Sunday, July 21, 2019

နတ္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းတရားမ်ား

နတ္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းတရားမ်ား






===t=====h=====u=====r=====a===
ဘိုဘို
BBC Burmese

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ နတ္ကိုးကြယ္မႈဓေလ့ ဟာ သမိုင္းမတင္မီေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့ၿပီး ေတာေစာင့္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ေတြကို ကိုးကြယ္တာက စတယ္လို႔ မႏုႆေဗဒပညာရွင္ေတြက ယူဆပါတယ္။

ကမာၻတလႊားမွာလည္း ဘာသာယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ အစမွာ ဒီလို သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ပူေဇာ္တာေတြကေန စခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပုပၸါးေတာင္က နတ္ႀကီးကို မဟာဂီရိအျဖစ္ ကိုးကြယ္တာကို ပုဂံေခတ္ကတည္းက စတယ္လို႔ ျမန္မာရာဇဝင္မွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။

ဗလိနတ္စာ
*t**h**u**r**a*

ပုဂံေခတ္မွာ အိႏၵိယနဲ႔ အဆက္အဆံပိုမ်ားလာတဲ့အတြက္ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းေတြ ပိုေတြ႕လာရသလို ဗုဒၶဘာသာဘုရားေတြမွာလည္း ဟိႏၵဴနတ္႐ုပ္ေတြ ထားတာ၊ ပုံေဖာ္တာေတြ ေတြ႕လာရပါတယ္။

နတ္ေလွာင္ေက်ာင္းေခၚ ပုဂံက နတ္ဘုရားေက်ာင္းဟာ နတ္ေလ်ာင္းေက်ာင္းက လာတယ္လို႔လည္း ယူဆၾကပါတယ္။

အေနာ္ရထာလက္ထက္မွာ နတ္ကိုးကြယ္မႈကို ကန္႔သတ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ က်န္စစ္သားလက္ထက္ နန္းတည္မဂၤလာမွာ ဟိႏၵဴအယူအဆေတြနဲ႔ စီရင္တာေတြ ေတြ႕ရၿပီး ေနာက္ေခတ္အဆက္ဆက္မွာလည္း ဗလိနတ္စာေကြၽးတာ အပါအဝင္ နတ္ေတြကို ပူေဇာ္ပသတာေတြကို ဦးႏုေခတ္ထိ ဆက္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

နတ္ေတြက ဘုရင္ဘက္က ဝင္ၿပီး တိုက္ခိုက္ေပးတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းမ်ိဳးေတြလည္း ျမန္မာရာဇဝင္ေတြမွာ ေရးတတ္ၾကၿပီး ဂရိနဲ႔ ေရာမက နတ္ပုံျပင္ေတြနဲ႔ အလားတူ နတ္ေတြက လူေတြရဲ႕ ဘဝမွာ ပတ္သက္ေနၾကတာပါ။

၃၇ မင္း
*t**h**u**r**a*

ပုဂံၿမိဳ႕ ေ႐ႊစည္းခုံဘုရားတံတိုင္း အတြင္းမွာ ထားတဲ့ နတ္႐ုပ္ေတြကို အတြင္း ၃၇ မင္း၊ အျပင္မွာ ထားတဲ့အ႐ုပ္ေတြကို အျပင္ ၃၇ မင္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ပူေဇာ္ရာကေန ၃၇ မင္း နတ္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ဘီလူးဖမ္းစားတာက ကာကြယ္ေပးတဲ့ ဘုရားေဟာသုတ္ေတာ္လာ အထက္ နတ္မင္းႀကီးေတြကို အတြင္း ၃၇ မင္းေခၚၿပီး ႐ိုးရာနတ္ေတြကိုေတာ့ အျပင္ ၃၇ မင္းလို႔ ခြဲျခားထားတာပါ။

အေနာ္ရထာလက္ထက္မွာ မဟာဂီရိကို နတ္အႀကီးအကဲေနရာ မေပးခ်င္လို႔ သိၾကားမင္းကို ထားတယ္လို႔လည္း စြယ္စုံက်မ္းက ေဖာ္ျပပါတယ္။

ဘုရင့္ေနာင္ လက္ထက္မွာေတာ့ ေညာင္ဦး တူ႐ြင္းတိုင္ စတဲ့ နယ္ေတြမွာ မဟာဂီရိနတ္ကို ကြၽဲႏြားေတြ သတ္ၿပီး ပသတာကို တားျမစ္ခဲ့ၿပီး နတ္အုန္းဆြဲတဲ့ ဓေလ့ကေတာ့ ခုထိ ရွိေနပါတယ္။

ပုဂံျပည္ ေတာင္သူႀကီးမင္းလက္ထက္မွာ နဂါးကိုးကြယ္တာ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္ နဂါးပူးတဲ့ ဓေလ့ကို မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ပိုေတြ႕လာရပါတယ္။

ကူနီနန္းက ပုခန္းေက်ာ္
**t**h**u**r**a**

၃၇ မင္းနတ္ေတြထဲမွာ အထင္ရွားဆုံးက ေတာင္ၿပဳံး မင္းညီေနာင္နဲ႔ ပုခန္းဦးမင္းေက်ာ္ ေခၚ မင္းေက်ာ္စြာနတ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘဲဥနဲ႔ ပသရတဲ့ မႏွဲေလးနတ္နဲ႔ ေ႐ႊနေဘစတဲ့ အမ်ိဳးသမီးနတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ဘုရင္ထဲက နတ္ျဖစ္ေနတဲ့ မင္းစည္သူနတ္၊ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာနတ္၊ တပင္ေ႐ႊထီးနတ္စတဲ့ နတ္ဘုရင္ ကိုးပါး ရွိၿပီး မိဖုရားနတ္က ေလးပါး ရွိတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ဒီလို နတ္စာရင္းမွာ မပါေပမယ့္ ေနရာအလိုက္ ထင္ရွားတဲ့ နတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။

မုံ႐ြာဘက္မွာ အေမေရယဥ္၊ တံတားဦးက အေမဂ်မ္းနဲ႔ ရွမ္းျပည္ဘက္က ကိုးၿမိဳ႕ရွင္၊ ပုလဲယဥ္ စတဲ့နတ္ေတြ အျပင္ ေအာက္ျမန္မာျပည္က နံက႐ိုင္းမယ္ေတာ္နဲ႔ ဦးရွင္ႀကီးနတ္ေတြအျပင္ ရခိုင္၊ မြန္၊ ကရင္ဘက္က နတ္ေတြနဲ႔ ကခ်င္၊ ကယား၊ ခ်င္း၊ နာဂစတဲ့ ေတာင္ေပၚနယ္ေတြက ႐ိုးရာနတ္ ေတြလည္း အမ်ိဳးစုံ ရွိၾကပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြၾကား လူသိမ်ားတာကေတာ့ ဖ်ာလိပ္နတ္နဲ႔ ေလခြၽန္နတ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္ တေပါင္းလ ေကာက္သစ္ေပၚခ်ိန္မွာ ပုန္းမၾကည္ရွင္မကို ပူေဇာ္ပသတာကလည္း ပုဗၺၾကယ္၊ အမိကမာၻေျမနတ္၊ စပါးေစာင့္လိပ္ျပာေတြ ကို ပူေဇာ္တဲ့ ဓေလ့က ဆင္းသက္တယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။

ဘီလူးမ လက္စားေခ်ဖမ္းစားမႈက ေဘးလြတ္ေအာင္ ပူေဇာ္တယ္ဆိုတဲ့ ဓမၼပဒလာ ဝတၳဳေၾကာင့္ ပုန္းမၾကည္ကို အမ်ိဳးသမီးနတ္အျဖစ္ မုန္႔ဆီေၾကာ္နဲ႔ အခါတင္ ပသရပါတယ္။

ေခတ္ေဟာင္း လူသားေတြမွာ သဘာဝကို ရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ နတ္ေတြကို ကိုးတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေခတ္သစ္မွာလည္း နတ္ေတြကို ဆက္ၿပီး ပသၾကပါတယ္။

စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အေရးေပါင္းစုံနဲ႔ နတ္၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာစတာေတြကို လုပ္ေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

နတ္မႀကိဳက္တဲ့ အဝတ္၊ အစားအေသာက္ေတြ ေရွာင္တာ၊ နတ္ႀကိဳက္တဲ့ အရာနဲ႔ ပူေဇာ္တာေတြကိုလည္း ေတြ႕ရၿပီး အရက္၊ ၾကက္ေၾကာ္ စတဲ့ စားဖြယ္ေတြနဲ႔ ပသရတာကို ေတြ႕ပါတယ္။

မႏၲေလးနားမွာေတာ့ ကိတ္မုန္႔နဲ႔ ပူေဇာ္ရတဲ့ နတ္ပြဲတခု ရွိပါတယ္။

နတ္ကေတာ္
*t**h**u**r**a*

နတ္ပြဲေတြမွာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လာကိုးကြယ္တဲ့သူေတြနဲ႔ နတ္ဝင္သည္ နတ္ကေတာ္ေတြၾကားက ဆက္ဆံေရးကို အေျခခံၿပီး ေရးတဲ့ ဝတၳဳေတြလည္း ပ်ိဳ႕ေတာင္ၿပဳံး ကေန ၿပဳံး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံပါ အထိ ေတြ႕ရပါတယ္။

နတ္ကိုးကြယ္မႈကို ရႈတ္ခ်တဲ့ စာေပေတြကိုလည္း ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး မျဖစ္မီကေန ေနာက္ပိုင္းေခတ္ေတြအထိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။

စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းမႈေၾကာင့္ နတ္ပြဲေတြ ပိုစည္လာတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

နတ္ကေတာ္ အျဖစ္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ရွိခဲ့ရာက ၁၉၆ဝ ေနာက္ပိုင္းမွာ အမ်ိဳးသား နတ္ကေတာ္ေတြ ရွိလာပါတယ္။

ေနာက္ နတ္ပြဲေတြဟာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္သူေတြအတြက္ ပူေဇာ္ပသရာအျပင္ စီးပြားဖလွယ္ရာ၊ အပန္းေျဖရာ ပြဲေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ေတာင္ၿပဳံးပြဲမွာ အဆဲၾကမ္းတဲ့ဓေလ့၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စေနာက္ၾကတဲ့ဓေလ့နဲ႔ နတ္ပြဲေတြမွာ ေသာက္စားမူးယစ္ၾကတဲ့ ဓေလ့ေတြကလည္း ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားစက ခုန္ေပါက္ မူးယစ္ၾကတဲ့ ဓေလ့ေတြ က်န္ရစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ႐ိုးရာ ဓေလ့ေတြ က်န္ေနတဲ့အတြက္ နတ္ပြဲေတြကို မႏုႆေဗဒပညာရွင္ေတြက စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာၾကတာပါ။

ျမန္မာမွာလိုပဲ အာရွ၊ အာဖရိကနဲ႔ လက္တင္အေမရိက ႏိုင္ငံေတြ၊ ပစိဖိတ္ ကြၽန္းသားေတြမွာလည္း အဓိက ဘာသာႀကီးေတြအျပင္ နတ္နဲ႔ တျခား ကိုးကြယ္မႈေတြလည္း ပူးတြဲ ရွိတတ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

ဘိုးေတာ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဝိဇၨာ၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ စတဲ့ အထက္လမ္းကိုးကြယ္မႈေတြ၊ ကေဝ၊ စုန္း၊ နတ္စတဲ့ ေအာက္လမ္းကိုးကြယ္မႈေတြဟာ လူနဲ႔ ပရေလာက၊ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ဘဝ စိတ္ဝင္စားမႈေတြက လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

နတ္ခ်င္း
*t**h**u**r**a*

ေနာက္ နတ္ပသတဲ့ နတ္ခ်င္းေတြကလည္း ျမန္မာ့ဂီတမွာ ျမဴးႂကြတဲ့ ႐ိုးရာေတးေတြအျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီေတးေတြကို ေခတ္ေပၚ အေနာက္တိုင္းသံစဥ္ေတြနဲ႔ ေရာသမေမႊတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးအျဖစ္ သားစိုးက ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။

"အတူေလးရယ္တဲ့ ယွဥ္ကာၿပိဳင္ . . ယွဥ္ကာၿပိဳင္ . .

ပန္းေမြ႕ရာ ေ႐ႊေကာ္ေဇာ . .

ေရာေႏွာလို႔ထိုင္"

စတဲ့ အပ်ိဳေတာ္ယိမ္းအက နတ္ခ်င္းကလည္း အမ်ားသိတဲ့ ေတးတပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။

နတ္ကိုးကြယ္မႈကို အယူမွားမႈ အျဖစ္ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်တာေတြ ရွိေပမယ့္ ဆက္ၿပီး ေခတ္စားေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာထုံးစံမွာ ရွင္ဘုရင္ ႏွိပ္ကြပ္လို႔ ေသတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြကို နတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ရာကေန နတ္ေတြေပၚလာတယ္လို႔လည္း ပညာရွင္ေတြက ယူဆပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က်ဆုံးခ်ိန္မွာ နတ္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ ဝတၳဳေတြ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။

အျပင္ ၃၇ မင္းနတ္ေတြဟာ ပုဂံေခတ္ေနာက္ပိုင္းမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ရွိခဲ့ၿပီး နတ္သစ္ေတြနဲ႔ အစားထိုးခဲ့တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

ရန္ကုန္ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားက ျမနန္းႏြယ္လို အသစ္ေပၚတဲ့ နတ္ေတြ ရွိသလို စာေရးဆရာ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းႀကီးကို နတ္အျဖစ္ မေသခင္ကတည္းက ကိုးကြယ္တာကိုလည္း ၁၉၃ဝ ေက်ာ္က ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။
Credit
ဘိုဘို
BBC Burmese
Photo Credit

No comments:

Post a Comment