Saturday, July 20, 2019

ဘုရားပြင့္ရာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၌ အဘယ္ေႀကာင့္ သာသနာ ကြယ္ေပၽာက္ခဲ့ရသနည္​း

ဘုရားပြင့္ရာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၌ အဘယ္ေႀကာင့္ သာသနာ ကြယ္ေပၽာက္ခဲ့ရသနည္​း
••••••••••••••
ဤေနရာ၌ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၌ ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္ေပၽာက္ခဲ့ရပံုအေႀကာင္းသည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ သင္ခန္းစာယူဖြယ္လည္း ေကာင္းလွ၏။
ထိုအေႀကာင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို ့ေရးသားျခင္းထက္ နာမည္ေကၽာ္ စာေရးဆရာႀကီးရာဟုလာသံကိစၥည္း၏ ေဆာင္းပါးကို မူရင္းစာသားအတိုင္း အကၽဥ္းခၽဳပ္၍ ေဖာ္ျပပါအံ့။
(ထိုေဆာင္းပါး မူရင္းမွာ ၁၉၇၃ခု၊ စက္တင္ဘာလထုတ္ အိႏိၵယျပည္မွ မဟာေဗာဓိဂၽာနယ္ အမွတ္ ၈၁၊ ၉ ၌ ပါရွိ၍ ကမ႓ာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ သုေတသနအရာရွိ ဦးဟန္းေဌးက ျမန္မာျပန္ပါသည္။)
" ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေနာက္ အႏွစ္တစ္ရာႀကာေသာအခါ ဝဇၨီတိုင္းသားရဟန္းမၽားသည္ ဝိနည္းဥပေဒကို ရိုေသစြာ မလိုက္နာႀကေတာ့ဘဲ ေရႊ, ေငြႏွင့္ ေသရည္ေသရက္အပ္သည္ စသည္ျဖင့္ အဓမၼတရား ဆယ္ပါးကို တီထြင္ျပဳလုပ္လာႀက၏။
လူႏွင့္ နီးစပ္ရန္ ဝိနည္းကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္လိုႀက၏။ မေထရ္ႀကီးမၽားက ဝိနည္းေဒသနာသည္ အာဏာေဒသနာေတာ္ ျဖစ္၍ တိတိကၽကၽ လိုက္နာရမည္ဟု ေႀကညာခဲ့ႀက၏။ အႀကီးအကၽယ္ျငင္းခုန္ႀက၏။ စိတ္ဝမ္းကဲြႀက၏။
ထို ့ေႀကာင့္ ေဝသာလီျပည္၌ ကာလာေသာကမင္းကို အမွီသဟဲျပဳ၍ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ႀကျပီးလွၽင္ အဓမၼတရားမၽားကို ပယ္ဖၽက္ခဲ့ႀကရသည္။
တိတိကၽကၽ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္၍ ဝိနည္းေလးစားေသာ ယင္းမေထရ္ႀကီးမၽားကို ေထရဝါဒဂိုဏ္းဟု လည္းေကာင္း၊ အဓမၼဝတၳဳဆယ္ပါး တီထြင္ေသာ သံဃာမၽားကို မဟာသံဃိက ဂိုဏ္းဟုလည္းေကာင္း ေခၚတြင္ခဲ့ႀက၏။ မဟာသံဃိကဂိုဏ္းကလည္း သီးျခား သဂၤါယနာ တင္ႀကျပန္သည္။
ဒုတိယ သဂၤါယနာေခတ္မွစ၍ တတိယသဂၤါယနာေခတ္ (အေသာကမင္းေခတ္) အထိ ၁၂၅ ႏွစ္အတြင္း ေထရဝါဒမွ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ဂိုဏ္း၊ မဟာသံဃိကမွ ေျခာက္ဂိုဏ္း အသီးသီး ကဲြထြက္ႀက၏။
ထိုအခါ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံ ဂိုဏ္းမၽားက ' ျမတ္စြာဘုရားကို ထာဝရဘုရား၊ ထာဝရဘံု ' စသည္ျဖင့္ အေတြးအေခၚ တရားသစ္မၽားကို ဖန္တီးလာႀကကုန္၏။
ထို ့ေႀကာင့္ မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆ စေသာ မေထရ္ႀကီး
တို ့သည္ ပါဋလိပုတ္ေနျပည္ေတာ္၌ အေသာကမင္းကို မွီ၍ တတိယ သဂၤါယနာ တင္ႀကရသည္။ မူရင္းတရားေတာ္ကို မလိုက္နာခၽင္ေသာ သံဃာမၽားကလည္း သီးျခားသုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာတို ့ကို တီထြင္၍ သီးျခား သဂၤါယနာ တင္ႀကျပန္၏။
အယူဝါဒ အကၽင့္သိကၡာ၌ အလြန္အမင္း ကဲြျပား ျခားနာႀကေလျပီ။
အေသာကမင္း၏ ေနာက္ကာလ၌ အိႏၵိယျပည္တြင္ လူမၽိဳးအသီးသီး၊ မင္းဆက္အမၽိဳးမၽိဳး ဝင္ေရာက္လာႀကရာ ဆံုဂမင္းဆက္ ပုရွမိႀတမင္းလက္ထက္တြင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မၽားစြာ ဆုတ္ယုတ္၏။ ျဗာဟၼဏဘာသာကို စာေပသစ္မၽားျဖင့္ ျပန္လည္ အမႊမ္းတင္ခဲ့သည္။
ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံ သဗၺတၳိဝါဒဂိုဏ္းလည္း ကၽမ္းစာအမၽိဳးမၽိဳး ေရးသား၍ အခၽင္းခၽင္း အျငင္းပြားႀကရာ ဂၽလန္ဒရျမိဳ ့(ကသီၼယ) ၌ ကနိသွၽကမင္းႀကီးႏွင့္ ဝသုမိတၱ။ အႆေဃာသမေထရ္ႀကီးတို ့ ဦးစီး၍ သဂၤါယနာ တင္ခဲ့ႀကျပန္သည္။ ထိုအခါ ဝိဘာသွၽာေခၚ (မဟာယာန) အ႒ကထာႀကီး သံုးကၽမ္းကို ျပဳစု၍ ဝိဘာသွၽာဂိုဏ္းဟု ကဲြျပားခဲ့၏။
၁ - ဟိနယာန (အရဟတၱယာန၊ သာဝကယာန)
၂ - ပေစၥကဗုဒၶယာနႏွင့္
၃ - ဗုဒၶယာန (မဟာယာန၊ ေဗာဓိသတၱလမ္းစဥ္) ဟု လမ္းသံုးသြယ္ တီထြင္ႀကကုန္၏။
ခရစ္ (၁) ရာစု၊ (၂) ရာစုတြင္ ဟိနယာနကို ကၽဥ္းေျမာင္း ယုတ္ညံ့သည္ဟု ရႈတ္ခၽကာ ရဟႏၱာကို အထင္ေသးလာႀက၏။ ၎တို ့၏ ယူဆခၽက္မၽားကို ႀသဇာတတ္၍ လူႀကိဳက္မၽားလာေစရန္ ပညာပါရမိတာ စေသာ သုတၱန္ႀကီးမၽားကို ဘုရားေဟာျဖစ္ေလဟန္ ဘုရားအမည္ကို သံုး၍ ေရးသားႀက၏။
(၂) ရာစု၊ (၃) ရာစုတြင္ မဟာယာနဂိုဏ္းဝါဒကို အတိအလင္း ေရးသားလာႀကသည္။ မၽားျပားလွေသာ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားမၽားကိုလည္း တီထြင္လာႀက၏။
ပရိနိဗၺာစံျပီး အႏွစ္ ၅၀၀ - ၆၀၀ တြင္ သုတၱန္သစ္၊ အဘိဓမၼာသစ္တို ့ကို ရဲရဲဝ့ံဝံ့ႀကီး ေရးသား၍ ပင္ရင္းမူလ သာသနာႏွင့္ ျခားကြာခဲ့ႀကသည္။
ထို ့ေနာက္ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း ဝိဒါတႏိုင္ငံ၌ နာဂဇၨဳနေခၚ အဘိဓမၼာဆရာႀကီးက မဇၩိမိက(သုညဝါဒ) ဂိုဏ္းႀကီးကို တည္ေထာင္၏။ ေလာဂၽစ္နည္း၊ ဒိုင္ယာလက္တစ္နည္းအရ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ဆန္ဆန္ ဝါဒသစ္ ဖန္တီးခဲ့သည္။
ထို ့ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ - အႀကာ ဝိဘာသွၽာဝါဒကို ပယ္၍ ပါဠိေတာ္ (မဟာယာနသုတၱန္မၽား)ကိုသာ ခံယူေသာ သုတၲႏၲိကဂုိဏ္းဟု တစ္စဥ္ေထာင္ႀကျပန္၏။
ဤဂိုဏ္း၌ အထင္ရွားဆံုး ေခါင္းေဆာင္မွာ ေအဒီ ၄၀၀ - ရာစုတြင္ ေပၚထြန္းေသာ ဝသုဗႏၶဳႏွင့္ ဝိညာဏဝါဒ (နာမ္အဓိကဝါဒ) ဂိုဏ္းကို တည္ေထာင္သူ ၎၏ ညီေတာ္အသဂၤတို ့ျဖစ္၏
ထိုဂိုဏ္းမွ ယုတၱိေဗဒ (ေလာဂၽစ္) ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းႀကီး ခဲြျခားကာ ဒိသနာဂႏွင့္ ဓမၼကိတၱိတို ့ ေပၚထြန္းလာႀကရာ ဘာသာတြင္း ဘာသာပ အျငင္းအခုန္မၽား မၽားျပားလာခဲ့သည္။
။ ။ ။ ။ ။
ဗုဒၶေနရာ နတ္ဘုရားမၽားေရာက္
••••••••••••••••••••••
ခရစ္ေတာ္ေပၚျပီး ၄၀၀ - ရာစုတြင္ ေဝဘာသွၽိက၊ သုတၱႏၲိက၊ ဝိညာဏ(ေယာဂါစာရ) မဇၩိမိက ဟူေသာ ဖီလိုဆိုဖီ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းႀကီး ေလးဂိုဏ္း ေပၚထြန္းလၽက္ရွိ၏။ ျဗဟၼဏမၽားႏွင့္ အေတြးအေခၚ တိုက္ပဲြ ဆင္ႏႊဲခဲ့ႀကေလ၏။
ဤရာစုႏွစ္တြင္ အိႏၵိယ၌ ပင္ရင္းမူလဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာ ေထရဝါဒႏွင့္ ေထရဝါဒပါဠိစာေပမၽား လံုးဝ ဆိတ္သုဥ္းရေလျပီ။ " ဗုဒၶ၏ ပင္ရင္း မူမွန္တရားေတာ္ကား အဘယ္နည္း " ဟု သိျမင္ရန္ ခက္ခဲသြားေလေတာ့၏။
ေဗာဓိသတၱကိုပင္ ဘုရားအျဖစ္ေျပာင္းလဲ ကိုးကြယ္လာႀက၏။ မဟာယာန ကဗၽာဆရာႀကီးမၽားသည္ ေဗာဓိသတၱကို ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ရန္၊ မဟာယာနသာလွၽင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေႀကာင္း တရားအျဖစ္ ျပရန္ သုတၱ၊ ကဗၽာ၊ စရိတ စာေပ အမၽိဳးမၽိဳးကို ေရးသား လာႀက၏။
ဤ ၄၀၀ - စု ၅၀၀ - စုတြင္ သတၱဝါအားလံုး ေဗာဓိသတၱခၽည္းဟု လည္းေကာင္း လူတိုင္း(ရဟႏၱာအပါအဝင္) သမၼာသမၺဳဒၶ ျဖစ္ရမည္ဟု လည္းေကာင္း ေႀကညာႀကေလသည္။
ဘုရားထက္ ဘုရားအေလာင္းကို အသားေပးလာႀကျပန္၏။ ဘုရားအေလာင္းမွာလည္း အရိေမတၱယၽ အေလာင္းသာမက အသစ္သစ္ျဖစ္ေသာ အဝေလာကိေတသြရ၊ မဥၨဳသရီ၊ ဝရပဏၰိ စေသာ နတ္ဘုရားမၽားကို တီထြင္လာႀကရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ လူတိုင္း ဘုရား၊ ဘုရားေလာင္းျဖစ္ရန္ ခဲယဥ္းေႀကာင္း ဝန္ခံေသာအားျဖင့္ ေကာင္းကင္ဘံုရွိ ဘုရားေလာင္းကိုသာ ကိုးကြယ္ရန္ ညႊန္ႀကားရျပန္သည္။
အိႏၵိယတြင္ ေနရာအႏွံ ့ ေဗာဓိသတၱကို နတ္ဘုရားအသြင္ ကိုးကြယ္ပ, သလာႀကကုန္၏။ အစစ္အမွန္ ကြယ္ေလျပီ။
(ပုဂံ နတ္ေလွာင္ေကၽာင္း သတိရဖြယ္)
။ ။ ။ ။ ။
အကၽဥ္းခၽံဴးရာမွ အင္းျဖစ္လာ
••••••••••••••••••
မဟာယာနတို ့သည္ (၉)ရာစုမွသည္ (၁၂)ရာစုအတြင္း မႏၱရယာန မႏၱန္ဂိုဏ္းႀကီးကို တည္ေထာင္လာႀကျပန္၏။ ပညာပါရမိတာ၊ သဒၶမၼပု႑ရိက စေသာ မဟာယာန သုတၱန္ႀကီးမၽားသည္ အလြန္ရွည္လၽား ရႈပ္ေထြးလြန္းသျဖင့္ အကၽဥ္းခၽဳပ္ ဂါထာမၽားေရး၍ ဓာရဏီေခၚ ႏႈတ္ငံုေဆာင္ ရြတ္ဆုိႀကကုန္၏။ (ေနာက္ အစဂါထာ၊ အဆံုးဂါထာ ေလာက္သာ ရြတ္ျခင္း၊ ေနာက္ သံ၊ ဂံု၊ ပ၊ မ ကဲ့သို ့အတိုေကာက္ ရြတ္ျခင္း၊ ထိုမွ မရြတ္ေတာ့ဘဲ စာရြက္တြင္ေရး၍ ျပာခၽ မၽိဳးျခင္းမၽား ျဖစ္လာရသည္။)
ဂါထာမႏၲန္ ရြတ္ျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ ဆုေတာင္းပံု ပါေသာ စက္ဝိုင္းဘီးမၽား လွည့္ေပးျခင္းတို ့ကို အထူး အသားေပး ခဲ့ႀကသည္။ (၅)ရာစုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ တရုတ္တိဗက္၊ စသည္သို ့ ျပန္ ့ပြားသြား၏။ သုတၱန္ႀကီးမၽားကိုလည္း ဘုရားအျဖစ္ ကိုးကြယ္လာႀကျပီးလၽင္ ' ပညာပါရမိတာရုပ္တု ' စသည္ျဖင့္ ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ႀကသည္။
။ ။ ။ ။ ။
သကၤန္းဝတ္ ဝိဇၨာႏွင့္ ေအာက္လမ္း ဘုန္းႀကီးဂိုဏ္း စတင္ပံု
•••••••••••••••
(၅)ရာစု ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ဘုရင္ႏွင့္ သူေဌးမၽား ကိုးကြယ္၍ ခမ္းနားေသာ ေကၽာင္းမၽား ေဆာက္လုပ္ လွဴျပီးလွၽင္ အလွဴအတန္း ရက္ေရာလာႀကရာ အရည္အခၽင္း မမီေသာ အညံ့စား ပုဂၢိဳလ္မၽားလည္း သာသနာ့ေဘာင္ကို ဝင္ေရာက္လာႀကသည္။
၎အညံ့စားရဟန္းတို ့သာ အားေကာင္းလာေသာအခါ ဝိနည္းကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ လုပ္ပစ္ႀက၏။ ဂႏၳဓုရ၊ ဝိပႆနာဓုရကို မလိုက္နာႀက။ စားကာ ေသာက္ကာ ေနလာႀက၏။
ထိုရဟန္းမၽိဳးတို ့ကပင္ သုတၱန္ကို ျပင္ဆင္ျခင္း၊ တႏၲရစာေပတို ့ကို ေရးသားျခင္းမၽား ျပဳလုပ္ႀကသည္။ မႏၲန္စုပ္ျခင္း၊ အင္းခၽျခင္း၊ ေမွာ္ဝင္ျခင္း၊ ေဆးကုျခင္း၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ နကၡတ္ႀကည့္ျခင္း စေသာ ေလာကီ အလုပ္တို ့ကိုသာ အႀကီးအကၽယ္ ျပဳလုပ္လာႀကသည္။ လူထုကိုလည္း လွၽိဳ ့ဝွက္ သိပ္သည္းစြာ စည္းရံုး သိမ္းသြင္းႀကေလသည္။
ဓမၼစႀကာသည္ သာဝကယာနအတြက္၊ ရာဇျဂိဳဟ္၌ ေဟာသည့္ တရားမၽားသည္ မဟာယာနအတြက္ျဖစ္၍ မဟာယာနျဖင့္လည္း အလြန္ဉာဏ္ထက္သူတို ့အတြက္ မလံုေလာက္ေသးေသာေႀကာင့္ ဓညကတကနယ္၌ ဝိဇၨာယာန(ဝဇိရယာန) တရားကို ဘုရား ေဟာခဲ့ရသည္ဟု ႀကံဖန္ ဝါဒျဖန္ ့ႀကကုန္၏။
(၉)ရာစုသို ့ ေရာက္ေသာအခါ မူလမဟာယာနတို ့သည္ ဝဇိရယာန (မႏၲန္) ဂိုဏ္းႀကီးကို မတားဆီးႏိုင္ႀကေတာ့ေခၽ။
(ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံ မဟာယာနဂိုဏ္းကဲြတစ္ခုျဖစ္ေသာ) ဝဇိရယာန ဂိုဏ္းသည္ လူျပိန္းႀကိဳက္ လွၽိဳ ့ဝွက္ လုပ္ငန္း ဣဒိၶပါဒ္လုပ္ငန္းမၽားကို လုပ္ခဲ့ႀက၏။
ဥပမာ - ဘူးသြင္းျခင္း၊ နားမလည္ေသာ စကားသံုးျခင္း၊ အဂၢိရတ္ထိုးျခင္း၊ ေဆးစီရင္ျခင္း၊ အင္းခၽျခင္း၊ ဂုသွၽမႏၲ၊ စကၠသမ႓ဝ၊ ဂုဠမႏၲန္ စသည္တို ့ကို သီးျခားေရးသားျပီး သမထေမွာ္သြင္းျခင္း ႏွင့္ သိဒိၶမၽားကိုျပကာ လူျပိန္းမၽာအား သိမ္းသြင္းဆဲြေဆာင္ ႀကေလ၏။ စိတ္ညႈိ ့ျခင္း၊ သမထအာရံုျပဳျခင္းမၽား ပို၍ ေခတ္စားလာ၏။
မူလပင္မ သာသနာေတာ္ကို ေမွးမွိန္ေစသည္သာမက မဟာယာနဂိုဏ္မၽားကိုပင္ ဝဇိရယာန ပံုစံသို ့ ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့ႀကေလသည္။
ပန္းဦးလႊတ္ျခင္း၊ အဘိသိက္ခံျခင္း၊ ေရႊေငြခံျခင္း စေသာ ကိုယ္ကၽိဳးရွာ ကာမဂုဏ္ ခံစားမႈမၽား၊ အတၱကိလမထကၽင့္ျခင္း၊ သိဒိၶကိစၥတို ့ကို လံုးပမ္း၍ (၁၂)ရာစုတြင္ ကာမဂုဏ္ ေဖာက္ျပန္မႈ၊ တန္ခိုး အလဲြသံုးစားမႈတို့ေႀကာင့္ တျဖည္းျဖည္း သိကၡာကၽေလေတာ့၏။
(၈) ရာစု၊ (၉) ရာစုတြင္ နာဠႏၵာ တကၠသိုလ္၊ ဝိႀကမသီလတကၠသိုလ္ စသည္တို ့ကပင္ ဝဇိရယာန လမ္းစဥ္မၽားကို သင္ႀကားခဲ့ႀက၏။ ထိုမွတစ္ဆင့္ နတ္ဝင္ နတ္ပူျခင္း၊ စုန္း၊ ကေဝ၊ တေစၧ(ေအာက္လမ္း) ပညာတို ့ကိုပါ ပူးတဲြေလ့လာႀကျပန္၏။
တႏၲရယာန ဝါဒီတို ့သည္ ေဗာဓိသတၱရုပ္တုမၽား အမၽိဳးမၽိဳး ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ႀက၍ ေႀကာက္မက္ဖြယ္ပံုမၽားကိုပင္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ လာႀက၏။
(၈) ရာစုမွ (၁၀) ရာစုအတြင္း ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံျပီး ဝိဇၨာ၊ ေဇာ္ဂၽီ၊ တပသီႀကီး ၈၄ေယာက္ ေပၚထြန္းလာကာ ဝိဇၨာဂိုဏ္းပညာရပ္တို ့ကို ထူေထာင္၍ သိမ္းသြင္းခဲ့ႀကသည္။
ထင္ရွားေသာ ဂိုဏ္းဆရာႀကီးမၽားမွာ ဆရသဟပါ ဆရာႀကီး(ဆရဟပဆရ ဟုလည္း ေခၚ၏။) ဓမၼရူပ ဆရာႀကီး၊ ဂူဓရူပ ဆရာႀကီး၊ သမ႓ဝဆရာႀကီး စသည္တို ့ ျဖစ္ႀက၍ အဝတ္စုတ္ ဝတ္ျခင္း၊ အဂၢိရတ္ထိုးျခင္း၊ မႏၲန္စုပ္ျခင္း၊ သုသာန္၌ ေနျခင္း၊ အရိုးခံြကိုသံုးျခင္း၊ ေဆးဝါးစီရင္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ထူးထူးဆန္းဆန္း အလုပ္တို ့ကို လုပ္ႀက၏။
ေသရည္ေသာက္ျခင္း၊ ပန္းဦးလႊတ္ျခင္းတို ့ကိုလည္း လုပ္ႀက၏။
လွၽိဳ ့ဝွက္ သိဒိၶတန္းခိုးမၽားကို ျပကာ လွၽိဳ ့ဝွက္ဆရာ(မစ္စတစ္) ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးမၽားဟု ေခၚတြင္ခဲ့ႀကသည္။
အိႏၵိယျပည္တြင္ သာသနာ ေမွးမိွန္လာေသာေခတ္၌ သူေဌး သူႀကြယ္ႏွင့္ ရွင္ဘုရင္မၽားကပင္ ထို လူထူးႀကီးမၽားကို ခၽီးေျမွာက္ ကိုးကြယ္လာႀက၏။ တိုင္းျပည္ ေအးခၽမ္းေရး၊ လံုျခံဳေရး၊ ေဘးရန္ကင္းေရးအတြက္ပင္ ထိုလူထူး လူဆန္းႀကီးမၽား၏ တႏၱရ၊ မႏၲရ၊ ဝိဇၨာယာန အတတ္တို ့ကို ရွင္ဘုရင္မၽား ကိုယ္တိုင္ မၽားစြာ အသံုးျပဳခဲ့ႀက၏။
ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ေနထိုင္ႀကေသာ ရဟန္းေကာင္းမၽား ဆင္းရဲျငိဳျငင္ကာ အင္အား နည္းသထက္ နည္းပါး သြားႀကရေတာ့၏။
ရဟန္းတို ့၌ အတြင္းသာသနာ ေပၽာ့ညံ့ အားနည္းလာေသာအခါ အခၽိဳ ့ရဟန္းမၽား ဝိဇၨာကၽင့္စဥ္မၽား ဆီသို ့ အာရံုစိုက္သြားႀကသည္။
(၁၁)ရာစုသို ့ေရာက္ေသာအခါ အိႏၵိယျပည္၌ လူမၽားစုသည္ အယူသည္းမႈ၊ အုပ္စုကဲြ၍ ျငင္းခုန္မႈမၽား မၽားျပားလာ၏။ ရဟန္းမၽားလည္း ပစၥည္းစုျခင္း၊ ေရာင္းဝယ္ျခင္းျခင့္ ပို၍ အကၽင့္ပၽက္လာႀက၏။
။ ။ ။ ။ ။
ဝိဇၨာေတြ ဥံဳခံ၍ ပုဂံသို ့ေျပးလာႀကပံု
•••••••••••••••••••••••••
တာက္(ယူရက္) လူမၽိဳး၊ မြန္ဂိုလလူမၽိဳး အာဖဂနလူမၽိဳး စေသာ ဘာသာမတူ လူမၽိဳးျခားမၽားသည္ ခမ္းနား၍ ႀကြယ္ဝခၽမ္းသာေသာ ရဟန္းေတာ္ ေကၽာင္းႀကီးမၽားကို လုယက္တိုက္ခိုက္လာႀကကုန္၏။
ဝိဇၨာ၊ ေဇာ္ဂၽီ ဂိုဏ္းဝင္တို ့သည္ ဝိဇၨာမႏၲန္ တန္ခိုးဣဒိၶတို ့ျဖင့္ ခုခံကာကြယ္ခဲ့ႀကေသာ္လည္း အခၽည္းအႏွီး ျဖစ္ခဲ့ရေလ၏။ တကၠသိုလ္ႀကီးမၽား၊ ေကၽာင္းတိုက္ႀကီးမၽား မီးရႈိ ့ဖၽက္ဆီးခံႀကရ၏။
ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံ ရဟန္းတို ့သည္ အဇၩတၱသႏၱာန္၌ အကၽင့္သီလ ယိုယြင္းျပီး ပစၥည္းႀကီးမၽား ျဖစ္ေနသည္ကတစ္ေႀကာင္း၊ ဗဟိဒၶႏိုင္ငံေရး ရႈပ္ေထြးေနသည္က တစ္ေႀကာင္းတို ့ေႀကာင္း ဗုဒၶဘာသာ လံုးဝကြယ္ေပၽာက္ သြားရေလသည္။
ဝိဇၨာဂိုဏ္းႀကီး ေပၚထြန္း၍ အတြင္းသာသနာ အင္အား ပၽက္ျပားျခင္းသည္ အိႏၵိယ၌ သာသနာ ကြယ္ပရျခင္း၏ အဓိကအေႀကာင္းႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
ျဗာဟၼဏဝါဒီမၽားမွာ ေကၽာင္းကန္မၽားကို ျပန္လည္တည္ေထာင္ ႏိုင္ႀက၏။ ဗုဒၶဝိဟာရမၽားကိုမူ ျပန္လည္ မတည္ေထာင္ႏိုင္ႀကေတာ့ေပ။
ရဟန္းေတာ္မၽားမွာ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု ထူးျခားသျဖင့္ ပို၍ ရန္အခြင့္သာခဲ့ေလသည္။ ျပည္သူလုထုကလည္း ရန္သူမၽား ဝင္ေရာက္ျပီးေနာက္ ဝိဇၨာဂိုဏ္းဆရာတို ့၏ တန္ခိုးဣဒိၶပါဒ္ကို အယံုအႀကည္မရွိႀကေတာ့ သျဖင့္ နာလွန္မထူႏိုင္ေအာင္ ကၽဆင္းသြားရေတာ့၏။
အိႏၵိယရွိ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံ ဝဇိရယာန ဝိဇၨာဂိုဏ္းဝင္ ရဟန္းေတာ္မၽား တိဗက္၊ နိေပါ၊ ပုဂံ စေသာ အရပ္မၽားသို ့ ေျပးသြား ပုန္းေအာင္း ႀကရေလေတာ့သည္။
ရဟန္းေတာ္မၽား အတြင္းသာသနာယိုယြင္းရာမွ သံဃာေခါင္းေဆာင္ မရွိျခင္း၊ သာသနာ့အေဆာက္အအံုမၽား အဖၽက္ဆီးခံရျခင္း
တို ့ေႀကာင့္ အိႏၵိယလူထုသည္ ျဗဟၼဏဝါဒသို ့ ျပန္လည္ ကူးေျပာင္းကား ဗုဒၶဘာသာကို ပစ္ပယ္သြားႀကေတာ့သည္။
(၁၄) ရာစုသို ့ေရာက္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား ေမြးဖြာရာ အိႏၵိယေဒသ၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ လံုးဝ ကြယ္ပသြားရေလေတာ့ သတည္း။
ဤတြင္ အကၽဥ္းခၽဳပ္ေဆာင္းပါး ေဖာ္ျပခၽက္ ျပီး၏။
။ ။ ။ ။ ။
ရာဟုလာ သံကိစၥည္းကို ထပ္၍ ေမးဦးစို ့
•••••••••••••••••••••••••••••
မွတ္ခၽက္။ ။ ရာဟုလာ သံကိစၥည္း၏ ဆိုလိုရင္းမွာ ဤမွၽသာျဖစ္၏။
" ရဟန္းေတာ္မၽား အတြင္းသာသနာ ယိုယြင္းအားနည္း၍ သာသနာပၽက္ကြယ္ရသည္ " ဟူေသာ အဓိကအေႀကာင္းမွာ ေကာင္းျမတ္ မွန္ကန္လွေပ၏။ သဘာဝလည္း ဆိုက္၏။ သမိုင္းေႀကာင္းလည္း ကိုက္၏။ ကၽန္အခၽက္အလက္ အေတြးအေခၚမၽားမွာ ကၽြႏ္ုပါတို ့ႏွင့္ မတိုက္ဆိုင္တတ္။
ရန္သူမၽား ဝင္ေရာက္ဖၽက္ဆီးျခင္းကို နံပါတ္(၂) အေႀကာင္းအျဖစ္ ေဖာ္ျပ၍ ျဗာဟၼဏဝါဒီမၽား အႏုနည္း၊ အႀကမ္းနည္း (တရားစစ္၊ဓားစစ္) တို ့ျဖင့္ ပူးကပ္ ႏွိပ္စက္ျခင္းကိုမူ ရာဇဝင္ကြင္းဆက္သေဘာမွၽသာ ေဖာ္ျပ၍ ပဓာနအေႀကာင္းႏွစ္ရပ္တြင္ မထည့္သြင္းႏိုင္ခဲ့ေခၽ။
ထိုမွၽသာမက ဟိႏၵဴသမိုင္း ဆရာတို ့ လက္ခံထားေသာ ျဖစ္ရပ္မၽားကိုပင္ မၽက္ႏွာလႊဲလိုေႀကာင္း ေပၚလြင္ေနေပသည္။
ဥပမာ ပေရာ္ဖက္ဆာ အလာေတကာႏွင့္ ဣဆြာရီပရဆတ္ စသူတို ့၏ အိႏၵိယရာဇဝင္ေဟာင္းသစ္တို ့၌ ခရစ္မေပၚမီ ၁၈၄ - ခုႏွစ္တြင္ ဆံုဂမင္းတက္ ပုရွမိႀတမင္း သည္ ျဗာဟၼဏဝါဒရွင္သန္ ျပန္ ့ပြားေရးအတြက္ ကုကၠဳဋာရာမ စေသာ သာသနာ့ အေဆာက္အအံုမၽားစြာႏွင့္ သံဃာမၽားစြာကို ဖၽက္ဆီးသတ္ျဖတ္၍ ကၽန္ရွိေသာ သံဃာမၽားကိုလည္း သံဃာဦးေခါင္းတစ္လံုး ဆုေငြ ၅၀၀ - ေႀကညာခဲ့သူျဖစ္၏။
ထို ့ျပင္ ခရစ္(၆)ရာစုတြင္ မဟာေဗာဓိပင္ႏွင့္တကြ သံဃာမၽားအား အျပစ္အမၽိဳးမၽိဳး ရွာ၍ ႏွိပ္စက္ခဲ့ေသာ သာသကၤာမင္း။
ခရစ္ ၃၄၀ တြင္ " ရဟန္းမခံရ၊ တရားမေဟာရ " စေသာ ဥပေဒမၽားကို ျပဳကာ အႏုနည္းတိုက္ဖၽက္ခဲ့ေသာ သမုဒၵဂုႀတမင္း။ ခရစ္ ၇၅၀ - တြင္ ကုမာရိလဘဒၵ၊ ထိုသူမၽား အေႀကာင္းကိုမူ ရာဟုလာသံကိစၥည္း ေမ့ပစ္လိုဟန္ ရွိ၏။
ထိုသူမၽားအေႀကာင္းကို ေဖာ္ျပရာ၌ သူ ့အသံမွာ တိုးသြား၏။ သိသာလြန္းသည္မွာ ' ဆံကရာကၽာရယ ' အေႀကာင္းပင္တည္း။
သူကား ခရစ္ ၇၈၈ - ခုႏွစ္တြင္ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း၌ ေမြးဖြား၍ ဗုဒၶစာေပမၽား သင္ယူျပီးေနာက္ ျဗဟၼဏဝါဒ၊ ဆနႏၲန္၊ ကမ႓ာဦးဝါဒကို တည္ေထာင္သူျဖစ္သည္။
ရဟန္းမၽားကို စိန္ေခၚကာ ဝါဒျပိဳင္ပဲြျပဳလုပ္ျပီးလွၽင္ အာဏာစက္အကူအညီယူ၍ အတၱဝါဒ၌ ကူးေျပာင္းေစျခင္း၊ ေထာပတ္ပူပူ၌ ႏွစ္သတ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ တရားတစ္ဖက္ ဓားတစ္လက္ႏွင့္ ျပိဳင္ဘက္မရွိ ေကၽာ္ႀကားသူ ျဖစ္ခဲ့သည္။
သူ ့အေႀကာင္းကို ရာဇဝင္၊ သာသနာဝင္ အဆက္ဆက္ လက္ခံခဲ့ႀက၊ ဝန္ခံခဲ့ႀက၏။ သို ့စင္လၽက္ " သကၠတ၊ ပါဠိစာေပ
တို ့၌ အေထာက္အထားမရွိ " ဟု ဆိုကာ ရာဟုလာသံကိစၥည္း အတိအလင္း ျငင္းပယ္လိုက္ရရွာသည္။
အိႏၵိယေျမ၌ ေမြးဖြားခဲ့မိျခင္းကပင္ သူ ့အား သမိုင္းမွန္ကို မၽက္ႏွာလဲႊေစသည္ဟုသာ ယူဆသင့္ေတာ့၏။ သူ၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျဖင့္ အိႏၵိယသာသနာဝင္အမွန္ကို ေျပာင္းျပန္ မေဖာ္ႏိုင္ျပီ။ ရာဇဝင္ဘီးကားဆက္၍ပင္ လည္ပတ္ျမဲ လည္ပတ္ေပေတာ့မည္။
(အျခားေသာ ဘာသာဝင္တို ့၏ အႀကမ္းဖက္ အျမစ္ျပတ္ ဖၽက္ဆီးပံုမွာ အထူးဇာတ္ေႀကာင္း လွန္ရန္မလို။ ျပႆနာသစ္ မေပၚ။ မစၥတာေမာ္လီ၏ ဘီဟာႏွင့္ ႀသရိစၥေဂဇက္တီးယား၊ ဗေဂၤါဒိစႀတိတ္ ေဂဇက္တီးယား၊ မစၥတာကလိတ္၏ ေဂါရက္ပူဒိစႀတိတ္ ခရီးစဥ္၊ မစၥတာေဒဝျပီယ၏ ဗုဒၶစ္ စ္တ္ရွရိန္အင္း နင္ဒီးယား၊ မစၥတာ ဒယာရာမ္ရွဟနီ၏ မိဂဒါဝုန္လမ္းညႊန္ႏွင့္ အိႏၵိယရာဇဝင္ အေစာင္ေစာင္တို ့၌ ထင္ရွားေပလိမ့္မည္။)
။ ။ ။ ။ ။
အရင္းစစ္ အျမစ္ေျမက
•••••••••••••
အိႏၵိယ၌ သာသနာကြယ္ပရျခင္း အေႀကာင္းရင္းမွာ အခၽက္အားျဖင့္ သံုးခၽက္ရွိေႀကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို ့လက္ခံအတည္ျပဳႀက၏။
သံုးခၽက္ကား -
(၁) ရဟန္းေတာ္မၽား သီလ၊ ေမတၱာ၊ ခႏၲီစေသာ အေျခခံ ရဟန္းကၽင့္ဝတ္မၽား၌ ေလွၽာ့ပါးအားနည္းျခင္း၊ ေနာက္ဆံုး လံုးဝသိကၡာ မရွိျခင္း၊
(၂) အတၱဝါဒသည္ ေခါင္းေဆာင္အမၽိဳးမၽိဳး၊ ပံုစံ အမၽိဳးမၽိဳးတို ့ျဖင့္ အတြင္းလႈိက္၍ေမႊျခင္း(ေနာက္ဆံုး ဗုဒၶဘာသာ အမည္မွၽသာ ခံ၍ အတၱကို မ႑ိဳင္ထားေသာ မဟာယာနရဟန္းမၽား ျဖစ္လာရျခင္း၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဂိုဏ္းဆရာ ေမွာ္ဆရာအျဖစ္သို ့ ေရာက္ျခင္း)
(၃) ေနာက္ဆံုး မိစၧ႓ာရန္သူတို ့ အဓမၼ အႀကမ္းဖက္၍ ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ျခင္း(မႀကာမီကာလက မဟာယာန တန္ခိုးထြားေသာ ႏိုင္ငံငယ္တစ္ခုလည္း အိႏၵိယျပည္ကဲ့သို ့ ျဖစ္ရျပီ။)
သဘာဝႏွင့္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ကို သိေစလို၍သာေဝဖန္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ " လာမည့္ေဘးေျပးေတြ ့" ဟူသကဲ့သို ့ ယေန ့အခၽိဳ ့ ရဟန္းမၽား အံုကၽင္းဖဲြ ့၍ ေလွၽာက္ေနေသာ လမ္းေႀကာင္းသည္ မဇၩိမပဋိပဒါ ကၽ - မကၽ စိစစ္၍ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ႏိုင္ရန္သာ ရည္ညႊန္းပါသည္။
ရာဇဝင္ေႀကာင္းလာ ရန္သူမၽားအား မလိုမုန္းထားျခင္းလည္း မရွိ။ ဝမ္းနည္းေႀကကဲြ၍လည္း မဟုတ္။ စင္စစ္ (၂:၃) အခၽက္မၽားသည္ လူသာမန္တို ့အတြက္ ဇာတိမာန္ေခၚ မာန၊ ေဒါသ၊ ဣႆာမေစၧရကိုသာ ပၽိဳးေထာင္ေပးေသာ အပဓာန အေႀကာင္းမၽားသာ ျဖစ္ႀက၏။ အကၽိဳးလည္းမမၽား၊ အေႀကာင္းရင္းလည္း မဟုတ္။
အေႀကာင္းရင္းပင္မ ပဓာန ပဒ႒ာန္ အေျခခံမူလ ဇာစ္ျမစ္ကၽေသာ ယထာဘူတအေႀကာင္းကား " ရဟန္းလို မေနျခင္းပင္တည္း။ " ထိုသို ့ ေနပါဘိမူ(၂)အခၽက္ တရားတုလည္း မေမႊေႏွာက္ႏိုင္၊ (၃)အခၽက္ ဓားလက္နက္လည္း မထိုးေဖာက္ႏိုင္ေခၽတကား။
ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလႈိင္
" ရဟႏၲာႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမၽား " - စာအုပ္မွ
#PhyoeMayOo

Khät Hätüň - ေရးသား ပူေဇာ္သည္။

1 comment:

  1. ကိုယ့်အဖြစ်ကလဲ ဆိုးလိုက်တာ ပြောမနေနဲ့တော့၊
    တနေ့က မဟာဗောဓိမှာ Vietnam ဆွမ်းကပ် ဆိုလို့ လိုက်သွားလိုက်ပါတယ်၊ အဲ့မှာ အခန်းနားမှုးက
    ဗုဒ္ဓဘာသာ နိုင်ငံတွေ ဆိုပြီး ကြေငြာပါရော………
    “Vietnam”
    “Laos”
    “Cambodia”
    “Thailand”
    “sri lanka” တဲ႕
    ဒါနဲ့ ကိုယ့်လိုပဲ လျှာခပ်ရှည်ရှည် သူငယ်ချင်းတယောက်က announcer ကိုလှမ်းပြောလိုက်တယ်။
    “MYANMAR !!”
    Announcer က တချက်လှမ်းရှိုးတယ်၊
    ခပ်ယဲ့ယဲ့ လေးပြုံးတယ်၊ ပြီးတော့ ပြန်ပြောလိုက်တဲ့ စကားကြောင့် ကိုယ်တို့ မြန်မာတွေ ငုတ်တုတ်ကြီး မေ့သွားပါလေရော !!
    “I don’t know Myanmar is Buddhist country or not !!” တဲ႕
    ကိုယ်လဲ ကိုယ့်လူကို တံတောင်နဲ့ ဆက်ကနဲ့ မသိမသာလေး တချက်တို့လိုက်ကာ
    “အသာနေစမ်းပါ ကိုယ့်လူရာ”
    …………………………………………………………………….
    မိတ်ဆွေ တယောက်ပြောပြတဲ့ သီရိလင်္ကာရောက် မြန်မာ လူမျိုး နှစ်ယောက်ရဲ့ အတွေ့ကြုံကို သတိရတယ်၊
    ပြင်သစ်ကြီး နှစ်ယောက်က သီရိလင်္ကာက စာအုပ်တိုက် တခုမှာ အင်္ဂလိပ်လိုရေး ဗုဒ္ဓဘာသာ စာအုပ်တွေကိုသဲကြီး မဲကြီး ရွေးနေသတဲ့၊
    ဒါနဲ့ မြန်မာ နှစ်ယောက်က မြင်တယ်၊ ဒီပြင်သစ်ကြီးတွေ ဗုဒ္ဓဘာသာ ကို တော်တော် စိတ်ဝင်စားတယ် ထင်တယ်ပေါ့၊ ကိုယ့်နိုင်ငံ အကြောင်းလေးလဲ ကြုံတုန်းကြွား ထည့်လိုက်ဦးမှ ဆိုပီး နိုင်ငံခြားသားကြီးတွေ အနားကပ်သွားကာ ……..
    “ဟလို မစ်စတာ ဟောင်းအာယူ၊ if u want to learning about Buddhism you can visit our country” ဘာညာနဲ့ ဖေါလျှောရိုက်ကာ ငါတို့ နိုင်ငံကြီး ဘယ်လောက် လှကြောင်း ဘာညာနဲ့ ကြွားပါလေရော တဲ့
    ဒါနဲ့ နိုင်ငံခြားသားကြီးတွေက ပါးစပ်လေး အဟောင်းသား၊
    မျက်လုံးလေး ကလယ် ကလယ်
    နားလည် တချက် နားမလည် ဆယ်ချက် နဲ့ မနည်း နားထောင်နေရင်း မြန်မာ နှစ်ယောက်ကို ကမ္ဘာ့ အထူးဆန်းဆုံး လူသားတွေ ဆိုတဲ့ မျက်လုံးနဲ့ ကြည့်ကာ မေးလိုက်ပါသတဲ့၊
    “မင်းတို့ နိုင်ငံက ဘယ်နားမှာလဲ”
    “အွန် ………….. ထိုင်း နဲ့ နီးတယ်လေ”
    အဲ့တော့မှ ပြင်သစ်ကြီးတွေက သဘောပေါက်သွားဟန် နဲ့
    “အော် ထိုင်းကို ပြောတာလား”
    “ဟင် ဟုတ်ဘူးလေ ထိုင်းကို ပြောတာ ဟုတ်ဘူးလေ ထိုင်းနားမှာလို့ ပြောတာ၊”
    ရွှေနိုင်ငံသားတို့ မေးခွန်းတခုအတွက် ဘယ်လို ဖြေရမလဲ ဒုက္ခရောက်နေတုန်း ရှိသေး၊ ပြင်သစ်သားကြီးတွေရဲ့ နောက်ထပ် မေးခွန်း တခုကြောင့် ပက်လက်လန်သွားရပါသတဲ့၊
    “ဒါနဲ့ မင်းတို့ နိုင်ငံက ဗုဒ္ဓဘာသာ နိုင်ငံလား” တဲ့
    “တိန် သေရော”
    ကိုယ့်တို့မှာတော့ အားကျိုးမာန်တက်နဲ့ ကြွားလိုက်ရတာ၊
    …………………………………………………………..
    သူငယ်ချင်းတယောက်ကတော့ ပြောရှာပါတယ်၊
    “အလကားပါ ဦးဇင်းရာ ဘယ်လို ယဉ်ကျေးမှုတွေမှန်းမသိပါဘူး၊
    သူတို့မှာ ဝိနည်းလဲ မရှိဘူး၊ ဦးဇင်းကြည့်လေ ၁၂ နာရီကျော်မှ ဆွမ်းစကပ်တယ်၊
    ပြီးတော့ ဘုရားရှိခိုးတော့လဲ ဘုရားဘက်ကို ယောကျ်ားလေးတွေက ဒူးကြီးတွေထောင် ပေါင်ကြီးတွေ ဖြဲလို့၊
    မိန်းမ တွေ ဆိုလဲ ကြည့်၊ ဘုရား ဆင်းတုတော်ဘက် ခြေထောက်ကြီး ဆင်းလို့လေ၊
    တပည့်တော်တို့ ဒီလို နိုင်ငံတွေနဲ့ ကိုယ့်နိုင်ငံ အဆက်ဆက် မရှိတာပဲ ကောင်းတယ် ထင်တယ်၊”
    “ဝိနည်း မရှိဘူးလို့တော့ မပြောပါနဲ့ ကိုယ့်လူရ၊တိဗက် ဗုဒ္ဓဘာသာကို ဦးဆောင်နေတဲ့ ဝဇိရယာနတွေပဲ ကြည့်လေ ကိုယ်တွေနဲ့ ပါရာဇိက သံဃာဒိသေသ် အကုန်တူတယ် သုဒ္ဓပါစိတ်မှာပဲ ကိုယ်တွေက ၉၂ သူတို့က ၉၀ ဒါတွေပဲ ကွာတယ် ကြားဖူးတာပဲ၊ culture တွေ national tradition တွေ အရ အဋ္ဌကထာ ဖွင့်ဆိုပုံတွေတော့ ကွာတာပေါ့လေ၊”
    “အာ ဦးဇင်းကလဲ အဲ့ဒါကိုးက လွန်သွားပြီလေ ဘုရား၊ ဘုရားဟော မူရင်းဝိနည်းတော်တွေကို ဖြုတ် တပ် ဖျက် နဲ့”
    “အင်း ကိုယ့်လူပြောတာလဲ ဟုတ်တော့ ဟုတ်ပါတယ်၊ ဒါပေမဲ့ အဲ့ဒါကိုးက သူနိုင်ငံ နဲ့ သူ့ဘာသာ သူ့ယဉ်ကျေးမှု ဖြစ်သွားပြီလေ၊ ကိုယ်တို့က သိချင်ရင် ထည်ထည်ဝင်ဝင် လေ့လာရမှာ၊ ဘာသာခြားတွေ အကြောင်းတွေတောင် လေ့လာနိုင်သေးတာပဲ၊ နောက်ပြီး မင်းတို့ ယဉ်ကျေးမှုက ဒီလိုရှိသလို ငါတို့ နိုင်ငံ၊ ငါတို့ယဉ်ကျေးမှု၊ ငါတို့ ဘာသာကလဲ ဒါမျိုးဟဲ့ ဆိုပြီး ကမ္ဘာကို ချပြနိုင်အောင် ကိုယ်တွေ က ကြိုးစားရမှာပေါ့၊ကိုယ်တွေနဲ့ အယူဆ မတူတိုင်း မှားနေတယ် ဆိုရင်တော့လဲ ဘယ်ဟုတ်မလဲ ကိုယ့်လူရဲ့၊တကယ်ဆို ကိုယ်တို့ မြန်မာ လူထုရော ရှင်ထုရော ကြိုးစားစရာတွေ အများကြီး မဟုတ်လား၊ မဟုတ်ရင်တော့ သိမ်ငယ်နေရဦးမှာပဲလေ”၊
    ဒီလိုနဲ့ စကားစ ဖြတ်ပြစ်လိုက်ကြသည်၊
    ပြောလို့သာ ပြောရတာရယ် ………….
    ကိုယ်လဲ ဘာမှ သိလှရယ် မဟုတ် ၊ တကယ့်ကို ပြည်ပ မှာရော ပြည်တွင်းမှာပါ သာသနာ ပြုချင်သပ ဆိုရင်တော့ ကိုယ်တွေ ငယ်ငယ်က အာပြဲ နေအောင် ထောင်အော်ခဲ့ရတဲ့၊
    မေတ္တာသုတ်လောက်၊ ခွင်း၊ ချေ၊ ကပ် လောက်နဲ့ အလုပ် မဖြစ်တာတော့ လက်ရှိ မြန်မာပြည် သာသနာ ရဲ့ အာဏာရ အရှင်ကောင်း အရှင်မြတ်များလဲ မျက်စောင်းထိုးကြည့်သင့်လှပေ၏၊

    Posted by လင်းအိမ်နေ at 10:42 Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
    Labels: သာကီ႕အေတြး

    ReplyDelete