#ျမန္မာ့နန္းတြင္းရာထူးစနစ္ (သို႔) #လက္ဝဲလက္ယာစနစ္
===================================
သမိုင္းရာဇဝင္ကိုအေတာ္အတန္ တီးေခါက္မိေသာသူတို႔သည္လည္းေကာင္း ကိုရီးယား နန္းတြင္းကားႀကည့္သူမ်ား သည္လည္းေကာင္း ၄င္းတို႔ဖတ္ေသာစာေပ ႀကည့္ေသာရုပ္ရွင္မ်ားထဲတြင္ လက္ဝဲအမတ္ႀကီးဘယ္သူ လက္ယာအမတ္ႀကီးဘယ္သူ လက္ဝဲတပ္မင္း လက္ယာတပ္မင္း စေသာစကားလံုးမ်ားသည္ အတန္ငယ္ရင္းႏွီးမႈရွိမည္။ လက္ဝဲ လက္ယာ ဟူသည္မွာ အဘယ္နည္း။ ၄င္းစနစ္သည္မည္သို႔ဖဲြ႕စည္းပံုျဖင့္ထားသနည္း။ ရာထူးအဆင့္ႏွင့္အေဆာင္အေယာင္ကို မည္သို႔ခဲြျခားထားသနည္း။ ထိုအခ်က္မ်ားအား က်ြန္ေတာ္နဲ႔အတူေလ့လာႀကပါစို႔။
#လက္ဝဲလက္ယာစနစ္
*******************
ယေန႔ေခတ္တြင္ လက္ဝဲ လက္ယာ ဆိုသည္ႏွင့္ ကြန္ျမဴ နစ္ႏွင့္အရင္းရွင္ဟုအဓိပၸာယ္ရသည္။ ဥေရာပအယူအဆအရ လက္ဝဲသည္ မဝါဒီ လက္ယာသည္ ဖိုဝါဒီဟု စဲြမွတ္ထားျပီး မဟာဖိုဝါဒီစနစ္ႀကီးေသာ ခရစ္ယန္သာသာနာႏွင့္ေက်ာင္းေတာ္သည္ မေကာင္းေသာအရာမွန္သမ်ွသည္ မဝါဒီေႀကာင့္ဆိုကာ မေကာင္းသည့္အယူအဆ ဝါဒ လုပ္ရပ္တို႔ကို လက္ဝဲဝါဒ ဟုေခၚတြင္သည္။ မင္းမဲ့ဝါဒီ(အနာခီ) ဘံုဝါဒ(ကြန္ျမဴ နစ္ဇင္) တို႔အား လက္ဝဲဝါဒီ လက္ဝဲစြန္းမ်ားဟုသတ္မွတ္ႀကသည္။ မာဖီးယားဂိုဏ္းတို႔၏ အေခၚအေဝၚတြင္ပင္ ညာလက္ရံုးသည္ second in command အျဖစ္ ပညာတတ္ေရွ႕ေနလူယံုကိုထားကာ ဘယ္လက္ရံုးဟူသည္က သတ္ရဲျဖတ္ရဲသည့္ လူမိုက္ (Hit man) အျဖစ္ထားသည္။အထက္ပါအခ်က္တို႔သည္ ဥေရာပ၏ ေတြးေခၚမႈမွျဖစ္လာေသာအေတြးအျမင္ပံုစံျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အာရွတြင္ကား အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သည့္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လက္ဝဲ လက္ယာ ဟူသည္ အျခားေသာအဓိပၸာယ္ကိုေဆာင္သည္။
က်ြန္ေတာ္တို႔၏ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ တြင္ လက္ယာရံ လက္ဝဲရံ မေထရ္ျမတ္ႏွစ္ပါးသည္ အထင္ရွားဆံုးေပးရမည့္ ဥပမာျဖစ္သည္။ လက္ယာသည္ ပညာကိုရည္ညႊန္းျပီး လက္ဝဲသည္ တန္ခိုးေတဇာကို ရည္ညႊန္းေလသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏တရားမ်ားကို နာယူရာတြင္ တရားထိုင္စဥ္ ဝဲလက္ေပၚသို႔ညာလက္ထပ္ကာထိုင္ရသည္ကို သတိထားမိသည္။ တန္ခိုးကို ဥာဏ္ျဖင့္အုပ္ရမည္ဟူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏အဆံုးအမေႀကာင့္ ထိုသို႔ လက္ေနရာခ်ရမည္ကို သိရွိရသည္။ အာရွႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ အိႏိၵယ တရုတ္ ဂ်ပန္ ကိုရီးယား ျမန္မာ ထိုင္း ဗီယက္နမ္ သီရီလကၤာ နီေပါ ဘူတန္ တို႔၏ ေရွးေျမရွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ ဘုရင္မ်ားလက္ထက္တြင္ ထိုစနစ္သည္ ႏိုင္ငံတိုင္းအသံုးျပဳေႀကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။
#ရာထူးအဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ပံု
*************************
ျမန္မာစကားပံုတြင္လူသိမ်ားေသာစကားပံုတစ္ခုရွိသည္။ ထိုစကားပံုမွာ "ဒူးေနရာဒူး ေတာ္ေနရာေတာ္" ဟူေသာစကားပံုျဖစ္သည္။ ကိုယ့္အဆင့္ကိုယ္သိ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေနဟူေသာသေဘာေဆာင္သည္။ ထိုစကားပံုသည္ကား နန္းတြင္းရာထူးအဆင့္အတန္းမွဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့နန္းတြင္းအရာရွိႀကီးမ်ား၏ ရာထူးအဆင့္အား ေတာ္ ဒူး စနည္း အတြင္းဘေဝါ အျပင္ဘေဝါ ဟူ၍ ငါးဆင့္ခဲြျခားထားသည္။ အထူးသျဖင့္ သီဟာသနပလႅင္ထားရာ ေျမနန္းေဆာင္တြင္ ေန႔စဥ္ ညီလာခံျပဳလုပ္ရာတြင္ ေျမနန္းေဆာင္၏ပံုစံႏွင့္အညီ ဖဲြ႕စည္းထားသည္။ တိုင္လံုးႏွစ္လံုးႀကား တစ္ကန္႔စီအား ထိုသို႔ေနရာသတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေနရာတစ္ခုတြင္ ၁၆ ေယာက္ (၈ေယာက္ႏွစ္တန္း) ထိုင္ႏိုင္ျပီး ေတာ္ေနရာမွသည္ အျပင္ဘေဝါေနရာအထိ လက္ဝဲအမတ္ ၈၀ လက္ယာအမတ္ ၈၀ စုစုေပါင္း နန္းတြင္းအရာရွိႀကီး ၁၆၀ အတြက္ ေနရာခ်ထားသည္။ ထိုင္ရာတြင္ ခံုမ်ားျဖင့္မဟုတ္ဘဲ ဖ်ာမ်ားျဖင့္ထိုင္ရသည္။ ဖ်ာေခ်ာတစ္ထပ္ ေကာ္ေဇာတစ္ထပ္ခင္းကားထိုင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ထိုင္ရာတြင္ ဖ်ာမ်ားမလန္ေစရန္ ေထာင့္ေလးဖက္အား လွပစြာထြင္းထုထားေသာ ေက်ာက္တံုးမ်ားျဖင့္ဖိထားႀကသည္။ ထိုေက်ာက္မ်ားကို လန္ဖိေက်ာက္ဟုေခၚသည္။
ေနရာတစ္ခုစီတိုင္းတြင္ ဦးဟူေသာ ေနရာလည္းရွိသည္။(ဥပမာ လက္ဝဲေတာ္ဦး လက္ယာေတာ္ဦီး) ေနရာသည္ကား မင္းလမ္းႏွင့္ကပ္လ်က္ ဘုရင္ႏွင့္အနီးဆံုးအစြန္ေနရာ ျဖစ္သည္။ လက္ဝဲအမတ္မ်ား၌လက္ယာအစြန္ေထာင့္ လက္ယာအမတ္မ်ားအတြက္ လက္ဝဲအစြန္ေထာင့္ေနရာျဖစ္သည္။ဦးေနရာတြင္ထိုင္ရေသာအမတ္သည္ ထိုေနရာတြင္ ရာထူးအျမင့္ဆံုး ဘုရင္ႏွင့္ပိုရင္းႏွီးေသာ အရာရွိႀကီး ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။ နံနက္ညီလာခံ ညညီလာခံတက္ရာတြင္ အရာရွိႀကီးမ်ားသည္ ဘုရင္ခ်ီးျမင့္ေသာ ကြမ္းကလပ္ ေရတေကာင္း မီွအံုး ယပ္ ဖလား အစရွိေသာ မင္းေပးအေဆာင္အေယာင္မ်ားအျပင္ ခ်ီးျမင့္ေသာ လက္ဝတ္ရတနာမ်ားပါဝတ္ဆင္၍ ညီလာခံတက္ရသည္။ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးစီတြင္ အနည္းဆံုးအေဆာင္အေယာင္ပစၥည္း ငါးခုမွ အခု ၂၀ အထိရွိတတ္သည္။ ရာထူးႀကီးေလအေဆာင္အေယာင္မ်ားေလျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြတို႔ထဲမွ အခ်ဳိ႕ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေမးမည့္သူမ်ားရွိတတ္သည္။ ထိုသူတို႔စိတ္ထဲတြင္ ေအာ္ အရာရွိႀကီးေတြ အစည္းအေဝးလာတက္တာ အိမ္ေျပာင္းေနသလိုပဲ ႀကည့္လို႔ေတာ့အေတာ္ေကာင္းမယ္ ကြမ္းကလပ္ႀကီးရြက္ ေထြးခံႀကီးပိုက္ျပီးလာသည္ ဟုေတြးေနလိမ့္မည္။ ထိုအထင္သည္ တက္တက္စင္ေအာင္လဲြေလသည္။ အရာရွိႀကီးမ်ားရံုးတက္ေသာအခါ ၄င္းတို႔၏ေဘးတြင္ အပါးေတာ္ျမဲ တစ္ဦးမွေလးဦးပါဝင္ျပီး အေဆာင္ကိုင္လုလင္ဟုေခၚသည့္ ပစၥည္းသယ္ေသာမင္းလုလင္မ်ား အစံုအလင္ပါသည္။
ေနရာတြင္ ရာထူးအနိမ့္အျမင့္သည္ ဘုရင့္ႏွင့္အနီးအေဝးေပၚမူတည္သည္။ ဘုရင့္ႏွင့္နီးေသာ ေရွ႕တန္းသည္ မင္းလမ္းမွသည္ တစ္ဖက္စြန္းအထိ ရာထူးအျမင့္မွအနိမ့္စီထားျခင္းျဖစ္သည္။ အလြယ္ဆိုေသာ္ ဦးေနရာ၏ေဘးမွစကာစီျခင္းျဖစ္သည္။ ေတာ္ေနရာ၏ ရာထူးအနိမ့္ဆံုးအမတ္သည္ ဒူးေနရာဦးတြင္ရွိေသာ အမတ္ထက္ရာထူးျမင့္သည္။ ထိုေနရာတြင္ သူ႔ဟာသူ ဦးမကလို႔ အြတ္ျဖစ္ေနပါေစ ေတာ္အမတ္သည္ေတာ္ျဖစ္ျပီး ဒူးအမတ္သည္ဒူးသာျဖစ္သျဖင့္ "ဒူးေနရာဒူး ေတာ္ေနရာေတာ္" ဟူေသာ စကားပံုျဖစ္လာျခင္းျဖစ္သည္။ အထက္ပါေနရာခ်ထားျခင္းသည္ နန္းတြင္းအရာရွိႀကီးမ်ားအတြက္ျဖစ္သည္။ နန္းတြင္းအရာရွိမ်ားထက္ ပိုျမင့္ေသာ ဘုရင္ခံမ်ားသည္ကား မင္းလမ္းေဘးတစ္ေလ်ွာက္ သလြန္ငယ္မ်ားျဖင့္ ထိုင္ခြင့္ရွိသည္။ (ဘုရင္ႏွင့္အရင္းႏွီးဆံုးဘုရင္ခံသည္ ေသြးရင္းျဖစ္ကာ အေဝးဆံုးဘုရင္ခံသည္ကား လက္ေအာက္ခံ ဘုရင္ခံျဖစ္သည္။)ေျမနန္းညီလာခံတြင္ သလြန္ျဖင့္ထိုင္ခြင့္ရသူမ်ားမွာ အိမ္ေရွ႕စံမဟာဥပရာဇာႏွင့္ဘုရင္ခံမ်ားျဖစ္သည္။ ေစာ္ဘြား နယ္စား ျမိဳ႕စားတို႔သည္ကား အျပင္ဘေဝါ၏ေနာက္တြင္ထိုင္ရသည္။ ဟံသာဝတီဆင္ျဖဴ မ်ားရွင္ဘုရင့္ေနာင္ မင္းတရားႀကီး၏ ညီလာခံကို သံတဲြဘုရင္ခံႏွင့္အတူပါလာသည့္ ေပၚတူဂီကုန္သည္တစ္ဦးမွတ္တမ္းတင္ရာတြင္ ဤသို႔ေရးသားထားသည္။
"နန္းတြင္းအမတ္ႀကီးမ်ား၏ေနာက္တြင္ ေစာ္ဘြားႀကီးမ်ားထိုင္ႀကသည္။ က်ြႏိုပ္ႏွင့္မ်က္မွန္းတမ္းမိေသာေစာ္ဘြားတို႔ကား ဗန္းေမာ္ မဏိပူရ ႏွင့္ မိုးနဲေစာ္ဘြားတို႔ျဖစ္သည္။ ေစာ္ဘြားႀကီးတို႔ေနာက္ တံစက္ျမိတ္အစပ္တြင္ထိုင္သူတို႔က နယ္စားမ်ား နယ္စားကိုယ္စားလွယ္မ်ား(သားေတာ္မ်ားဟုဆိုလိုဟန္ရွိသည္) ျဖစ္ျပီး တံစက္ျမိတ္အလြန္ အျပင္တြင္ကား အမိုးအကာျပဳလုပ္ကာ က်ြႏိုပ္တို႔ႏွင့္အျခားႏိုင္ငံမ်ားမွ သံတမန္မ်ားထိုင္သည္။ က်ြႏိုပ္တို႔ေနာက္တြင္ကား ျမိဳ႕စားမ်ားထိုင္ႀကသည္"
#ရာထူးႏွင့္အေဆာင္အေယာင္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ
************************************
ျမန္မာ့နန္းတြင္းရာထူးအဆင့္အားစလြယ္ႀကိဳးအေရအတြက္ျဖင့္ ခဲြျခားထားသည္။ ေရႊျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ စလြယ္ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းအား တစ္သြယ္ဟုေခၚသည္။
ဘုရင္၂၄သြယ္
အိမ္ေရွ႕စံ ၁၈ သြယ္ မင္းသားႀကီး(လႊတ္ေတာ္တက္မင္းသားႀကီး ၄ပါး) ၁၆သြယ္
ဘုရင္ခံမ်ား ၁၄ သြယ္
ေတာ္ေနရာအမတ္ႀကီးမ်ား(ဝန္ႀကီးမ်ား) ၉သြယ္
ဒူးေနရာအမတ္ႀကီးမ်ား(အတြင္းဝန္မ်ား) ၇သြယ္
စနညး္းအမတ္ႀကီးမ်ား(ဝန္ေထာက္မ်ား) ၅သြယ္
အတြင္း/အျပင္ဘေဝါ အမတ္မ်ား(ယေန႔ေခတ္ဆို ညႊန္ခ်ဳပ္level ရွိမည္ယူဆရသည္) ၃သြယ္ ျဖစ္သည္။ က်န္ေသာ ေစာ္ဘြား နယ္စားတို႔ကားစလြယ္မရွိေပ။
လက္ဝဲေတာ္အမတ္မ်ား၏ဝတ္စံုသည္ ကတီၱပါအနီ ေရႊခ်ည္ထိုးအေပၚဝတ္ ဝတ္လံုေတာ္ႏွင့္ ပတၱျမားစီ ေဗာင္းျဖစ္သည္။ လက္ယာေတာ္အမတ္မ်ား၏ဝတ္စံုသည္ ကတီၱပါစိမ္း ေရႊခ်ည္ထိုး အေပၚဝတ္ဝတ္လံုေတာ္ႏွင့္ ပုလဲစီေဗာင္းျဖစ္သည္။ ဒူးေနရာအမတ္တို႔သည္ လက္ဝဲလက္ယာသည္ အေရွ႕ရွိ ေတာ္အမတ္ မ်ား၏ဝတ္စံုအတိုင္းျဖစ္ကာ ေဗာင္းသည္သာ ေရႊပိန္းခ်အကြပ္ပါသည္။(ေက်ာက္စီေဗာင္းမ်ားမဟုတ္ေပ) စနည္းေနရာမွသည္ အျပင္ဘေဝါေနရာအထိဝတ္စံုသည္ ပိတ္ျဖဴ သိုရင္းရွည္ႏွင့္ ေတာင္ရွည္တို႔ျဖစ္သည္။ ေဗာင္းအစား ေဖာ့လံုးျဖဴ (အေနာက္တြင္ အစႏွစ္ခုေထာင္ေနေသာ ေခါင္းစြပ္တစ္မ်ဳိး) ေပါင္းႀကသည္။ ေဖာ့လံုးျဖဴ တြင္မွ စနည္းသည္ ေရႊဇဝါေရးေဖာ့လံုးျဖဴ အတြင္းဘေဝါသည္ ေရႊခ်ည္ထိုး ေဖာ့လံုးျဖဴ အျပင္ဘေဝါသည္ ရိုးရိုးေဖာ့လံုးျဖဴ ျဖစ္သည္။
#မည္သူကပိုျမတ္သနည္း
********************
လက္ဝဲအမတ္ႏွင့္လက္ယာအမတ္ဘယ္သူကပို၍ရာထူးျမင့္သနည္းဆိုေသာေမးခြန္းအတြက္အေျဖသည္ကား ရွိသည္။ ထိုေနရာတြင္ ဘုရား၏လက္ယာရံ လက္ဝဲရံမေထရ္ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါးတြင္ မည္သူက ပိုျမတ္သနည္းဟူေသာ အေမးျပန္ေမးရလိမ့္မည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာရံ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ လက္ဝဲရံ အရွင္မဟာမဂၢလန္ ထက္ ပို၍ျမင့္သည္ကို ဗုဒၶစာေပေလ့လာဖူးသူမ်ား သတိထားမိလိမ့္မည္။ ျမန္မာ့နန္းတြင္းရာထူးပံုစံသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏အေငြ႕အသက္ လႊမ္းမိုးေနသည္ဟုအထက္ကဆိုထားသျဖင့္ လက္ယာအမတ္တို႔သည္ လက္ဝဲအမတ္တို႔ထက္ပိုျမင့္သေလာ။ ပိုျမင့္သည္ဆိုပါက မွားပါသည္မိတ္ေဆြ ။ ထိုရာထူးေနရာအေခၚအေဝၚမ်ားသည္ အမတ္မ်ားဘက္မွႀကည့္ကာေခၚေသာအေခၚအေဝၚျဖစ္ျပီး ဘုရင္၏လက္ယာသည္ အမတ္တို႔၏လက္ဝဲျဖစ္သည္။ ထ႔ိုအတူ ဘုရင္၏လက္ဝဲသည္ အမတ္တို႔၏လက္ယာျဖစ္သည္။ (လက္ယာရံသည္ ဘုရားရွင္၏ လက္ယာတြင္သီတင္းသံုးေသာ္လည္း ပရိသတ္ဘက္မွႀကည့္လ်ွင္ လက္ဝဲဘက္ျဖစ္ေနသည္)
ပညာသည္လက္ယာ တန္ခိုးသည္လက္ဝဲဟူေသာ စကားအရ လက္ဝဲအမတ္မ်ားသည္ စစ္သူႀကီးအမတ္မ်ားျဖစ္ႀကသည္ လက္ယာအမတ္တို႔က နယ္ဘက္ဆိုင္ရာ အမတ္မ်ားျဖစ္သည္ ဟုအႀကမ္းဖ်ဥ္းဆို၍ရသည္။ ေတာ္ေနရာရွိအမတ္မ်ားသည္ကား စစ္ဘက္နယ္ဘက္ႏွစ္ခုလံုးအရည္အခ်င္းရွိေသာသူမ်ားျဖစ္သည္။ လက္ဝဲအမတ္မ်ားသည္ လက္ယာအမတ္မ်ားထက္ ျမင့္သည္ဟု ဆိုေသာ္ရေပသည္။ ဤေနရာတြင္အရည္တူျခင္းသာယွဥ္၍ျမင့္သည္ဟုဆိုရမည္။ မင္းေယာက်ာ္းမ်ားအတြက္ လက္ဝဲအမတ္တို႔ကျမင့္ေသာ္လည္း မင္းမိန္းမတို႔ပူေဇာ္ျခင္းကိုခံေသာ အေနာက္ေဆာင္ ပဒုမၼာသနပလႅင္ ရွိရာ ပဲြတြင္ကား လက္ယာဘက္ရွိ မင္းမိန္းမတို႔သည္ လက္ဝဲထက္သာသည္။
#ဟံသာဝတီဆင္ျဖဴမ်ားရွင္လက္ထက္_ညီလာခံေနရာခ်ထားပံု
*********************************************
လက္ဝဲေတာ္ဦးေနရာသည္ အမတ္စစ္သူႀကီး ဗညားဒလ(ဟံသာဝတီ မြန္)
လက္ယာေတာ္ဦးေနရာသည္ အမတ္ႀကီး သီရီဓမၼာေသာက (ေကတုမတီ ဗမာ)
လက္ဝဲဒူးဦးေနရာသည္ လက်ာ္ဥႆ ဖ (ဇင္းမယ္ ရွမ္း)
လက္ယာဒူးဦးေနရာသည္ နႏၵေယာ္ဓာ (ေကတုမတီ ဗမာ)[မုတၱမတိုက္ပဲြတြင္ မုတၱမစားေစာဗညားကို ဆင္ေရာလူပါအေသရသျဖင့္ ပဲြရသူ]
လက္ဝဲစနည္းဦးေနရာသည္ ေထာ္မိႈင္းရဲ(ေကတုမတီ ကရင္)[ေနာင္ရိုးတိုက္ပဲြတြင္ ဘုရင့္ေနာင္၏ ဘယ္ေတာင္ပံစစ္ေႀကာင္းမွဴ းျဖစ္သည္]
လက္ယာစနည္းဦးေနရာသည္ ျဗကလင္သံုး (မုတၱမဘုရင္ခံ မဟာေစာလဂြန္းအိမ္၏သားဟုသိရသည္ )
လက္ဝဲအတြင္းဘေဝါဦးေနရာသည္ ဥဒိန္ရာဇာ (အင္းဝ ဗမာ)
လက္ယာအတြင္းဘေဝါဦးေနရာသည္ စမၼာကမၼာ (မိုးေကာင္း ရွမ္း)
လက္ဝဲအျပင္ဘေဝါဦးေနရာသည္ မင္းဓမၼရာဇာ (သံတဲြ ရခိုင္)
လက္ယာအျပင္ဘေဝါဦးေနရာသည္ကား မွတ္တမ္းတြင္မေတြ႕ရေပ။
ဒုတိယအင္ပါယာ၏ အင္အားအေတာင့္တင္းဆံုးျဖစ္ရသည့္အခ်က္သည္ ထိုညီလာခံေနရာခ်ထားပံုကိုႀကည့္လွ်င္ ေပၚေနေလသည္။ ဗမာေတြခ်ည္း ရာထူးႀကီးယူထားျခင္းမဟုတ္ မြန္ေတြ ရခိုင္ေတြ ရွမ္းေတြခ်ည္းယူထားျခင္းမဟုတ္ေပ။ လူဦးေရအရေရာ စတင္တည္ေထာင္သည္က ေကတုမတီျဖစ္ေန၍သာ ဗမာအမတ္ ၃ဦးျဖင့္ အမ်ားဆံုးယူထားေသာ္လည္း မြန္အမတ္ ၂ ဦး ရွမ္း ၁ ကရင္ ၁ ရခိုင္(သံတဲြ) ၁ ျဖင့္ ရာႏႈန္းတြက္ေသာ္ အျခားတိုင္းရင္းသားတို႔ကပင္သာေနေသးသည္။ အကယ္၍ ယခုအခ်ိန္သာ ထိုစဥ္ကလို ညီညႊတ္လ်ွင္ က်ြႏိုပ္တို႔၏ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားတိုးတက္ေပမည္။ မညီပါက ပ်က္စီးကိန္းျဖစ္သည္။ ေဘာက္မဲ့ေႀကာင့္ အခ်င္းခ်င္း ရန္ေစာင္ေနႀကပါလိမ့္ သမိုင္းကိုျပန္ႀကည့္ပါေလ။ ထိုစဥ္က ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ စစ္အင္အားအရေရာ ႏိုင္ငံေရးအင္အားအရပါ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏စူပါပါဝါျဖစ္ရံုတင္မကဘဲ အိႏိၵယ၏မဂိုအင္ပါယာ တရုတ္၏မင္အင္ပါယာတို႔ႏွင့္ ပခံုးျခင္းယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ အင္အားႀကီးေသာ လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ မညီညႊတ္ေသာအခါတြင္ အင္ပါယာပ်က္သုန္းသြားခဲ့သည္။
.
#ကိုးကား : ဟံသာဝတီေမာ္ကြန္းတင္စာတမ္းမ်ား
ေရႊဘံုနိဒါန္း
ေရႊနန္းေတာ္သံုးေဝါဟာရအဘိဓာန္
မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး
#ပ်ံခ်ီ
#MNJ
#စစ္မွတ္တမ္း
(#စစ္မွတ္တမ္း_Page_မွကူးယူဖာ္ျပပါသည္)
No comments:
Post a Comment