပာင္းၾကပါမယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေယာက်ာ္းေလးေတြအေနနဲ႔လည္း မိန္းမဆုိတဲ့ လူတန္းစားကို ကုိယ့္ထက္တဆင့္နိမ့္တဲ့ လူေတြ၊ ကုိယ္ၿပဳသမွ်ႏုရမဲ့လူေတြ လို႔ ၿမင္မေနသင့္ေတာ့ဘဲ၊ အနည္းဆံုး ကုိယ့္မိန္းမ တာ၀န္ယူထားတဲ့ အိမ္ေထာင္မႈထိန္းသိမ္းတဲ့က႑ရဲ႔ အေရးၾကီးမႈကို အသိအမွတ္ၿပဳေပးဖုိ႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကုိယ့္ရည္းစား၊ ကုိယ့္ဇနီး၊ ကုိယ့္အေမ၊ ကုိယ့္ညီမအေပၚ ဘယ္လုိဆက္ဆံမလဲ ဆုိတာကေန စေၿပာင္းလဲၿပီး ၿမင့္ၿမတ္တဲ့ ေယာက်ာ္းမ်ားအၿဖစ္ ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာ ရပ္တည္ရပါမယ္၊၊
အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနဲ႔လည္း ဒီအေနအထားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာေပါက္ၿပီး ငါတုိ႔က မိန္းကေလးပဲ၊ အိမ္မႈကိစၥ ႏုိင္နင္းရင္ရၿပီ၊ ပညာေတြ အလုပ္ေတြ ဒီေလာက္ၾကိဳးစားေနစရာ မလိုပါဘူး ဆုိတဲ့ ေရွးရုိးစြဲ အေတြးအေခၚေတြကုိ ခ်န္ထားခဲ့ရပါမယ္၊ ၀င္ေငြအရ မိမိဘာသာမိမိ ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့၊ ေလာကၾကီးကို ဦးေဆာင္မဲ့ ထက္ၿမက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအၿဖစ္ ကုိယ့္ကိုကုိယ္ ေၿပာင္းလဲၾကရပါမယ္။
ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ မစၥတာဘန္ကီးမြန္းရဲ႔ စကားေလးတစ္ခြန္းနဲ႔ပဲ ဒီပို႔စ္ကုိ အဆံုးသတ္လုိက္ပါရေစ..
"အမ်ိဳးသမီးေတြ ဘ၀တုိးတက္လာဖုိ႔အတြက္ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈေတြ ဥပေဒေတြထက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပိုလိုအပ္တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႔ စိတ္ဓါတ္ေတြကို ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ပါပဲ"
Saturday, July 30, 2016
ရသစုံ 6
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment