" သစၥာဓမၼအတြက္ ဆန္တက္ျခင္း "
၁။
အရာရာကို ေနာက္၌ ထားခဲ့ၿပီ။
ေတာထြက္မည္ကို စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ လံုျခံဳစြာ ျပဳလုပ္ထားေသာ တစ္ဆယ့္ရွစ္ေတာင္ျမင့္သည့္ အုတ္ရိုးစီ တံတိုင္းႀကီးကို ထားခဲ့ၿပီ။ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေယာက်ာ္းတစ္ေထာင္တို႔
ဖြင့္မွ ပြင့္နိုင္မည့္ ၿမိဳ႕အ၀င္ တံခါးရြက္ႀကီးမ်ားကို ထားခဲ့ၿပီ။ ေစာင္း,ျငင္း,ပတ္သာ၊ ခရာ,အျငိမ့္၊ အတီး,အက၊ ခယေစပါး အျခံအရံမ်ားစြာနွင့္ တကြေသာ တစ္ဆယ့္သံုးနွစ္ တိုင္တိုင္ ေနေပ်ာ္ခဲ့ရာ နန္းမျပာသာဒ္ၾကီး သံုးေဆာင္ကို ထားခဲ့ၿပီ။ ငါ့အေပၚ အခြ်တ္အေခ်ာ္ အမွားအယြင္း ကင္းစြာ ကာလရွည္ၾကာ တဲြဖက္ရွင္သန္လာခဲ့သူ ယေသာဓရာ ဗိမၺာေဒ၀ီကို ထားခဲ့ၿပီ။ မေန႔ညကမွ ဖြားျမင္ခဲ့သည့္ အသစ္က်ပ္ခြ်တ္ သားငယ္ေလးကို ထားခဲ့ၿပီ။ ေနာက္ၿပီး 'သုခ' ဟု ထင္မွားမိခဲ့ေလသမွ် အရာအားလံုးကို ေနာက္၌ ထားခဲ့ၿပီ။
တံခါးခံု၌ ေခါင္းဆိုက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္ ဆႏၷကိုနိႈး၍ က႑ကကို ကႀကိဳးဆင္ေစခဲ့ၿပီ။ ယခုပင္ သစၥာခရီးကို စတင္ေတာ့အံ့။ ဒီည၊ ငါ ျမင္းစီးရေပဦးမည္။ ဆႏၷ၊ ထထ။
၂။
အပတ္စဥ္ ထြက္ေနက် ဥယ်ာဥ္ေတာ္ခရီးကိုလည္း ယေန႔ပင္ အဆံုးသတ္လိုက္ၿပီ။ ငါ့အတြက္ ထိုခရီးစဥ္မိ်ဳး ေနာက္တစ္ႀကိမ္ဟု မရိွနိုင္ေတာ့။ ယေန႔ ဘိကၡဳတစ္ပါး၏ သြင္ျပင္မူရာကို ငါေတြ႕လိုက္ရသည္။ အအိုရုပ္၊ အနာရုပ္၊ အေသရုပ္တို႔ကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့စဥ္က ေျခာက္ေျခာက္ျခားျခား ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ ငါ့စိတ္သည္ ဘိကၡဳ၏ သြင္ျပင္ကို ေတြ႕မိသည့္ ခဏ၌ ျပန္လည္ စိမ္းလန္းခဲ့ရသည္။
ဘိကၡဳ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ထိုအေမး၏ အေျဖကိုကား ရထားထိန္းလည္း မဆိုတတ္ရွာ။ ဘိကၡဳအနီးသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ငါ ေမးသည္။
အို..အရွင္၊ သင္သည္ သင့္ကိုသင္ ဘိကၡဳ ဟု ဆို၏။ ဘိကၡဳ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ဘိကၡဳက ဆိုသည္။ ''အိုျခင္းနာျခင္းေသျခင္း ကင္းရာ အၿငိမ္းဓာတ္
ရိွရာသို႔ မ်က္နွာမူ ေလွ်ာက္လွမ္းသူသည္ ဘိကၡဳတည္း။ အ႐ွဳပ္ကို ေက်ာခိုင္း၍ အရွင္းဘက္ကို မ်က္နွာမူထားသူသည္ ဘိကၡဳတည္း။ အေမွာင္ကို ေက်ာခိုင္း၍ အလင္းဘက္ကို မ်က္နွာမူထား
သူသည္ ဘိကၡဳတည္း''။ ဘိကၡဳ၏ အဆိုအမိန္႔က ငါ့အတြင္း စိတ္ကို လႈပ္နိႈးလိုက္သည္။
ငါသိၿပီ။ သိျခင္းကို အဘယ္ပံု ရွာေဖြရမည္ကို ငါသိၿပီ။ ဆႏၷ၊ ထထ။ က႑ကကို ကႀကိဳးဆင္။ က႑က၊ ငါ့ကို ကူပံ့ေလာ့။ သင့္ ျမန္နႈန္းကို အမီွျပဳ၍ ယေန႔ည ခရီးစဥ္ကို စတင္မည္။ သံုးလီေသာ ဘ၀ေနွာင္ခ်ိဳင့္မွ ငါ ထြက္ေျမာက္ခြင့္သာလွ်င္ သံုးခြင္ေလာကသား
တို႔ကို ေခမာရပ္ခြင္သို႔ ငါ တင္ေပအံ့။
ဒီည၊ သစၥာရွာဖို႔ ငါျမင္းစီးမည္။
ဆႏၷ၊ ငါ့ကို ကူညီပါ။ ငါ့ေနာက္ကို မလိုက္ခ်င္ပါနွင့္ ဆႏၷ၊ ေနျပည္ေတာ္ကို အေရာက္ျပန္သြားပါ။ ဤျမစ္သည္ အဘယ္အမည္ရိွသနည္း ငါေမးစဥ္က 'အေနာမာ' ဟု သင္ဆိုခဲ့သည္။ ငါတို႔ အေနာမာကို ဆန္ခဲ့ၿပီ။ ဆႏၷ၊ သင့္ကိုလည္း ငါဆန္မည္။
ဆႏၷ၊ သင္တို႔ ျပန္ၾကေလ။ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္တို႔အား သတင္းစကား ၾကားသိေစဖို႔ ေနျပည္ေတာ္ကို အေရာက္ျပန္ဖို႔ ရိွေသးသည္။
ဆႏၷ၊ သင္ျပန္ပါ။
ငါ စြန္႔ခဲ့ၿပီ၊ နန္းေတာ္ၾကီးကို စြန္႔ခဲ့ၿပီ။ မကိုဋ္စလြယ္နွင့္တကြ ဆံက်စ္ကို စြန္႔ခဲ့ျပီ။ ဆံက်စ္ကိုျဖတ္သည့္ သန္လ်က္ကို စြန္႔ခဲ့ျပီ။ ၀တ္လဲေတာ္ကိုပါ စြန္႔ခဲ့ျပီ။ ယခုမူ ငါသည္ သမဏတစ္ဦး၏ အသြင္အျပင္ကိုရျပီ။ ငါ့ရွင္သန္မႈကို ေျပာျပနိုင္ဖို႔ဘဤ၀တ္လဲေတာ္တို႔ကို သင္ယူသြားပါ။ ဆႏၷ၊ ယူသြားပါ။ မ်က္ရည္စက္လက္ျဖင့္ ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာသြားသူ ဆႏၷ၊ သင့္ကိုလည္း ငါစြန္႔ၿပီ။ ယခုမူ ငါသည္ တစ္ကိုယ္တည္း အျဖစ္ကို ပိုင္ဆိုင္ၿပီ။ ေနာင္ေသာ္ ထိုအျဖစ္ကိုပင္ စြန္္ေကာင္း စြန္႔ရေပဦး
မည္။ နန္းေတာ္၌ မည္သို႔ ျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့မည္နည္း။ ထိုအျဖစ္ကို ငါ မေတြးလို။ ငါ့ လက္၀ါးျပင္၌ ေနာက္ျပန္လွည့္မည့္ အေရးအေၾကာင္းတို႔ ပါမလာ။ ငါသည္ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္စတမ္းစိတ္ျဖင့္ ေရွ႕သို႔ ဆန္တက္လာသူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။
၃။
ေရွ႕၌ ေတာင္ကုန္းမို႔မို႔နွင့္ သရက္ေတာအုပ္ညိဳ႕ညိဳ႕
ကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ထိုအရပ္ကို အေရာက္
သြားမည္။ ေနေရာင္သည္ သရက္ေတာအုပ္
အတြင္းသို႔ စိတ္ရိွလက္ရိွ ျဖာက်ေနသည္။ စမ္းေရစီးသံသဲ့သဲ့ကို ၾကားရသည္။ သဘာ၀တရား၏ သဘာ၀က်က် စီးဆင္းေနပံုမိ်ဳးကို ယခင္က ငါ သတိမမူမိခဲ့။ ယခုမူ ငါသည္ သဘာ၀က်က် ဖူးပြင့္ခြင့္ကို၊ သဘာ၀က်က် ကူးခတ္ခြင့္ကို ရၿပီ။
အေဟာ၀တ၊ ေၾသာ္ ..ေက်နပ္ဖြယ္။
ထိုသရက္ေတာအုပ္၌ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစိတ္ျဖင့္ ခုနစ္ရက္တိတိ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ခရီးဆက္သည္။ယူဇနာသံုးဆယ္ ကြာလွမ္းသည့္ အရပ္ကို ေရာက္သြားသည္။ အနီးရိွ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ အစာအတြက္ ဆြမ္းခံ၀င္သည္။ ရလာေသာ ဆြမ္း၊ဆြမ္းဟင္းအစံုကိုေဆာင္၍ ပ႑၀ေတာင္ေျခသို႔ ခ်ဥ္းသည္။ ၀မ္းမီးကို ၿငိမ္းေစအံ့ဟု ၾကံကာ သပိတ္ကို ဖြင့္လိုက္သည္။ ျဖဴနီေၾကာင္ၾကား အေရာေရာအေနွာေနွာေသာ စားဖြယ္တို႔ကို ျမင္လွ်င္ နွလံုးက လက္မခံ၊ အူသည္းေျပာင္းျပန္ လန္လုမတတ္ ျဖစ္သည္။ ပိ်ဳ႕ခ်င္အန္ခ်င္သည္။ အျမင္က ငါ့ကို ျငင္းသည္။ အနံ႔က ငါ့ကို ျငင္းသည္။ ငါ့ အစာအိမ္က ငါ့ကို ျငင္းသည္။ ငါ့ကိုငါ ဆံုးမရသည္။ အရာရာကို ငါဆန္ရေပလိမ့္မည္။
အိုဘယ့္ .. သိဒၶတၳ၊ သန္႔စင္ေမႊးပံ့်လွေသာ သေလးထမင္းကို စြန္႔ခြာ၍ ရလြယ္ေသာ အာဟာရကို အမီွျပဳကာ မေသရာ ဘ၀အဆံုးကို ရွာအံ့ ဆိုသည့္စိတ္ျဖင့္ ႀကီးျမတ္ေသာခ်မ္းသာကို စြန္႔ခဲ့သည္ မဟုတ္တံုေလာ။ အပုပ္အတိၿပီးေသာ ဤကိုယ္ကို တန္ဆာဆင္ျခင္း၌ အဘယ့္ေၾကာင့္ မေရာင့္ရဲနိုင္ ျဖစ္ရသနည္း။ ထိုအရာသည္ အစာအျဖစ္ ငါ့ေရွ႕ကို ေရာက္မလာခဲ့စဖူး။ ထိုအရာသည္ ငါ မဆက္ဆံဖူးေသာအရာ ျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ ငါ လက္ခံသည္ ျဖစ္ေစ လက္မခံသည္ ျဖစ္ေစ အစာျဖစ္သည္။ ထိုအစာကို ငါ စားမည္။ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသာ အစာကို ငါစားခဲ့ သည္။ အစာနွင့္အတူ တံု႔ဆိုင္းစိတ္တို႔ပါ ငါ့၀မ္းထဲသို႔ အေရာေရာအေနွာေနွာ တိုး၀င္စီးဆင္းသြားသည္။ ငါ့စိတ္ကို ငါ့စိတ္က ေအာင္နိုင္ခဲ့ၿပီ။ စိတ္အသစ္က စိတ္အေဟာင္းကို ဆန္ခဲ့ၿပီ။
၄။
ငါ့ကို ေနာက္ေယာင္ခံလိုက္ေနသူအခ်ိဳ႕ ရိွေနခဲ့သည္ကို ငါမသိ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏ ခိုင္းေစခ်က္ျဖင့္ ငါ့ကို စူးစမ္းေနၾကသည့္ အျဖစ္ကို ငါမသိ။ ယခုမူ ငါသိၿပီ။ ထိုတစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ယခု ငါ့ေရွ႕သို႔ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ သူကား ဘုရင္ဗိမၺိသာရ။
သူက ဆိုသည္။ ''အသက္အရြယ္ ငယ္ပါေသးသည္။ ေတာမထြက္ပါနွင့္ဦး။ မင္းအျဖစ္နွင့္ စည္းစိမ္ခံပါဦး'' ဟု ဆိုသည္။ သူ႔မ်က္လံုး၌ ေမတၱာျဗဟၼစိုရ္ကို ငါေတြ႕သည္။
သို႔ေသာ္ ငါျငင္းသည္။ သူက တစ္လွမ္း တိုး၍ ဆိုသည္။ ''ပိုင္ဆိုင္မႈကို တစ္၀က္ခဲြေပးပါမည္'' ဟု ဆိုကာ တိုင္းျပည္တစ္၀က္ကို ငါ့လက္သို႔ နွင္းအပ္သည္။ ''မင္းစည္းစိမ္ ခံစားပါဦး'' ဟု ဆိုျပန္သည္။
''အေဆြေတာ္ရာဇာ၊ ခံစားအပ္ေသာ မင္းခ်မ္းသာဟူသည္ ေရေပၚတက္လာသည့္ ေရပြက္ပမာ တစ္သက္လ်ာမွ်သာ။ ထိုစည္းစိမ္ကို မီွ၍ ကိေလသာပြားသျဖင့္ မ်ားစြာေသာ ဒုစရိုက္မႈတို႔ ျဖစ္ခဲ့ရလွၿပီ။ ထိုစည္းစိမ္သည္ သံသရာ၌ နစ္မြန္းရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွ်သာ။ ငါသည္ ဘင္အိမ္ေလာက္၌ တံေတြးေပါက္ကဲ့သို႔ စက္ဆုပ္၍ ျပည္စည္းစိမ္ကို စြန္႔ခြာ၍ ထြက္လာခဲ့သူ ျဖစ္သည္'' ဟု သူ႔ကို ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ ငါ့စကားကို ဗိမၺိသာရ သာဓု ေခၚသည္။ ''ဗုဒၶျဖစ္လွ်င္ ကြ်နု္၏ျပည္သို႔ ဦးစြာႂကြ၍ အၿမိဳက္တရားကို ေဟာျပပါ'' ဟု ဖိတ္မႏၲက ျပဳသည္။ ''ေကာင္းျပီ'' ဟု ငါဆိုခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ေရွ႕ခရီးကို ဆက္သည္။ ေတာအုပ္တစ္ေနရာ၌ ေလာကီဈာန္ကို စီးျဖန္းေနေသာ ရေသ့တို႔နွင့္ ေတြ႕သည္။ ဦးစြာ အာဠာရရေသ့သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ သူတို႔နည္းအတိုင္း အားထုတ္သည္။ ေလာကီဈာန္ ၇ တန္ကို ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ဥဒကရေသ့ကို ေတြ႕သည္။ သမာပတ္ ၈ ပါးကို ရသည္။ ထိုအရာမ်ားသည္ ငါလိုခ်င္ေသာ လမ္းဆံုးပန္းတိုင္ မဟုတ္ခဲ့။ သဗၺညဳတ၏ အေၾကာင္းတရား မဟုတ္သည္ကို ငါသိသည္။ ထိုေနရာကို ငါစြန္႔ခြာခဲ့သည္။ ေနရာသစ္အတြက္ ငါ ဆန္ခဲ့သည္။ ငါသည္ သစၥာအတြက္ အထပ္ထပ္ ဆန္ရေပဦးမည္။ ေရွ႕ကို ဆက္ရျပန္သည္။ ဥရုေ၀ဠေတာအုပ္ကို ေရာက္သည္။ ထိုအရပ္သည္ ငါ့အိပ္မက္ထဲက အရပ္။ ငါ့ အိပ္မက္ထဲက ေတာအုပ္၊ ငါ့အိပ္မက္ထဲက စမ္းေခ်ာင္း၊ ငါ့အိပ္မက္ထဲက ျမက္ခင္းစိမ္း။ ထိုအရပ္၌ သူတို႔ အုပ္စုကို ငါေတြ႕သည္။ ေကာ႑ည၊ ၀ပၸ၊ ဘဒၵိယ၊ မဟာနာမ၊ အႆဇိ။ သူတို႔သည္ ငါးေယာက္အစု။
သူတို႔သည္ ပဥၥ၀ဂၢီ။
၅။
သူတို႔အဖဲြ႕က ငါ့အလႈပ္အေရြ႕ကို အကဲခတ္ေနၾကသည္။ ငါ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ အ၀၀ကို ေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည္။ ငါကမူ ငါ့အလုပ္ကိုသာ လုပ္သည္။ ငါ၏ ပဓာနအလုပ္က သစၥာဓမၼကို ေတြ႕ရိွေရးလမ္း။ ငါ့မွာ အခိ်န္ပိုမရိွ။ ငါ့ အလုပ္အတြက္ အစာစားေနရျခင္းသည္ပင္ စင္စစ္ အလုပ္ပိုတစ္ခု ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ အစာကိစၥက ငါ့အလုပ္ကို ခရီးဖင့္ေစသည္။ ငါသည္ ရံခါ ဆြမ္းတစ္လုပ္ျဖင့္၊ ရံခါ သစ္သီးတစ္လံုးျဖင့္၊ ရံခါ နွမ္းတစ္ေစ့ ဆန္တစ္ေစ့ျဖင့္ တစ္ေနကုန္ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ အာဟာရဓာတ္ ခိ်ဳ႕တဲ့၍ ငါ့ကိုယ္သည္ လူရုပ္မထင္ေတာ့။ အာနာပါနဈာန္ကိုပင္ မ၀င္စားနိုင္ေတာ့ဘဲ စၾကၤံဦး၌ ပစ္လဲသြားသည္။ ငါ့ကို ေသၿပီဟု ထင္မွတ္သူအခိ်ဳ႕ ရိွခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ငါကား မေသ။ ငါကား ဆန္တက္ေနသူတစ္ဦးသာ။
အလုပ္ကို ေန႔ညမနား အျပင္းအထန္ လုပ္ခဲ့သည္။ လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ငါ့ထက္ ပိုမလုပ္နိုင္သည့္ အေနမ်ိဳး ငါလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုနည္းအတိုင္း ၆ နွစ္ၾကာသည့္တိုင္ ငါလုပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္၊ အေျပာင္းအလဲ တစ္စံုတစ္ရာ ေပၚမလာ။ ငါ ေတြးသည္။ အေတြ႕အၾကံဳမ်ိဳးစံုကို ျပန္ေျပာင္းဆင္ျခင္၍ ေတြးသည္။ သစၥာဓမၼအတြက္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္တို႔ ရိွေနၿပီကို ငါရိပ္စားမိလာသည္။ သပိတ္ကိုပိုက္၍ ၿမိဳ႕ရြာတြင္းသို႔ ဆြမ္းအလို႔ငွာ လွည့္လည္သင့္ၿပီဟု အေျဖထြက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုခြက္မည္းအေဟာင္းကိုပင္ ငါျပန္ကိုင္ရသည္။အစာအတြက္ ခရီးဆက္ရျပန္သည္။ အစာဆက္ေတာ့ ငါ့ပင္ကိုရုပ္ရည္တို႔လည္း ျပန္ေပၚလာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ငါးေယာက္အုပ္စုက ငါ့လုပ္ရပ္ကို အျမင္လဲြၾကသည္။ ''သိဒၶတၳသည္ သူ႔လမ္းစဥ္မွ ေသြဖည္ခဲ့ေခ်ျပီ။ အလြန္ၿခိဳးျခံစြာ က်င့္စဥ္ကပင္ ဘုရားမျဖစ္နိုင္ခဲ့။ ယခုပံုျဖင့္ အဘယ္မွာ ျဖစ္နိုင္ေတာ့အံ့နည္း''။ သူတို႔အားလံုး ငါ့ကို စြန္႔ခြာသြားၾကသည္။
၆။
ယမန္ေန႔ညက ထူးျခားဆန္းျပားေသာ အိပ္မက္ကို မက္သည္။ ထိုကိစၥမ်ိဳးကို အေလးအနက္ မရိွပါေသာ္ျငား ထိုအိပ္မက္က ငါ့စိတ္ကို လႊမ္းမိုးေနသည္။ စိတ္ကလည္း အထူးပင္ ၾကည္လင္လန္းဆန္းေနသည္။ မည္မွ် ၾကည္သနည္း ဆိုလွ်င္ ငါကိုယ္တိုင္ နားမလည္နိုင္
ေလာက္ေအာင္ကို ၾကည္သည္။
ထိုေန႔ နံနက္ခင္းက ဆြမ္းခံခိ်န္ကို ငံ့လင္းရင္း ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္၌ ေခတၱမွ်ထိုင္သည္။ ထိုစဥ္ အမို်းသမီးတစ္ဦး ေရာက္လာၿပီး ခြက္နွင့္တကြေသာ နို႔ဆြမ္းကို ကပ္လႉသည္။ သံုးေဆာင္ၿပီးခိ်န္၌ ဆြမ္းအုပ္ကို ေနရဥၨရာ၏ ေရခိ်ိဳးဆိပ္တစ္ေနရာ၌ ေမွ်ာလိုက္သည္။ ထိုခြက္သည္ အညာသို႔ ဆန္တက္သြားသည္။ ထိုအခ်က္က ငါ့ယံုၾကည္ခ်က္ကို ပိုမို ခိုင္မာေစခဲ့သည္။
ညေနခ်မ္းကာလ၌ မဟာေဗာဓိပင္ရိွရာသို႔ ငါ ထြက္လာခဲ့သည္။ ဒကာတစ္ေယာက္လႉေသာ ျမက္ထံုးကို သစ္ပင္ေျခရင္းသို႔ ျဖန္႔ကဲ် ပလႅင္ျပဳကာ ထိုေနရာ၌ပင္ အာနာပါနဈာန္ကို ၀င္စားသည္။ ''ဘုရားမျဖစ္သမွ် ငါမထၿပီ'' ဆိုသည့္ စိတ္က ပို၍ပို၍ ခိုင္မာလာသည္။ ထိုစိတ္ကို လက္မလႊတ္မူ၍ သဘာ၀ဓမၼကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္သည္။ ထိုေန႔ည မိုးေသာက္ယံအကုန္ ေနအရုဏ္ထြက္ခိ်န္၌ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကိုရ၍ သမၼာသမၺဳဒၶအစစ္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။ ထိုတစ္ေန႔သည္ လျပည့္ေန႔။
၇။
နွစ္လတာကာလအတြင္း ေနရာမ်ိဳးစံုေျပာင္း၍ ငါ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ တစ္ညေနခင္း၌ ပဥၥ၀ဂၢီတို႔ရိွရာ ဣသိပတန မိဂဒါ၀ုန္သို႔ ငါအေရာက္သြားခဲ့သည္။ ယေန႔ မတိုင္မီကာလအထိ မဂဓတစ္ခြင္၌ ရဟန္းအမည္ခံပုဂၢိဳလ္္တို္႔တြင္ အခိ်ိဳ႕က ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ၌ ၿငိကပ္သည္ျဖစ္၍ အဖန္ဖန္အားထုတ္ျခင္းကို က်င့္စဥ္တစ္ခုပမာ သြန္သင္ေဟာေျပာၾကကုန္၏။
စင္စစ္ေသာ္ ထိုအက်င့္သည္ ရြာသူတို႔၏
ဥစၥာျဖစ္ေသာ အက်င့္ျဖစ္သည္။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အလာကိစၥရပ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ အရိယာတို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္။ မသန္႔ရွင္း။ မျမင့္ျမတ္။ စီးပြားခ်မ္းသာနွင့္ မစပ္ယွဥ္။ ထိုအက်င့္သည္'ကာမသုခလႅိကာနုေယာဂ'။
အခ်ိဳ႕က ဆူးျခံဳေပၚ၌ အိပ္ျခင္းစသည္ျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို တပင္တပန္းျဖစ္သြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္းကို က်င့္စဥ္တစ္ခုပမာ ေဟာေျပာၾကကုန္၏။ ထိုအက်င့္သည္ ဆင္းရဲကို ေဆာင္၏။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အလာကိစၥရပ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ အရိယာတို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္။ မသန္႔ရွင္း။ မျမင့္ျမတ္။
စီးပြားခ်မ္းသာနွင့္ မစပ္ယွဥ္။
ထိုအက်င့္သည္ 'အတၱကိလမထာနုေယာဂ'။
ယေန႔ မတိုင္မီကာလအထိ ေလာက၌
ထိုအေမွာင္ လႊမ္းမိုးက်ေရာက္ေနခဲ့သည္။
၈။
ပဥၥ၀ဂၢီတို႔သည္ ငါ့အေပၚ ေက်းဇူးႀကီးသည္နွင့္အမွ် ငါကိုယ္တိုင္ ထိုးထြင္းသိျမင္ထားေသာ သစၥာဓမၼကို ခံယူနိုင္စြမ္းရိွသူတို႔လည္း ျဖစ္သည္။ ငါသိျမင္ထားသည့္ သစၥာဓမၼကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာဖို႔အတြက္ ငါ့စိတ္သည္ အစြမ္းကုန္ ရႊင္လန္းအားရျဖစ္ေနသည္။ ေလာကအေပၚ လႊမ္းမိုးက်ေရာက္ေနသည့္ ထိုအေမွာင္ေခတ္ကို ယေန႔ပင္ ငါအဆံုးသတ္လိုက္ေတာ့အံ့။ ေနသည္ ေတာင္ကမ္းပါးအစြန္းသို႔ က်လုလု၌ပင္ လသည္ ေတာင္ကမ္းပါးအစြန္း၌ ေမးတင္ခဲ့ေခ်ၿပီ။ အေမွာင္ေခတ္သည္ အေနာက္ေတာင္ထိပ္၌ က်လုလုခိ်န္၌ အလင္းေခတ္သည္ အေရွ႕ေလာက ဓာတ္မွ ျပဳထြက္ဖို႔ အားယူခဲ့ေခ်ျပီ။ သူတို႔ငါးဦးသည္ ငါ့နႈတ္မွ ပြင့္အံထြက္လာမည့္ စကားတစ္ခြန္း
တေလကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကဟန္က သူ႔တို႔ မ်က္နွာရိပ္၌ အထင္းသား ေပၚလြင္ေနသည္။
''ေဒြေမ ဘိကၡေ၀ အႏၲာ ပဗၺဇိေတန န ေသ၀ိတဗၺာ''
သည္ ငါ့နႈတ္ဖ်ားမွ အဦးဆံုး ေပၚထြက္လာသည့္ သစၥာဓမၼ ျဖစ္သည္။
''ဘိကၡဳတို႔၊ ငါဆိုသည္။ ရဟန္းျဖစ္ေသာသူသည္ ကာမသုခလႅိကာနုေယာဂ အက်င့္နွင့္
အတၱကိလမထာနုေယာဂအက်င့္ကို မမီွ၀ဲအပ္''။
၉။
ေလာကအေပၚ လႊမ္းေနသည့္ ထိုအေမွာင္၀ါဒကို ငါပုတ္ထုတ္လိုက္သည္။ အေမွာင္၀ါဒသည္ ေနလံုးနွင့္အတူ ေတာင့္ဟိုဘက္သို႔ လြင့္စဥ္လိမ့္က်သြားခဲ့သည္။ တစ္သံသရာလံုး ဆည္းပူးခဲ့သည့္ ပါရမီအားကို သံုး၍ တစ္ေခတ္လံုး မင္းမူေနခဲ့သည့္ ထိုအေမွာင္၀ါဒကို ၿဖိဳလဲွတြန္းခ်
နိုင္ခဲ့သည္။ ဣသိပတနမိဂဒါ၀ုန္၌ အဦးဆံုး မိန္႔ၿမြက္ခဲ့သည့္ ငါ့ အသံေတာ္သည္ ထိုေတာအုပ္ကို လြန္၍ ဘ၀ဂ္သို႔တိုင္ ဆန္တက္ခဲ့ေခ်ၿပီ။
က်မ္းကိုး-
- သံ၊ ၃၊ ၃၆၈။
- ဇိနတၳပကာသနီ။
Writer :
အ႐ွင္သုမဂၤလ ( စစ္ကိုင္း )
[မေကြးၿမိဳ႕၊မဟာရတနာရာမတိုက္
ေရႊရတုေမာ္ကြန္းစာေစာင္]
#kazaw
Credit
No comments:
Post a Comment