စြန္႔ဦးတီထြင္သူေတြ စြဲျမဲစြာ လုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ အမူအက်င့္ (၇) ခု
**********************************************************
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြ သိသင့္တာေတြ တင္ေပးပါဦးလို႕ ကြ်န္ေတာ့္ကိုု တစ္ခ်ိဳ႕ေတြ ေျပာၾကပါတယ္။
အကယ္၍ ကိုုယ္က ေအာင္ျမင္တဲ့ လုုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုုရင္ သိသင့္သိထိုုက္တဲ့အရာေတြက အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။
အဲဒီအတြက္ ေလ့လာသင္ယူတာကိုု ဘယ္ေတာ့မွ ရပ္တန္႕လိုု႕ မရပါဘူး။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။
ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိၾကေသာ လုုပ္ငန္းတစ္ခုုကိုု ေခါင္းေဆာင္ေနတဲ့ စြန္႔ဦးတီထြင္သူမ်ားဟာ ကမာၻၾကီးကို နည္းလမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေစ့စပ္ေသခ်ာေသာ တိုးတက္မႈေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို ၾကီးထြားေစတယ္ ၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြကို လႈံ႕ေဆာ္ေပးတယ္ ၊ အားလံုး ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ဖန္တီးေပးတယ္။
ဒီလိုနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ကိစၥကို သင္တကယ္ကိုု စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုုရင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ စြန္႔ဦးတီထြင္သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္ ဆိုတာကို သင္လက္ခံမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့ စြန္႔ဦးတီထြင္သူ တစ္ဦးျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ တစ္စံုတစ္ဦးက ဖန္တီးျပီးသား အရာတစ္ခုကို အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး ထပ္မံဖန္တီးဖို႔ ၾကိဳးစားမေနသင့္ပါဘူး။
အျခားသူေတြ လုုပ္ထားတာကိုု နမူနာယူျပီး ကိုုယ္နဲ႕ ကိုုယ့္အေျခအေနနဲ႕ ကိုုက္ညီေအာင္ ျပန္လည္ေျပာင္းလဲတာဟာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ဦးေဆာင္သူတိုုင္း စဥ္းစားသင့္တဲ့ ကိစၥရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရး တစ္ခု စတင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဦးေဆာင္သူေတြ၊ စြန္႔ဦးတီထြင္သူေတြ ၊ ကိုယ့္ၾကိဳးစားမႈနဲ႔ကိုယ္ ေအာင္ျမင္ ခ်မ္းသာလာတဲ့ သူေတြ အားလံုး က်င့္သံုးၾကတဲ့ တိက်တဲ့ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ (specific disciplines) ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ဒီ စည္းကမ္းေတြကို စတင္ သတ္မွတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အျမန္ဆံုး နည္းလမ္းကေတာ့ စြန္႔ဦးတီထြင္သူ တစ္ေယာက္လို ေတြးေခၚတတ္ဖို႔ပါပဲ။ အဲ့ဒီထဲက သင္စတင္ေမြးျမဴဖို႔ လိုအပ္တဲ့ အေရးအၾကီးဆံုး အမူအက်င့္ (habit) ၂ ခု ကေတာ့ Speed နဲ႔ Flexibility ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Speed ကေတာ့ အခြင့္အေရးေတြ ၊ ျပႆနာေတြကို တံု႔ဆိုင္းမေနဘဲ ျမန္ျမန္ ေရွ႕တိုးဖို႔ကို ဆိုလိုတာပါ။
ကုမၸဏီၾကီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းဆီပဲ ေရွ႕တိုးၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ စြန္႔ဦးတီထြင္သူေတြကေတာ့ speed ကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ၾကတယ္။ မလိုအပ္တဲ့ အရာေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ ယေန႔ ကမာၻၾကီးမွာ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားၾကီး ေပးျပီး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြ အတြက္ေတာ့ အခ်ိန္ဟာ ေရႊထက္ ပိုျပီး တန္ဖိုးၾကီးလာပါတယ္။ ဘယ္လိုေဈးကြက္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနပါေစ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျမန္ျမန္ခ်ႏိုင္ေလေလ ၊ strategies ေတြ နည္းလမ္းတက် ေရးဆြဲႏုိင္ေလေလ ၊ ေဈးကြက္ကို ျမန္ျမန္ေရာက္ေလေလ သင့္အတြက္ အက်ိဳးပိုရွိေလေလပါပဲ။
Flexibility ကေတာ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါခါ ၾကိဳးစားျပီး မေအာင္ျမင္ရင္ အျခားတစ္ခုကို ၾကိဳးစားၾကည့္ဖို႔ကို ဆိုလိုတာပါ။
သင့္လုပ္ငန္းအတြက္ သင္ၾကိဳးစားေနတဲ့ အရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပထမဆံုးအၾကိမ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရေလ့မရွိပါဘူး။ ဒုတိယ အၾကိမ္ ၊ တတိယ အၾကိမ္ေတြမွာေတာင္ မေအာင္ျမင္ၾကပါဘူး။ Dwight D. Eisenhower က “ တိုက္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့ ေနရာမွာ plan ေတြဟာ အျမဲတမ္း အသံုးမ၀င္ဘူးဆိုတာကို ေတြ႕ရွိရတယ္။ ဒါေပမယ့္ planning ကေတာ့ အရမ္းကို အေရးၾကီးတဲ့ အရာျဖစ္ျပီး planning မရွိဘဲ သင္ဘာကိုမွ စီစဥ္ညႊန္ၾကားႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္ ့plan ေတြအားလံုးဟာ တစ္နည္းနည္းေၾကာင့္ ျဖစ္မလာဘူးဆိုရင္ plan ေတြ ဆက္ဆြဲပါ။ အားတက္သေရာ ၾကိဳးပမ္းပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အေတြ႕အၾကံဳဆိုတာဟာ အေကာင္းဆံုး ဆရာျဖစ္လို႔ပါပဲ။
စြန္႔ဦးတီထြင္သူေတြ အားလံုး စြဲျမဲစြာ လုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ ေနာက္ထပ္ အမူအက်င့္ (၇) ခု ရွိပါေသးတယ္။
Increasing Productiviy – ကြ်န္ေတာ္ Coach လုုပ္ေပးတဲ့ စီးပြားေရး လုုပ္ငန္းရွင္ေတြဆီကေန သိရတဲ့ အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြဟာ လုုပ္ပံုုကိုုင္ပံုု စနစ္မက်တာရယ္၊ ၀န္ထမ္းေတြ အရည္အေသြး မျပည့္၀တာေတြေၾကာင့္ ထုုတ္လုုပ္မႈ စြမ္းအား ေႏွးေကြးေနတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္က်စရိတ္ နည္းနည္းနဲ႔ အလုပ္ေတြမ်ားမ်ားလုပ္ႏိုင္ျပီး အက်ိဳးအျမတ္ ပိုရမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ရွာေဖြပါ။ ဒါဟာ သင့္လုုပ္ငန္းတိုုးတက္ဖိုု႕နဲ႕ အျမတ္အစြန္းေတြ ပိုုျပီး တက္လာဖိုု႕ကိုု အေထာက္အကူျပဳေစပါလိမ့္မယ္။
Customer Satisfication – သင့္ေဖာက္သည္ေတြက ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ျပီး သင့္ကုန္ပစၥည္းကို ထပ္မံ၀ယ္ယူကာ သူ႔မိတ္ေဆြေတြကိုလည္း သင့္ကုန္ပစၥည္း အေၾကာင္း ေျပာျပတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ မဟုတ္လား။ သင့္ေဖာက္သည္ေတြကိုု ေသေသခ်ာခ်ာ ဂရုုစိုုက္ပါ။ အကယ္၍ သင္ဂရုုမစိုုက္ဘူးဆိုုရင္ သင့္ျပိဳင္ဖက္ေတြက ဂရုုစိုုက္ျပီး သင့္ေဖာက္သည္ေတြကိုု ဆြဲေခၚသြားလိမ့္မယ္။
Profitability – ကုမၸဏီေတြ အမ်ားစုဟာ bottom line မွာရွိတဲ့ တကယ့္ အက်ိဳးအျမတ္ (net profit) ေတြထက္ top line ေတြက စုစုေပါင္း ေရာင္းအား (gross sale) ကိုပဲ focus ထားၾကတယ္။ တကယ့္တကယ္တန္းမွာ ေနာက္ဆံုုးရတဲ့ Profit ကိုု အာရံုုစိုုက္ဖိုု႕လိုုပါတယ္။ ကုုန္က်စရိတ္ေတြ သိပ္မ်ားေနရင္ သင့္ၾကိဳးစားသေလာက္ အရာထင္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။
Quality – ေဖာက္သည္ေတြက ကုန္ပစၥည္းနဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈကိုပဲ ၀ယ္ယူတာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သင့္ကုန္ပစၥည္းဟာ ျပိဳင္ဘက္ ထြက္ကုန္ေတြထက္ ပိုေကာင္းတဲ့ အရည္အေသြးကို သူတို႔ေတြ ခံစားမိလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အရည္အေသြးမေကာင္းတဲ့ ကုုန္ပစၥည္းေတြ၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြနဲ႕ သင့္ ေဖာက္သည္ေတြကိုု ဆြဲေဆာင္ထားႏုုိင္မွာ မဟုုတ္ဘူး။
People Building – ထုတ္ကုန္ေတြ ၊ အက်ိဳးအျမတ္ေတြ ၊ ေရာင္းအားေတြ ၊ စိတ္ေက်နပ္မႈေတြ အားလံုးဟာ သင့္ရဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြဆီက လာတာျဖစ္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ ၊ သူတို႔ကို စိတ္အားတက္ၾကြေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ေတြဟာ သင့္ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္ တကယ့္ မရွိမျဖစ္ပါပဲ။ သင့္လုုပ္ငန္းကိုု မတည္ေဆာက္ခင္ လူေတြကိုု တည္ေဆာက္ပါ။ သူတိုု႕က သင့္လုုပ္ငန္းကိုု ဆက္ျပီး တည္ေဆာက္ပါလိမ့္မယ္။
Organizational Development – သင့္လုပ္ငန္းကို စနစ္တက် စီစဥ္ညႊန္ၾကားဖို႔ ၊ တိုးတက္မႈေတြ ရွိလာေအာင္ ျပန္လည္ စီစဥ္ဖို ့နည္းလမ္းေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ရွာေဖြျခင္းဟာ သင္ေတာင့္တ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ရလဒ္ေတြကို ရလာတဲ့အထိ ပိုပိုျပီး ထိေရာက္စြာ လုပ္ေဆာင္ေပးပါလိမ့္မယ္။
Continuous Innovation – ဒီေန႔ ေရာင္းလိုက္ရတဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြရဲ႕ ၈၀% ဟာ ၅ႏွစ္အတြင္း ဒါမွမဟုတ္ ဒီ့ထက္ေစာျပီး အသံုးမ၀င္ျဖစ္လာကာ ေခတ္ကုန္သြားပါ လိမ့္မယ္။ သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို အသစ္ ဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ တိုးတက္မႈေတြ ရွိေနေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။
အခုုေဖာ္ျပသြားတာေတြဟာ ကမာၻေပၚမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ Business Coach တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Brian Tracy မ ွ်ေ၀ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
သင့္လုုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈဟာ သင့္ ကိုုယ္ေသြးကိုုယ္ေသြးနဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။
အျခားသူေတြကိုု မေျပာင္းလဲခင္ သင္အရင္ ေျပာင္းလဲပါ။
သင့္အတြက္ အက်ိဳးရွိတယ္ဆိုုရင္ သင့္မိတ္ေဆြေတြအတြက္လည္း မ ွ်ေ၀လိုုက္ပါ။
Credit
No comments:
Post a Comment