Sunday, July 7, 2019

ရန္ကုန္လမ္းေပၚမွာ ေရွာင္ရမယ့္ကားမ်ား

ရန္ကုန္လမ္းေပၚမွာေရွာင္ရမယ့္ကားမ်ား

   ကြၽန္ေတာ္အသက္ ၁၆ ႏွစ္ (လုိင္စင္မရေသးခင္) ကတည္းက ကားေမာင္းပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ (အသက္ ၁၉ ) မွာ လိုင္စင္ရပါတယ္။ ကားေမာင္းသက္ ၁၈ ႏွစ္ နီးပါးရိွပါၿပီ။ အဆိုပါ အေတြ႕အႀကံဳေပၚမူတည္ၿပီး ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္။

၁။ ဘက္စ္ကား
 ေရွာင္ကိုေရွာင္ရမယ့္ ကားေတြထဲမွာ ထိပ္ဆံုးကပါ၀င္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေရးဖို႔ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ လူတိုင္းသိၿပီးသားကိုး။ မေရွာင္လည္း ကိုယ့္ထုိက္နဲ႔ ကိုယ္ပဲ။ အေၾကာင္းမသင့္ရင္ကားလည္း အတုိက္ခံရမယ္ လူလည္း အရိုက္ခံရမယ္။

၂။ ခရီးသည္မဲ့ တကၠစီ
 ကြၽန္ေတာ့္ကားေရွ႕မွာ တကၠစီရိွၿပီဆုိပါစို႔။ သူ႔ကားထဲကို လွမ္းရိႉးရပါတယ္။ ခရီးသည္ ပါ မပါ။ ခရီးသည္ မပါရင္ေတာ့ သတိကို ထိပ္ဆံုးမွာ ကပ္ရပါတယ္။ သစ္ပင္ေနာက္မွာ ကြယ္ရပ္ေနတဲ့ လူအရိပ္ေတြ႕ရင္လည္း ကြၽိကနဲ႔ ရပ္ၿပီး လက္ညိႉးေထာင္ရင္ေထာင္ပါမယ္။ ေက်ာ္ဖို႔ ခက္တဲ့ လမ္းေၾကာတစ္ခုတည္းရိွတဲ့ လမ္းေတြမွာလည္း ေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္ ခရီးသည္ရွာၿပီး ေအးေဆးေမာင္းေနတက္ပါတယ္။ လမ္းတစ္ဖက္မွာ ခရီးသည္ေတြ႕ရင္လည္း မထင္ရင္ မထင္သလို ေကြ႕တက္ပါတယ္။ တက္စီကားေတြကို ေက်ာ္မယ္၊ ေနာက္က လိုက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခရီးသည္ ပါ မပါ ေသခ်ာၾကည့္ပါ။

၃။ ညထြက္ အမိႉက္ကား
  မိတ္ေဆြတို႔ကို Rest in Peace သြားေစမယ့္ ကားေတြပါ။ ေမာင္းတဲ့ေကာင္ေတြက ဘာေကာင္ေတြမွန္းမသိပါဘူး။ ခ်ာတိတ္ေတြမ်ားပါတယ္။ ေမာင္းတဲ့သူေတြမွာ လိုင္စင္မရိွတဲ့သူေတြမ်ားသလို ကားမီးေတြကလည္း မလင္းတာမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆုိ ေသာက္ေမာင္းေလးေတြေတာင္ ရိွပါေသးတယ္။ (ေသာက္ေမာင္းဆုိတာ အရက္ေလးေသာက္လိုက္ ကားေလးေမာင္းလုိက္ကို ေျပာတာပါ။ ဘီယာဘူးနီးေလးေမာ့ၿပီး ေမာင္းေနတာ ကိုယ္ေတြ႕ ေတြ႕ဖူးလို႔ပါ)

၄။ ေခြးဘီလူး ကုမၼဏီကား
    ရံုးတက္ ရံုးဆင္းခ်ိန္တုိင္း စိတ္ညစ္ရတဲ့ ကားေတြပါ။ သူတို႔က ပိစီေလးေတြဆုိေတာ့ အ၀ိုင္းေတြမွာ ဦးစားေပးရင္ကိုေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးေတို႔၊ မီးပြိဳင့္ေတြမွာ ေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးဆုိရင္ ႏွစ္စီးၾကားထဲ ကပ္သီးကပ္ဖဲ့၀င္တယ္။
     ကားနည္းနည္းရွင္းတာနဲ႔ ဖာရာရီကားအလား ဗ်င္းတယ္။ ေနာက္ၾကည့္မွန္ထဲမွာ ေခြးဘီလူးကားေလး ေခါင္းခန္းမွာ ေကာင္မေလးပံုေပၚ လာရင္ေတာ့ ျမန္ျမန္သာ ေပးေက်ာ္လုိက္ပါ။ ေဘးကင္းလံုၿခံဳပါလိမ့္မယ္။
     ဒင္းတို႔က ေဘးက ေကာင္မေလးေတြကို သိပ္အစြမ္းျပလြန္းလို႔ပါ။ ကုမၼဏီေတြကလည္း ၀န္ထမ္းရွားေတာ့ အဲ့ဒီလို ေခြးဘီလူးေလးေတြဆို ေဂြကိုင္တက္တဲ့ေကာင္တုိင္းကို ေပးေမာင္းေတာ့တာပါပဲ။

၅။ အရစ္က် ကားသစ္မ်ား
       သူတို႔ၾကေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ ကားေမာင္းတာ မရမ္းကားဘူး။ ဒါေပမယ့္ အရစ္က်ေခတ္မွာမွ ကားစီးဖူးေတာ့ စည္ကမ္းလည္းမသိ၊ လမ္းေၾကာလည္း မသိ၊ ဦးစားေပးယဥ္ဆုိတာလည္း နားမလည္။
      အ၀ိုင္းမွာ အ၀ိုင္းပတ္ေနရင္ အတင္ႀကီးတိုး၀င္၊ မေကြ႕ရမယ့္ ေနရာေတြေကြ႕၊ မ၀င္ရတဲ့လမ္းေတြ၀င္ သူတို႔ဘာသာသူတို႔တိုင္ပတ္ေနတက္လို႔ ေရွာင္သင့္တဲ့ကားေတြပါ။
       ၿမိဳ႕ထဲ လမ္းက်ဥ္းေတြမွာ ပါကင္ တစ္ခါထိုးရင္ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္ အခါ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္လုပ္၊ လူငါးေယာက္ေလာက္က ဝိုင္းၾကည့္ေပး၊ ဂီယာထိုးရင္ ဂီယာတံကို ငံု႕ၾကည့္ၿပီးထိုး အရပ္ကူပါ လူဝိုင္းပါ ကားမ်ိဳးေတြ။
     အထူးသျဖင့္ ဆူဇူကီး P နံပါတ္ေတြ Q ေတြဆို ပိုသတိထား။

၆။ ဘုန္းႀကီးကား
      ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားရဲ႕ ကားေတာ္ႀကီးမ်ားကိုလည္း ဂရုတစိုက္ေရွာင္ရွားရင္း ကုသိုလ္ပြားမ်ားၾကပါ။
      ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ၊ ကိုယ္ေတာ္ေတြကိုယ္တိုင္ ပညာစြမ္းျပလြန္းၿပီး အတိုက္ခံရရင္လည္း အေလွ်ာ္မရတဲ့အျပင္ ထုိင္ရိွခိုးရမယ္၊ ေရစက္ခ်လႉရမယ္ဆိုေတာ့ ေ၀းေ၀းကသာ ေရွာင္ၾကပါ။

        ဟာ ဒီေလာက္ေတာင္ ေရွာင္ေနရတယ္ဆုိရင္ ရန္ကုန္မွာ ကားဘယ္လိုေမာင္းမလဲ။
       ဟုတ္ကဲ့ ဒီလိုပဲေမာင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆို အနည္းဆံုး တစ္ေန႔ကို ရုံုးသြား ရံုးျပန္ ႏွစ္ႀကိမ္ေမာင္းရပါတယ္။
        မ်က္လႊာေလး အသာခ်၊ မာန္ေလးေတြေလွ်ာ့၊ စိတ္ကိုျဖဴေအာင္ထားၿပီး ကားေမာင္းရပါတယ္။
        ဒီၾကားထဲ ညီမေလးေတြ ေမာင္းလာလို႔ဆုိၿပီး ေလွ်ာ့ေပးရတာေတြ၊ အေႏွးယဥ္မို႔ ဦးစားေပးရတာေတြ၊ ဆိုင္ကယ္တကၠစီေတြကို ေၾကာက္လို႔ ေရွာင္ရတာေတြေတာင္ ထည့္မေရးရေသးဘူး။
       ဘာပဲ ေျပာေျပာ ေန႔စဥ္ကားေမာင္းအေတြ႕အႀကံဳအရ ခႏၶီပါရမီေတာ့ အေတာ္ေလး ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ။
      အခါအခြင့္သင့္လုိ႔ တျခား ပါရမီေတြပါ ျဖည့္ႏုိင္ရင္ နိဗၺာန္ကို တစ္ဘ၀အတြင္း မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ပါတယ္။
      ပံုထဲက ကားလား...
      တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း ပုထုဇဥ္ပီပီ အဲ့ဒီလို ကားမ်ိဳးေမာင္းၿပီး ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးက စည္းကမ္းမဲ့ ကားေတြကို လိုက္ႀကိတ္ခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ ...

Credit

No comments:

Post a Comment