Thursday, July 7, 2016

ကမာ႓ာေက်ာ္အဆုိအမိန္႔မ်ား စုစည္းမႈ႕

တစ္ပုဂိၢဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ တစ္မ်ဳိး
-----------------------------------------------
(၁)
ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးနဲ႔
ဂ်ဴးေတြရဲ႕တစ္ဆူတည္းေသာဘုရား။
(မုိးဇက္)

(၂)
မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ နတ္ဘုရားမ်ား၊
အဆင့္ျမင့္လူသားမ်ား၊
ကုိယ္ပုိင္ဘုန္းတန္ခုိးနဲ႔ ေက်ာ္ေဇာမႈရွိသူမ်ားႏွင့္
ကမၻာေပၚက ဘယ္လူသားမွ ျဖတ္သန္းမသြားတဲ့ေနရာကုိျဖတ္သြားခဲ့သည္။
(ဟုိးမား)

(၃)
ေရေသာက္စရာ ခြက္မရွိ၊
ဖုံးလႊမ္းစရာ အ၀တ္မရွိ၊
ငတ္ၿပီးေသသည္အထိေနႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပဲမွာ
လူေသရင္ ဘ၀တစ္ပါးသုိ႔ေျပာင္းသည္။
(မဟာ၀ိရ)

(၄)
မိမိေျပာလုိေသာ ဆုံးမစကားမ်ားကုိ
ပုံေဆာင္ၿပီးေျပာသည္။
(အီစြတ္)

(၅)
႐ုပ္(၂၈)ပါး၊
စိတ္(၈၉)ပါး။
(ဗုဒၶ)

(၆)
႐ုိးသားတည့္မတ္ၿပီး သံသယျဖစ္ဖြယ္မရွိသည့္
အလယ္အလတ္အေနအထားနဲ႔ လက္ေတြ႕သမား။
(ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္)

(၇)
အတူ၀တ္ အတူစား အတူေနထုိင္ၾကၿပီး
ေလာကရွိ ခပ္သိမ္းသာအရာ၀တၳဳတုိ႔၏ အေျခခံတရားမွာ
ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖစ္သာသည္။
(ပုိက္သဂုိရပ္)

(၈)
ေျပာင္းလဲျခင္းကလြဲလုိ႔
ဘာမွေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ။
(ေဟရာကလိတပ္)

(၉)
စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္ေသာသတၱ၀ါရဲ႕
လက္က်န္အဆိပ္ခြက္။
(ဆုိကေရတီး)

(၁၀)
သမၼတႏုိင္ငံေတာ္မွာ
အေျခခံအရ ေယာက္်ား-မိန္းမ အရည္အခ်င္းမကြာ။
(ပေလတုိ)

(၁၁)
ဘာတစ္ခုမွ
မဆက္စပ္ဘဲ
ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္္ခြင့္မရိွ။
(အရစၥတုိတယ္)

(၁၂)
ငါ့ထက္သာ
လူမွာမရွိ။
(မဟာအလက္ဇႏၵား၊ နပုိလီယံဘုိနာပတ္၊ အေဒါ့ဖ္ဟစ္တလာ)

(၁၃)
လမ္းဆုိတုိင္းမသြားနဲ႔
နာမည္ဆုိတုိင္းမေခၚနဲ႔
ေရကုိစံျပဳၿပီး
သဘာ၀ဟာ ျဖစ္ၿမဲ ပ်က္ၿမဲ။
(ေလာင္ဇု)

(၁၄)
သီအုိရမ္ေတြစုၿပီး
ေျပျပစ္ညီၫႊတ္ေအာင္
ေရွ႕ေနာက္ဆင္ေပးသည္။
(ယူကလစ္)

(၁၅)
လက္႐ုံးအားကုိးနဲ႔
တစ္ခ်က္လြတ္အမိန္႔ေတာ္။
(ရွိဟြန္တိ)

(၁၆)
ဉာဏ္ေကာင္းတယ္
အက်င့္စာရိတၱေကာင္းတယ္
တုိက္ရည္ခုိက္ရည္ေတာ္သည့္
စြယ္စုံရ လုိက္ေလ်ာေရးသမား။
(ၾသဂတ္စတပ္စ္ဆီဇာ)

(၁၇)
အျပစ္သား။
(သခင္ေယ႐ႈ)

(၁၈)
မိန္းမစုိးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကၠဴ။
(ဆုိင္လန္)

(၁၉)
ကမၻာကုိ
တန္ခုိးရွင္တစ္ပါးတည္းက အုပ္စီးေနတာမဟုတ္။
(မနိ)

(၂၀)
အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ခံယူရန္။
(အလႅာရွင္ျမတ္)

(၂၁)
ေသလြန္ၿပီးေနာက္
ေျမမွာလည္းမျမႇဳပ္
မီးလည္းမ႐ႈိ႕
ေမွ်ာ္စင္ေပၚတင္ လင္းတေတြကုိစားခုိင္းသည္။
(ေဇာ္ေရာ့အက္စရာ)

(၂၂)
စည္ပုိင္းထဲမွ ဖိတ္စင္သြားေသာေရမ်ား။
(အာခီမီဒီစ္)

(၂၃) 
ေနာက္လုိက္မ်ားတဲ့
ဉာဏ္က်ယ္တဲ့
စာေရးေကာင္းတဲ့
မိန္းမက်ဴးတဲ့
ေရာမေတြႏွစ္သက္တဲ့သူရဲေကာင္း။
(ဂ်ဴးလီးယပ္စ္ဆီဇာ)

(၂၄)
တစ္ေထာင့္တစ္ညပုံျပင္မ်ားျဖင့္
အသက္ဆက္သည္။
(ရွာဟေရေဇ့)

(၂၅)
မေကာင္းသူပယ္
ေကာင္းသူကယ္။
(ေရာဗင္ဟု)

(၂၆) 
စိတ္ကူးကမၻာ ယူတုိးပီးယားမွ ေယာက္်ား-မိန္းမမ်ား
တစ္ေန႔(၆)နာရီ အလုပ္လုပ္ၿပီး
မိမိကုိယ္ကိုယ္ သတ္ေသျခင္းခြင့္မျပဳ။

သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္၍
ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းခြင့္မျပဳ။

လက္ထပ္ထိမ္းျမားလွ်င္
တစ္ကုိယ္လုံးခၽြတ္ျပၾကရမည္။
(ဆာေသာမတ္မုိး)

(၂၇)
စၾကာ၀ဠာဧကရာဇ္အဓိပၸာယ္ရေသာ
မြန္ဂုိေအာင္ႏုိင္သူႀကီး။
(ဂ်ဲန္ဂ်စ္ခန္)

(၂၈)
အသိပညာျပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္းေခတ္ရဲ႕အခ်ိန္ပုိမွာ
စၾကာ၀ဠာဆုိင္ရာ အယူအဆေဟာင္းကုိ ေဘးဖယ္ထုတ္ၿပီး
ကမၻာႀကီးကုိလည္ေစသည္။
(နိကုိလာ့စ္ေကာ္ပါးနီကပ္စ္)

(၂၉)
အေနာက္ဖက္ကုိသေဘၤာျဖင့္ရြက္လႊင့္ၿပီး
အေမရိကတုိက္ကုိတကယ္ေတြ႕တာပါ။

ေဒသခံ အင္ဒီးယန္းေတြအေပၚ
ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ဖြယ္ ရက္စက္ခဲ့တာပါ။
(ခရစၥတုိဖာကုိလံဘတ္)

(၃၀)
အံ့ၾသဖြယ္ရာ ႐ုပ္ျမင္အႏုသုခုမဟာ
တစ္သက္မွာ တစ္ခါမွ အိမ္ေထာင္မျပဳဖူးပါ။
(မုိက္ကယ္အိန္ဂ်ဲလ္လုိ)

(၃၁)
အလြမ္းဇာတ္၊
အခ်စ္ဇာတ္၊
သမုိင္းဇာတ္ႏွင့္
ဘ၀၏အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားသည္
သိပ္အေရးပါလွဟုမထင္။
(၀ီလီယမ္ရွိတ္စပီးယား)

(၃၂)
နည္းတစ္နည္း
စက္တစ္စက္
ျပဳျပင္ခ်က္တစ္သီးႀကီးမဟုတ္
အစဥ္တစုိက္ထုတ္လုပ္ခ်က္။
(ဂုတင္ဗတ္)

(၃၃)
၀န္ေလးသူရဲ႕ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ
အားထုတ္ဖတ္စရာမလုိတဲ့ စာအုပ္ႀကီးပမာ။
(အုိင္ဆက္နယူတန္)

(၃၄)
နိမ့္ခ်တတ္ေသာ ဆာမူ႐ုိင္းစစ္သည္ေတာ္မ်ဳိး႐ုိးဟာ
ကန္အုိအိုထဲ
ဖားခုန္ဆင္းေတာ့
ေရသံၾကားရေပါ့။
(မစုအုိဗသွ်ဳိး)

(၃၅)
ေငြ(၃၆)ေပါင္၊
ေသနတ္တစ္လက္၊
လႊ၊
ပုဆိန္၊
ရဲဒင္း၊
ကၽြန္းတစ္ကၽြန္း၊
(၂၈)ႏွစ္၊ (၂)လ ႏွင့္ (၁၉)ရက္။
(ေရာ္ဗင္ဆန္က႐ူးဆုိး)

(၃၆)
ဘာသာအယူကုိမပစ္ပယ္
ေက်ာင္းေတာ္ကုိမထိမဲ့ျမင္မျပဳ
အမိန္႔နဲ႔တားျမစ္ျခင္းကုိတြန္းလွန္တဲ့ မွတ္တုိင္။
(ဂယ္လီလီယုိ ဂယ္လေလး)

(၃၇)
ဘယ္ကိစၥျဖစ္ျဖစ္
အဲဒါရဲ႕လက္ငင္းအက်ဳိး ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာေရွ႕တန္းတင္စဥ္းစားၿပီး
လူႀကဳိက္မ်ားတဲ့ လ႔ူဘ၀ကုိ
ဘယ္လုိသေဘာထားရမလဲဆုိတဲ့ အမ်ားဆႏၵလႊမ္းမုိးေရး။
(ဂၽြန္ေလာ့စ္)

(၃၈)
လုပ္အားသာအေျခခံအခ်က္
ကုိယ့္အက်ဳိးကုိအရင္းခံကာ
ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္လုပ္ရင္း
အမ်ားအတြက္ လုပ္မိလ်က္သား။
(အဒမ္စမစ္)

(၃၉)
လူသားဇာတ္တစ္ခုလုံး
ဆင္းရဲၿပီး ငတ္ေသဖုိ႔မ်ားတယ္။
(ေသာမတ္စ္ေမးလ္သပ္စ္)

(၄၀)
အေရွ႕သည္ ဘုရားသခင္ရဲ႕ဟာ
အေနာက္သည္လည္း ဘုရားသခင္ရဲ႕ဟာမွာ
မီးထပ္ထြန္းလုုိက္။
(ဂၽြန္ဟန္၀ုဖ္ဂန္ဗြန္ဂုိေထး)

(၄၁)
လူ႔ဘုံ၊
ေကာင္းကင္ဘုံ၊
ငရဲဘုံ။
(ဒန္တီအလီဂီယာရီ)

(၄၂)
သြက္လက္ခ်က္ခ်ာအကင္းပါးၿပီး
အစြမ္းထက္သည့္အုပ္ခ်ဳပ္သူ စပိန္ဘုရင္မ။
(မိဖုရား အစၥဘဲလာ)

(၄၃)
မွန္ေထာင္ၾကည့္ဖတ္ရတဲ့မွတ္စုစာအုပ္ဟာ
ေရွ႕ေလာဘႀကီးတယ္။
(လီယုိနာဒုိ ဒ ဗင္စီ)

(၄၄) 
ကန္႔ကြက္ခ်က္ကုိးဆယ့္ငါးခ်က္မွ
ယုံၾကည္ခ်က္တစ္ခုတည္းနဲ႔
အရာရာကုိေကာင္းလွၿပီဟု မဆုံးျဖတ္သင့္။
(မာတင္လူသာ)

(၄၅) ဉာဏ္ပညာႀကီးရင့္သူ၏ ႏုိင္ငံေရးအကင္းပါးမႈမွာ
တစ္ယူသန္တစ္ဖက္သတ္ ႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္ေလ့မရွိ။
(ဘုရင္မ ပထမ အယ္လီဇဘက္)

(၄၆)
အသိပညာကုိအရင္းခံၿပီး အစေဖာ္ပါ
လုပ္ၾကည့္ပါ
ဘာအဖတ္တင္လည္းမွတ္ပါ 
နိဂုံးကုိေစာင့္ၾကည့္ဖုိ႔ပဲ။
(ဖရန္စစ္ေဘကြန္)

(၄၇)
ႏွလုံး၏တာ၀န္မွာ ေသြးကုိပူေႏြးေစရန္ႏွင့္
ေသြးကုိအစာအျဖင့္စားရန္။
(၀ီလီယမ္ဟာေဗး)

(၄၈)
ငါစဥ္းစားေသာေၾကာင့္ ငါရွိသည္
ငါဆုိတာ ရွိ မရွိ သံသယနဲ႔စေတြးေခၚသည္။
(ရီနီေဒးကား)

(၄၉)
ကမၻာေပၚရွိမည္သည့္ၾသဇာအာဏာကုိမွ်
ဘာသာေရးကိစၥမ်ားတြင္ အဓမၼ၀င္စြက္ဖုိ႔
တရားဥပေဒက ခြင့္မျပဳ။
(ဂၽြန္မီလ္တန္)

(၅၀)
ဆင္ျခင္ျခင္းသည္
ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ အေျခခံျဖစ္သည္။

ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္
ဆင္ျခင္ျခင္း၏ အေျခခံမဟုတ္။
(စပင္ႏုိဇာ)

(၅၂)
သူလည္းသူ႔အႀကဳိက္
ငါလည္းငါ့အႀကဳိက္။
(ေဗာ္လ္တဲ)

(၅၃)
စစ္တုိက္ခဲ့စဥ္က လစာမယူ
မင္းအာဏာရွင္ဆုိတာမ်ဳိးမျဖစ္လုိ
အာဏာကုိ ေအးေအးသာသာ လက္လႊတ္လူသူ
ပထမဆုံးအေမရိကန္သမၼတ။
(ေဂ်ာ့၀ါရွင္တန္)

(၅၄)
ထုံထိုင္း၍ သုံးမရသူ၏ စက္မႈေတာ္လွန္ေရး။
(ဂ်ိမ္းစ္၀ပ္)

(၅၅)
အစအနေတြကုိ အခ်ိတ္အဆက္က်နေအာင္ ေပါင္းစပ္
သဘာ၀တရားအခ်ဳပ္ေဘာင္ထဲထည့္ ႐ုပ္လုံးေဖာ္ၿပီး
ဓာတ္သဘာ၀သီအုိရီကုိ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚပုိ႔ေပးသည္။
(အန္တိြဳင္းေလာ္ရင့္ လဗိြဳင္ဆာ)

(၅၆)
ေသတယ္ဆုိတာ
အခန္းတစ္ခန္းကေန ေနာက္တစ္ခန္းကုိ ကူးေျပာင္းတာ။
(၀ီလီယမ္ဘလိတ္)

(၅၇)
နားပင္းသူ၏ ဂီတဟာ
မင္းတုိ႔အတြက္မဟုတ္။
(လုဒ္၀စ္ ဗန္ ဘီသုိဗင္)

(၅၈)
ကေလးဟာ လူႀကီးရဲ႕ဖခင္။
(၀ီလီယမ္၀ါ့ဒ္၀သ္)

(၅၉)
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ နပုိလီယမ္စန္းထခ်ိန္ၾကား
႐ုိး႐ုိးရွင္းရွင္း အပ်ဳိႀကီးဘ၀ျဖင့္ အ႐ုိးထုတ္သည္။
(ဂ်ိန္းေအာ္စတင္)

(၆၀)
မာေက်ာတဲ့စိတ္ဓာတ္ကုိျပႏုိင္သလုိ
ထိခုိက္လြယ္ လႈပ္ရွားလြယ္နဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္သူဟာ
တက္ႂကြတဲ့သူပုန္တစ္ေယာက္ျဖစ္သလုိ
တစ္ကုိယ္ေကာင္းသမား။
(ေဂ်ာ့ေဂၚဒင္ဘုိင္ရြန္)

(၆၁)
ေမာက္မာစိတ္မရွိ
ေငြနဲ႔ဂုဏ္ပကာသနကုိဂ႐ုမစုိက္
သံလုိက္အိမ္ေျမႇာင္ကုိမေရြ႕ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီး
ဆာဘြဲ႕ကုိျငင္းပယ္သည္။
(မုိက္ကယ္ဖာရာေဒး)

(၆၂) 
ဖိႏွိပ္ခံႏွင့္ ဖိႏွိပ္သူၾကား ေစ့စပ္ေက်ေအးျခင္းမရွိ
တရားမွ်တမႈႏွင့္ မတရားမႈၾကား ေစ့စပ္ေက်ေအးျခင္းမရွိသည့္
မၿမဲတဲ့ပုံရိပ္ေတြၾကားထဲ
ထာ၀ရၿပီးျပည့္စုံမယ့္ ႏွစ္သက္စရာကုိ ရွာေဖြတာကေတာ့
မွားယြင္းျခင္းပဲ။
(ပါစီဘုိင္ရွီ ရွယ္လီ)

(၆၃)
အလွဟာအမွန္ အမွန္ဟာအလွ
ၾသကာသေလာကကုိ ကုိးကြယ္သူ
ေရနဲ႔ နာမည္ေရးခဲ့ၿပီး
တုိေတာင္းသည့္ဘ၀မွာ အေတြးအေခၚထက္
အာ႐ုံခံစားမႈကုိဦးေပးသည္။
(ဂၽြန္ကိစ္)

(၆၄)
မိမိဘ၀ထဲမိမိ နစ္ျမႇဳပ္ေနသည္မဟုတ္
သူမ်ားဘ၀ထဲ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ ျခယ္လွယ္တတ္သည္။
(ေဗာလဇတ္)

(၆၅)
ဒါးတညံ၊ သူရဲေကာင္းသုံးေယာက္ႏွင့္
ေမာင္ရင္ေမာင္၊ မမယ္မ။
(အလက္ဇႏၵားဒူးမား)

(၆၆)
သဘာ၀သည္ အေတြးအေခၚ၏ျပယုဂ္၊
ကမၻာေလာကသည္ စိတ္၏ အနည္အႏွစ္။
(ရာ့ဖ္ေ၀ါလ္ဒုိးအီမာဆင္)

(၆၇)
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ မတရားမဲ့ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား၊
လူလူခ်င္းအႏုိင္က်င့္မႈမ်ား၊
ဘာသာတရားၿပဳိင္ဆုိင္မႈမ်ားႏွင့္ ပြန္ပီၿမဳိ႕ဟာ
မီးေတာင္မွေခ်ာ္ရည္မ်ားေအာက္မွာ။
(ေလာ့ဒ္လစ္တန္)

(၆၈)
ဖိနပ္ခ်ဳပ္သမားနဲ႔ ခ၀ါသည္တို႔ရဲ႕ ပုံျပင္ဆရာ၏
ေလာကအျမင္သေကၤတမ်ား။
(ဟန္း ခရစ္ရွန္ အန္ဒါဆင္)

(၆၉)
ဘ၀ဟာစစ္မွန္တယ္
ဘ၀ဟာေလးနက္တယ္
သခၤ်ဳိင္းဂူဟာ ပန္းတုိင္မဟုတ္ဘူး။
(ဟင္နရီ၀က္ဒ္ေလာင္းဖဲလုိး)

(၇၀)
သဘာ၀၏ေရြးခ်ယ္မႈမွာ
ေတာ္သူေန မေတာ္သူေသ
အခြင့္သာသူ အားႀကီးသူ အသက္ရွင္စတမ္း။
(ခ်ားလ္ဒါ၀င္)

(၇၁)
မိမဲ့ဖမဲ့စိတ္ကူးယဥ္ကစားသမား၏
ဟာသျဖင့္လူအမ်ားကုိ လွည့္စားၿပီး
ကဗ်ာဟာရည္ရြယ္ခ်က္မဟုတ္ ေ၀ဒနာသာ။
(အဂၢါအယ္လင္ပုိး)

(၇၂) 
ေက်းေသ ကၽြန္ေသမ်ားကုိ
လုိက္၀ယ္သည္။
(နီကုိလုိင္ေဂၚဂါး)

(၇၃)
ဦးေလးတြမ္အမည္ရ
အာဖရိကန္လူမည္းကၽြန္ႀကီး။
(ဟာရိယက္ ဗီခ်ာစတုိး)

(၇၄)
အေပၚထပ္အေဆာက္အအုံႏွင့္
အေျခခံအေဆာက္အအုံၾကား
အလုပ္လုပ္သည့္ပစၥည္းမဲ့မ်ား၏
မီးရွဴးတန္ေဆာင္။
(ကားလ္မာ့က္ခ္)

(၇၅)
အေတြးအေခၚမွ အေရးအသားသုိ႔။
(အယ္မီလီဘရြန္တီ)

(၇၆)
ဆူညံသံမ်ားထဲမွ ကူးတုိ႔ေလွသမားမ်ား
ဘတ္စ္ကားယာဥ္ေမာင္းမ်ား
ပညာမဲ့မ်ား။
(ေ၀ါ့၀ွမ္တမင္း)

(၇၇)
အရာ၀တၳဳတုိ႔၏ အစဥ္လႈပ္ရွားေနသည့္သေဘာ
အရာ၀တၳဳတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ဆက္စပ္ မွီခုိေနသည့္သေဘာမွ
မိမိဘာသာမိမိဖန္တီးသူမ်ား။
(အိန္းဂ်ဲ)

(၇၈)
မူလကတည္းက အျပစ္ပါလာၿပီးသား
ဒန္တီကငရဲကုိ အလည္သြားတယ္
ေဘာ္ဒလဲက အဲဒီကလာတယ္။ ..
(ခ်ားလ္ေဘာ္ဒလဲ)

(၇၉)
ေ၀ဒနာအစ ပုိးမႊားကဆုိတဲ့ ႏႈိးေဆာ္သတိေပးခ်က္ျဖင့္
လူေတြတစ္သက္မက ႏွစ္သက္ေနရေအာင္
အေသႏႈန္းက်ေစရန္။
(လူ၀ီပါ့စခ်ာ)

(၈၀)
အႏုပညာအားလုံးကုိႀကီးမွဴးမည့္ မိန္းမလ်ာ။
(ဆာဂ်ီး ဒုိင္ယာဂီလက္)

(၈၁)
လိင္တူဆံဆက္ေသာ ဘုရားမဲ့၀ါဒီ၊
တစ္ပန္းသာေသာ ဘုိဟီးမီးယန္း။
(ေပၚလ္ဗာလိန္း)

(၈၂)
နားပင္းမတတ္ဉာဏ္ေႏွးေကြးသူ၏
တီထြင္မႈေပါင္း(၁၀၀၀)ေက်ာ္။
(ေသာမတ္အက္ဒီဆင္)

(၈၃)
ၾကာခုိသူအတြက္
ၾကက္ေသြးေရာင္စာလုံး (ေအ)။
(နသန္နီယယ္ေဟာသြန္း)

(၈၄)
လူထုဂုဏ္ျပဳမႈအားလံုးကုိျငင္းပယ္သည့္
လူ႔ခြစာ။
(ေဂ်ာ့ဘားနတ္ေရွာ)

(၈၅)
လူ႔စိတ္ရဲ႕ အယူအဆေတြကို
ကေျပာင္းကျပန္လုပ္ပစ္သည္။
(ဆစ္ဂမန္ဖ႐ုိဒ္)

(၈၆)
အငတ္။
(ႏြတ္ဟမ္ဆင္)

(၈၇)
ကာရန္ထက္ အသံကုိဦးေပးသည့္
သေကၤတမ်ား။
(ရာဘင္ျဒာနတ္တဂုိး)

(၈၈)
အာ႐ုံခံစားမႈက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လွည့္ဖ်ားတယ္။
အဖြဲ႕အႏြဲ႕ကေတာ့ တစ္ျခားသူေတြကုိ လွည့္ဖ်ားတယ္။
(၀ီလ်န္ဘတၱလာယိစ္)

(၈၉)
အာေရဘီယံညမ်ား၏ ေကာ္ေဇာပ်ံကုိ
တကယ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္သည္။
(႐ုိက္ညီေနာင္)

(၉၀)
အုိးမဲ့အိမ္မဲ့အဖိအႏွိပ္ခံမ်ားႏွင့္
ေလာကႀကီးကုိသတိမူဖုိ႔
သဘာ၀တရားႀကီးကုိ သတိမူဖုိ႔။
(မကၠဇင္ေဂၚကီ)

(၉၁)
လုပ္ခ်င္တုိင္းမျဖစ္တဲ့အခါ ဇြတ္ဆက္လုပ္ေနရင္
နစ္နာမည္သိသည္ႏွင့္ လုပ္လက္စကိစၥကုိ
ေျပာင္းျပန္လုပ္ရဲတယ္။
(လီနင္)

(၉၂)
ျပည့္တန္ဆာမ်ား
ေဖ်ာ္ေျဖသူမ်ား
အပယ္ခံမ်ား။
(ေဂ်ာ့႐ူးေအာ့)

(၉၃)
ေဆာင္းတြင္းအိပ္မက္မွ
အသံလႊင့္တယ္
ေဖ်ာ္ေျဖတယ္
စစ္ေရးစစ္ရာထုတ္ျပန္တယ္။
(ဂုဂလီယယ္္မုိ မာကုိနီ)

(၉၄)
ဘယ္ေတာ့မွဘြဲ႕မရသည့္ အခုိင္းအေစအလုပ္မ်ိဳးစုံလုပ္ေသာ
ေထ့ေငါ့ေလသံႏွင့္ ဗန္းစကားေျပာသည္။
(ေရာဘတ္ဖေရာ့စ္)

(၉၅)
က်န္းမာေရးခ်ဴခ်ာ စကားထစ္ၿပီး
လမ္းေပၚမွလူမ်ားကုိစိတ္၀င္စားသည့္ မိဘမဲ့။
(၀ီလီယမ္ ဆမ္မားဆက္မြန္)

(၉၆)
အခ်ိန္ဖိစီးမႈမရွိသည့္ အံ့ဖြယ္ေသလာေတာင္စခန္းေဆး႐ုံမွ
႐ုရွ၊ အီတလီ၊ ဂ်ဴး လူနာမ်ား။
(ေသာမတ္မန္း)

(၉၇)
ရွင္သန္လႈပ္ရွားရန္။
(ဂ်က္လန္ဒန္)

(၉၈)
နာမ္ပုိင္းဆုိင္ရာတန္ဘိုးမ်ားကုိ အေလးထားသည္။
(ဟာမန္းဟက္စ္)

(၉၉)
လြတ္လပ္စြာက်ဆင္းေနသူတစ္ဦးဟာ
သူ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အခ်ိန္ကုိ ခံစားရမွာမဟုတ္ဘူးမွာ
အျခားလူမ်ားအတြက္လူျဖစ္သည္။
(အဲလ္ဘတ္အုိင္းစတုိင္း)

(၁၀၀)
႐ုပ္၀တၳဳသည္မူလ
စိတ္ဆႏၵသည္ေနာက္လုိက္။
(စတာလင္)

(၁၀၁)
အျပာေရာင္ကာလ
ႏွင္းဆီေရာင္ကာလ
နီဂ႐ုိးကာလႏွင့္
ကမၻာေလာကႀကီးကုိ ပုံတူကူးရန္ မဟုတ္
ကုိယ္ပုိင္အမွန္တရားကုိ တင္ျပရန္။
(ပါဘလုိပီကာဆုိ)

(၁၀၂)
သာမာန္ဘ၀မွာေနခဲ့ၿပီး
သာမာန္အမွားေလးေတြရွိခဲ့တယ္
ဒါေပမယ့္ သာမာန္လူတစ္ေယာက္ေတာ့မဟုတ္ခဲ့။
(မဟတၱမဂႏီၵ)

(၁၀၃)
လီယိုပုိး၊ ေမာ္လီဘလြန္းႏွင့္ စတီဖင္ဒက္ဒလပ္ဒ္တုိ႔၏
တစ္ေန႔တည္းအတြင္း ျဖစ္ပ်က္သည့္ အသိႏွင့္ သိမႈမ်ား။
(ဂ်ိမ္းဂၽြိဳက္စ္)

(၁၀၄)
အေပၚယံ႐ုပ္၀တၳဳကုိျငင္းပယ္သည့္
အရွက္ႀကီးမႈ။
(ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဖ္)

(၁၀၅)
သိစိတ္ မသိစိတ္တုိ႔၏ အဓိပၸာယ္မဲ့မႈမွာ
အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္မေအာင္ျမင္။
(ဖရန္႔(ဇ္)ကပ္ဖကာ)

(၁၀၆)
မာပမ္း ေၾကကြဲ စိတ္ၫွဳိးႏြမ္းဖြယ္
ရွည္ေမ်ာေမ်ာလူမ်ား။
(အမီဒီယုိ မုိဒီဂလ်ာနီ)

(၁၀၇)
ဖက္ဆစ္၀ါဒေထာက္ခံမႈမွာ
အီတလီဟာလြတ္လပ္ေသာေျမ
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုဟာ အ႐ူးေထာင္။
(အက္ဇရာေပါင္း)

(၁၀၈)
သုညကို ေတြ႔ရိွျခင္း။
(အိႏၵိယ)

(၁၀၉)
အေနအထားပ်က္၍ ဖမ္းရခက္သည္။
(မာဆယ္ဒူးခ်မ့္)

(၁၁၀)
တည္ၾကည္ၿပီး လြတ္လပ္ေသာဘ၀ေနဟန္။
(ေဂ်ာ္ဂ်ီယာအုိကီးဖီး)

(၁၁၁)
မွတ္ဉာဏ္ႏွင့္ ဆႏၵေရာၿပီး
ဘာသာေရးမွာ အဂၤလိပ္ကက္သလစ္၊
ႏုိင္ငံေရးမွာ ဘုရင္စနစ္၊
စာေပမွာ ဂႏၳ၀င္။
(တီ-အက္စ္-အီလီယက္)

(၁၁၂)
ေျခသလုံးအိမ္တုိင္ အသံတိတ္ ဟာသဇာတ္ေကာင္။
(ခ်ာလီခ်က္ပလင္)

(၁၁၃)
တုိက္႐ုိက္ပုံတူကူးခ်တဲ့စနစ္ဟာ
တကယ့္လက္ေတြ႕ဘ၀မွာအသုံးမတည့္ႏုိင္ဘူး။
(ေမာ္စီတုန္း)

(၁၁၄)
အစဥ္အလာကဗ်ာမ်ားကုိခ်ဳိးဖ်က္ေသာ
သစ္ေတာအလုပ္သမား အနာဂါတ္၀ါဒီ။
(မာယာေကာ့စကီး)

(၁၁၅)
မ်က္လုံးတစ္ဖက္မရွိသည့္ ဟာသ။
(ဂ်ိမ္းစ္သာဘာ)

(၁၁၆)
မည္မွ်ပင္႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားခဲ့ေစ
အဆုံး၌ဗလာခ်ည္းသက္သက္မွာ
အဘုိးႀကီးရယ္၊ ငါးႀကီးရယ္၊ က်ဴးဘားပင္လယ္ရယ္။
(အားနက္ဟဲမင္းေ၀း)

(၁၁၇)
စစ္႐ႈံးဂ်ာမဏီမွာ စစ္သားေဟာင္းမုိ႔
႐ုပ္ပုိင္းက်က်အေျဖရွာတယ္
လူထုဘက္က လူထုခံစားမႈနဲ႔တုိင္းတားၿပီး အေျဖရွာတယ္။
(ဗားေတာ့ဗရက္)

(၁၁၈)
သိမ္ေမြ႕စိတ္ရွိၿပီး အလြန္လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္။
(ဂ်ဴအယ္လ္တန္)

(၁၁၉)
ႏြဲ႕ေပ်ာင္းသိမ္ေမြ႕သည့္ ႏွင္းပြင့္တုိင္းျပည္မွ
ေရွး႐ုိးသမား။
(ယာဆုႏုရီခတိ့မာတာ)

(၁၂၀)
မစ္ကီေမာက္ႏွင့္ ေဒၚနယ္ဒတ္။
(ေ၀ါ့ဒစၥေနး)

(၁၂၁)
ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ကေလာင္ကုိင္ၿပီး
လုိအပ္လွ်င္လက္နက္ကိုင္သည္။
(ရပ္ေဖာက္)

(၁၂၂)
အသက္ရွင္ျခင္းႏွင့္ေသျခင္း၊
ဖ်က္ဆီးျခင္းႏွင့္တည္ေဆာက္ျခင္း၊
အားေလ်ာ့ျခင္းႏွင့္ အားမာန္ရွိျခင္းၾကားမွ ဂ်ဳတ္မိသားစု။
(ဂၽြန္စတိန္းဘက္)

(၁၂၃)
မသိစိတ္ပုံရိပ္၏
လက္ျဖစ္အိပ္မက္ဓာတ္ပုံ။
(ဆာလ္ဗာေဒါ ဒါလီ)

(၁၂၄)
ကုဗသမား။
(၀ီလီယမ္ ဒီကူးနင္း)

(၁၂၅)
ကြန္ျမဴနစ္ ကဗ်ာဆရာ သံအမတ္။
(ပါဘလုိ နီ႐ူဒါ)

(၁၂၆)
ဂ်ပ္ဇ္ဂီတကုိ
စိတ္ထဲမွ ေပၚလာသည့္နည္းလမ္းအတုိင္း သီဆုိသည္။
(ဘီးလီးေဟာလီေဒး)

(၁၂၇)
တ႐ုတ္ပါရဂူ။
(အဂၢါစႏုိး)

(၁၂၈)
တစ္သီးပုဂၢလလူသားသိမႈရဲ႕စိတ္ဆႏၵဟာ
မိမိအတြက္ မိမိမွာသာ တာ၀န္ရွိသည္။
(ယန္းေပါဆတ္)

(၁၂၉)
ဗလာဒီမီယာနဲ႔ အက္စထရာတုိ႔၏
ဂုိေဒါ့ကုိေစာင့္ေမွ်ာ္ျခင္းထက္
ငါျမင္သည္ ငါေျပာမည္ နယ္ကုန္ထိ။
(ဆမ္ျမဴရယ္ဘက္ကက္)

(၁၃၀)
ဒုတိယလိင္ႏွင့္ ေသမ်ဳိးပဲ။
(ဆီမြန္ဒီဘူးဗြား)

(၁၃၁)
႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးျခင္းသည္ ဘ၀ထက္ပုိစစ္မွန္၏။
(ကူ႐ုိဆာ၀ါအကီရာ)

(၁၃၂)
ေဌးၿမဳိင္ကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ အ႐ုိင္းတဲ့ကြာ။
(ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း)

(၁၃၃)
မာဆုိးကုိးကြယ္သည္မွာ
မာဆုိးေခါင္းထဲမွ
မာဆုိးရဲ႕အေတြးအေခၚ။
(အဲလ္ဘတ္ကမူး)

(၁၃၄)
ကေလးဘ၀၊
လိင္ခြန္အား၊
ဘာသာေရး၊
ေသျခင္းတရားမွ မိမိအတၱရဲ႕ျမစ္ဖ်ားခံရာကုိရွာေဖြၿပီး
ေလွအိမ္ေလးထဲမွာ အႀကိဳက္ဆုံးအစာက သၾကားလုံး၊
ထြက္ေျပးမႈဖတ္စရာက အျပာစာအုပ္။
(ဒုိင္လန္ေသာမတ္စ္)

(၁၃၅)
အရက္ႏွင့္ မူးယစ္ေဆး။
(ဂ်ဴဒီဂါးလန္း)

(၁၃၆)
မိန္းမလ်ာအခြင့္ေရးကုိ
အူသံမ်ားျဖင့္ ကဗ်ာရြတ္ေကာင္းသည္။
(အလန္ဂ်င္းစ္ဘတ္)

(၁၃၇)
ေရထဲမွတက္လာသည့္
ငွက္ေပ်ာသီးအလုပ္သမား။
(ဂါဘယ္ရီယယ္ ဂါဇီယာမားကြက္ဇ္)

(၁၃၈)
ေတာ္လွန္ေရးသည္
စိတ္ကူး အေတြးအေခၚမပါ၀င္ဘဲ မျဖစ္။
(အာနက္စတုိေခ်ေဂြဗားရား)

(၁၃၉)
ပုန္ကန္ေသာလူငယ္၏ သေကၤတ။
(ဂ်ိမ္းဒင္းလူသည္)

(၁၄၀)
ယႏၱရားတစ္ခု။
(အန္ဒီ၀ါးဟုိး)

(၁၄၁)
ေရာ့ခ္အင္န္႐ုိး ထရပ္ကားေမာင္းသမား။
(အဲလ္ဘတ္ပရက္စေလ)

(၁၄၂)
ဟိတ္ဟန္မထုတ္ဘဲ
မိမိကုိယ္ကုိယ္ခ်ဳိးႏွိမ္သည့္ ခပ္ညံ့ညံ့ဇာတ္ေကာင္။
(၀ူဒီအယ္တန္)

(၁၄၃)
စင္ေရာ္ေလး ဂ်ဳိနသန္ လစ္ဗင္စတုန္၏
သုခဘုံဟူသည္မရွိ။

ပညာအရာတြင္ အခ်ိန္၊ ပမာဏ၊ အတုိင္းအဆ၏
အကန္႔အသတ္မဲ့ေသာ တတ္ေျမာက္ျခင္းသာ။
(ရစ္ခ်က္ဗာ့)

(၁၄၅)
စိတ္ေဖာက္ျပန္ေနသည့္ ေသနတ္သမား။
(ဂၽြန္လင္ႏြန္)

(၁၄၆)
အ၀ါေရာင္ဒရမ္သမား။
(ရင္ဂုိစတား)

(၁၄၇)
အရွက္ကင္းမဲ့စြာ လိင္ဆြဲေဆာင္သည္။
(မစ္ဂ်က္ဂါ)

(၁၄၈)
ပုတ္သင္ညဳိကဲ့သုိ႔ဟန္ႏွင့္
ပုံရိပ္ကုိမၾကာခဏေျပာင္းလဲသည္။
(ေဒးဗစ္ဘုိ၀ီ)

(၁၄၉)
စိတ္မသက္သာဖြယ္ရာ အလုပ္သမားလူတန္းစား။
(ဘ႐ုစ္စရင္းစတင္း)

(၁၅၀)
ပုံေသသတ္မွတ္မႈေတြကုိ ျပန္လွန္ၾကည့္ဖုိ႔
အေျဖေတြထက္ ေမြးခြန္းေတြကုိ ရွာေဖြသည္။
(ခ်ားလ္စ္ဘန္းစတုိင္းန္)

(၁၅၁)
စည္းလုံးသည္။
(မာရ္နတ္)

(၁၅၂)
ကားဂုိေဒါင္ထဲမွာ။
(စတိေဂ်ာ့)

(၁၅၃)
ဘုရားသခင္ေသၿပီးေနာက္ အဆင့္လြန္လူသား။
ဖရက္ဒရစ္နစ္ေရွးလူသည္

(၁၅၄)
ခတၱိယ၊ ျဗဟၼဏ၊ ေ၀ႆ၊ သုဒၵ။
(ျဗဟၼာႀကီးေလးဦး)

(၁၅၅)
ဘီးတပ္ကုလားထုိင္ေပၚမွ လူလုပ္အသိဉာဏ္သည္
လူမ်ဳိးႏြယ္စုကုိ ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္။
(စတီဖင္ေဟာ့ကင္း)

(၁၅၆)
စက္ကရိယာေတြအတြက္ စိတ္ကူးေတြ၀န္းရံေနတဲ့ေနရာမွာ
ရယ္တာဟာ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေျခခံတုံ႔ျပန္မႈတစ္ရပ္ပဲ။
(ကာတ္ေဗာနိဂတ္)

(၁၅၇)
႐ုပ္ေသး႐ုပ္လႈပ္ရွားေနျခင္းမွာ သြယ္တန္းထားေသာႀကဳိးမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး
တစ္ေနရာတည္း၌တည္ေနေသာ္လည္း လႈပ္ရွားေနရမည္။
(ဒီလုႏွင့္ ေဂါ့တာရီ)

(၁၅၈)
စီးပြားေရးကမၻာက်ယ္၀န္းလာေလေလ
လူမႈေရးကမၻာက်ဉ္းေျမာင္းလာေလေလ။
(ဆင္ကလဲယား)

(၁၅၉)
မိမိဘာသာ ေရာဂါကုိ တြန္းလွန္တုိက္ခုိက္ရန္။
(ေနာ္မန္ကူးဇင္း)

(၁၆၀)
တစ္ေယာက္က ေလယာဥ္ပ်ံတီထြင္သည္
ေနာက္တစ္ေယာက္ကေလယာဥ္ပစ္အေျမာက္တီတြင္သည္
ေနာက္တစ္ေယာက္က ေလထီးတီတြင္သည္။
(နည္းပညာ)

(၁၆၁)
ဘ၀နဲ႔အလုပ္မွာ
ခင္ဗ်ား မျဖစ္ခဲ့ေသးတဲ့တစ္ျခားတစ္ေယာက္ေယာက္ျဖစ္လာဖုိ႔ပဲ။
(မီရွယ္လ္ဖူကုိး)

(၁၆၂)
လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးဆဲ ပါ၀ါအေဆာက္အအုံသည္
လူတစ္ခ်ဳိ႕ကုိ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစၿပီး
က်န္သူေတြရဲ႕အတၱကုိ ၄င္းလူတစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ အတၱနဲ႔ပုံေဖာ္ေပးသည္။
(ကိတ္သ္ဂ်န္ကင္)

(၁၆၃)
စိတ္ကူးယဥ္အလုိရမၼက္ေနာက္
ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လုိက္သည္။
(ဂုဇေတ့ ဖေလာဗဲယား)

(၁၆၄)
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနေသခဲ။
(စတင္ဒယ္)

(၁၆၅)
အတိတ္နဲ႔ပစၥဳပၸန္ကြာဟခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္လာသည့္
အယူအဆနဲ႔တန္ဘုိးကုိနားလည္ျခင္းသည္
ပစၥဳပၸန္အတြင္းမွ ကုိယ့္အေနအထားကုိနားလည္ျခင္းပဲ။
(႐ုိပြန္ဘာ့ခ္)

(၁၆၆)
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ၍ ရလြယ္ေသာသတၱ၀ါ။
(ေဒါစ္ေတာ့ယက္ဗ္စကီး)

(၁၆၇)
ေၾကာင္းက်ဳိးသိတတ္ေသာသတၱ၀ါ။
(ေအာ္စကား၀ုိင္းလ္)

(၁၆၈)
လူတန္းစားဆုိတာ သမုိင္းဆုိင္ရာသြင္ျပင္။
(ေသာမ္မဆင္)

(၁၆၉)
ေဘးဖယ္ထုတ္ခံေတြကုိ ရွာေဖြတယ္။
ေလ့လာတယ္။
(ဂၽြန္အီဗန္စ္)

(၁၇၀)
ျမင္း မဆြဲသည့္လွည္းေပၚမွာ
ေငြတစ္ျပားမွမရွိ။
(ဟင္နရီဖုိ႔ဒ္)

(၁၇၁)
ရုိင္းစုိင္းၿပီးေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ တိရစၧာန္။
(အာသာ႐ႈိပင္ေဟာင္၀ါ)

(၁၇၂)
ေပးေသာအရာႏွင့္ ဘ၀ကုိတည္ေဆာက္ရန္။
(ဗဒလ်ဴေအေနာန္ခ္)

(၁၇၃)
ကမၻာကုိသေဘၤာျဖင့္ တစ္ပတ္ပတ္သည္။
(မက္ဂ်ယ္လန္)

(၁၇၄)
အစစ္အမွန္ႏွင့္ ဟုတ္ေယာင္မႈသည္
သိပ္ၿပီး ျခားျခားနားနားမရွိ။
(မီဂဲြဒီဆာဗန္တီ)

(၁၇၅)
ျမင္းကဲ့သုိ႔ဂနာမၿငိမ္တတ္
ျမည္းကဲ့သုိ႔ေခါင္းမားတတ္
ကုလားအုတ္ကဲ့သုိ႔ အၿငိဳးအေတးႀကီးတတ္၏။
(တီအိပ္ခ်္ဟတ္က္လီ)

(၁၇၆)
ရယ္တတ္ ငိုတတ္၏။
(၀ီလ်န္ဟက္ဇ္လစ္တ္)

(၁၇၇)
ေနၾကာပန္းခင္းထဲမွ
နားရြက္တစ္ဖက္ျပတ္ ေသနတ္သံ။
(ဗင္းဆင့္ဗန္ဂုိး)

(၁၇၈)
တိရစၧာန္ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ရွက္စရာ။
(လူရႊန္း)

(၁၇၉)
တဟီတီကၽြန္းေပၚမွာ
ကုိယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာကုိ သူမ်ားကုိလုိက္အလုပ္မခုိင္းဘူး။

သူမ်ားျဖစ္ေစခ်င္တာကုိလည္း
လုိက္မလုပ္ဘူး။

မ်ည္းေျဖာင့္ဟာ
အေရာင္ျဖစ္သည္။
(ေဂၚဂင္)

(၁၈၀)
အဏုျမဴဓာတ္ေပါင္းဖုိ။
(အဲန္ရိကုိဖာမိ)

(၁၈၁)
ပဋိသေႏၶတားေဆး။
(ဂရယ္ေဂၚရီ ပင္ကပ္စ္)

(၁၈၂)
ေျမႀကီးမွထြက္လာၿပီး
နံ႐ိုးတစ္ေခ်ာင္းထုတ္ခဲ့သည္။
(ထာ၀ရဘုရားသခင္)

(၁၈၃)
(၄)ဦးမွာ (၁)ဦးဟာ ဒုကၡသည္။
(လက္ဘရြန္)

(၁၈၄)
မစၥတာဘင္း ႏွင့္ မက္ေဒၚနား။
(အဂၤလန္)

(၁၈၄)
အမွန္တရားကုိမ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီး
ၾကင္နာစိတ္နဲ႔ အၾကမ္းမဖက္တဲ့ဘက္ကုိလုိက္သည္။
(အေသာက )

(၁၈၅)
ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ကုိ ပုိၿပီးေကာင္းတဲ့ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္၊
ဟိႏၵဴတစ္ေယာက္ကုိ ပုိၿပီးေကာင္းတဲ့ ဟိႏၵဴတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္၊
မူဆလင္တစ္ေယာက္ကုိ ပုိၿပီးေကာင္းတဲ့ မူဆလင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္။
(မာသာထရီဆာ)

(၁၈၆)
ကုိယ္၀န္ခဏခဏပ်က္သူရဲ႕ နာက်င္မႈ၊ ဆႏၵနဲ႔ေသျခင္း။
(ဖရီဒါခါလုိ)

(၁၈၇)
အေတြ႕အႀကဳံေတြကုိ
ေတြ႕ႀကဳံခံစားရတဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။
(ဂၽြန္အက္(ရွ္)ဘယ္ရီ)

(၁၈၈)
အရမ္းရယ္တယ္
အရမ္းခ်စ္တယ္
ၿပီးေတာ့ အရမ္းငုိတယ္။
(ဖရန္႔(ခ္)အုိဟာရာ)

(၁၈၉)
စိတ္လႈပ္ရွားမႈကုိ စ်ာန္၀င္စားမႈနဲ႔ ေရာေထြးၿပီး
ေပ်ာ္စရာကုိ နာက်င္မႈနဲ႔ေပါင္းစပ္တယ္။
(ဂၽြန္ဘယ္ရီမန္း)

(၁၉၀)
နာက်င္မႈကုိ အျပင္းထန္ဆုံးေရးဖြဲ႕တယ္။
(ေမာင္ေခ်ာႏြယ္)

(၁၉၁)
သူတုိ႔က
ေဖေဖေခါင္းကုိပဲ လိုခ်င္ေနၾကတာပါ။
(ၿမဳိ႕မၿငိမ္း)

(၁၉၂)
ျမင္းၿခံၿမဳိ႕အစြန္း ကန္ဦးေရကန္ႀကီးကမ္းစပ္မွာ
ဖိနပ္ေလးႏွစ္ဖက္ပဲ ေနာက္ဆုံခၽြတ္ထားခဲ့သူရဲ႕ သဘာ၀သင္းကြဲ။
(ေမာင္လူမိွန္)

(၁၉၃)
မုိးလားတိမ္လားျမဴလား။
ေကာက္ပင္တစ္ေရးႏုိး။
႐ုိးျပတ္ကြင္းက ေတာက္ေခါက္သံ။
ႏွစ္ပါးဆုံမွ ရြာပါမုိး။
သဘင္သည္မ၀င္ရ။
မဲျပာပုဆုိးေပၚမွ ခ်ဳပ္႐ုိးသစ္။
ယဥ္မတုနဲ႔ ရွက္စရာ။
ကုိးဆယ္ဆသာလိမ့္မယ္။
(ၿမဳိ႕ေတာ္သိန္းေအာင္)

(၁၉၄)
ေသမႈရွင္မႈကုိ လူ႔ေလာကအား အသိေပးခြင့္မျပဳခဲ့သူ။
(မင္းေဆြ)

(၁၉၅)
တ႐ုတ္နဲ႔အိႏၵိယၾကားမွာေနေနတာ
ငါတုိ႔ပါေရာၿပီး မတုိးတက္လာဘူးဆုိ ႐ူးလုိ႔ပဲ။
(လီကြမ္ယု)

(၁၉၆)
ခြင့္လႊတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္
မဲဇာသို႔ ပို႔ရမည္။
(လက္ဝဲသုႏၵရ)
-----------------------------------------------
အမွတ္အသားမ်ားတဲ့ေကာင္
(နရနီ)

Crd:နရနီ


No comments:

Post a Comment