Monday, July 15, 2019

#မႏူဟာ_အရည္းဆရာ_ကိုးကြယ္ခဲ့သေလာ ႏွင့္ #ေတာင္ျပံဳးညီေနာင္_ဝက္သားစားခဲ့သည္

#မႏူဟာ_အရည္းဆရာ_ကိုးကြယ္ခဲ့သေလာ ႏွင့္
#ေတာင္ျပံဳးညီေနာင္_ဝက္သားစားခဲ့သည္



*************************
"အရည္းႀကီး"ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အခ်ိဳ႕သမိုင္းဆရာမ်ားဟာ မ႐ိုးသားျခင္း အဂတိလိုက္စားျခင္းေတြ ျပဳၾကတယ္။

အေၾကာင္းအရာ ဆက္စပ္တူညီေနတာေတာင္ လိုခ်င္တာေလးပဲယူ မလိုခ်င္တာျဖဳတ္ ထိန္ခ်န္ၾကတယ္ စသျဖင့္ ဆရာႀကီးေမာင္မဲက ေဖၚျပပါ စာမ်က္ႏွာမ်ားအတိုင္း သံုးသပ္ျပထားပါတယ္။

သူေျပာတာက ဦးကုလားရဲ႕ ရာဇဝင္ႀကီး၊ မွန္နန္း၊ သာသနာလကၤာရ စတဲ့က်မ္းေတြထဲက ပုဂံ အရည္းႀကီးအေၾကာင္း ေဖၚျပရင္ သထံုအရည္းႀကီးအေၾကာင္းလဲ ေဖၚျပၾကေပါ့။

ဘာလို႔ ထိမ္ခ်န္ၾကတာလဲ လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ထားပါတယ္။

သထံုဘုရင္မႏူဟာမွာ ဗ်တ္ဝိ ဗ်တၱဆိုတဲ့ သူရဲႀကီးႏွစ္ေယာက္ ရွိသတဲ့။ သူတို႔ကို ပ႐ုတ္ႀကီး ပ႐ုတ္ငယ္လို႔လဲ ေခၚတယ္လို႔ ဦးစံဝင္းရဲ႕ သုဝဏၰဘူမိ စာအုပ္မွာ ေရးထားတယ္။

စကားၾကံဳတုန္းေျပာရရင္ အဲဒီ ဗ်တ္ဝိ ဗ်တၱဟာ မြတ္ဆလင္
ကုလားေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။  အေရွ႕ေတာင္အာရွသမိုင္းျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ေအဒီ ၁၁ ရာစု ယင္းကာလက လက္ရွိ အင္ဒိုနီးရွား ဂ်ာဗား မေလးကြ်န္းဆြယ္ ေတြေတာင္ မြတ္သလင္ မျဖစ္ေသးပါဘူး။

ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴ နဲ႔ ႐ိုးရာနတ္ေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြပါ။

ဗ်တ္ဝိ ဗ်တၱရွိေၾကာင္း ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထား အခုထိ မေတြ့ရေသးဘူး။ သူတို႔ဟာ ရွိခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာင္ မြတ္စလင္ေတြ
မဟုတ္ၾကပါဘူး။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပ္ေနရတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား ဒါမွမဟုတ္ အရည္းေက်ာင္းမွာ ကပ္ေနရတဲ့ အရည္းေက်ာင္းသားေတြ မွ်သာ။

ဒီထက္ပိုခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ဗ်တၱရဲ့ သားႏွစ္ေယာက္ နတ္ျဖစ္သြားတဲ့ မင္းႀကီးမင္းေလး ဆိုတာဟာ ဝက္သား
စားပါတယ္။ သူတို႔အေဖ ဗ်တၱလည္း ဝက္သားစား ျဖစ္လို႔ေပါ့။

ျမန္မာမင္းေတြလက္ထက္က ေတာင္ျပံဳးပြဲမွာ ပသတဲ့ အစားအေသာက္စားရင္းမွာ ဝက္သားေကာင္းေကာင္း ပါပါတယ္။

ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ကိုယ္ေတာ္ေလးဆိုတဲ့ ငတိႏွစ္ေကာင္ဟာ ဝက္သားေကာင္းေကာင္ ႀကိတ္ပါတယ္။

ကိုလိုနီေခတ္ေနာက္ပိုင္းမွ နတ္ကေတာ္ေတြ တီထြင္ရင္းနဲ႔ မင္းႀကီးမင္းေလးလဲ ဝက္သားငတ္ရရွာတာပါ။

အခုေန မင္းအမိန္႔နဲ႔ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား ပသၿမဲျဖစ္ေသာ ထံုးစံအတိုင္း ဝက္သားျပန္စားေစ ဆိုရင္ ႏွစ္ေကာင္းသား ေကာင္းေကာင္း ဝါးတီးဆြဲၾကဦးမွာပါ။

ဘိုးေတာ္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးရဲ႕ အမိန္႔ဆိုရင္ ႏွစ္ေကာင္သား
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ေတာင္ ထပ္ေသလို႔ရတာ လာထားဝက္သား
ေကာင္းေကာင္းဝါးၾကဦးမွာပါ။

ဆိုေတာ့ကာ ဗ်တ္ဝိ ဗ်တၱသည္ မြတ္ဆလင္ကုလားမဟုတ္
ဝက္သားစား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား မွ်သာ။

ဗ်တ္ဝိနဲ႔ ဗ်တၱ ဆူပါ ပါဝါေတြ ရွိသြားေတာ့ မႏူဟာ ေၾကာက္ရြံ့ၿပီး
ဗ်တ္ဝိကိုဖမ္းသတ္ စီရင္ပံုကို ၾကည့္ခ်င္းအားျဖင့္ မႏူဟာသည္
အရည္းဆရာနဲ႔ ေအာက္လမ္းနည္းမ်ားကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူ
ဆိုတာ ထင္ရွားျပန္ပါတယ္။

သထံုမင္းမႏူဟာသည္ ဗ်တ္ဝိကို သတ္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ လို႔ သူ႔ မင္းဆရာကိုေမးေတာ့ သူ႔မင္းဆရာက အေလာင္းကိုဖ်က္ၿပီး ေျခ လက္ ေခါင္း အူ အသဲ တစ္စစီ အမဲဖ်က္ၿပီး ဘယ္ေနရာေတြမွာ ျမႇဳပ္ဆိုၿပီး စီရင္ပါတယ္။

အဲဒါဟာ တႏၲရစ္ဝါဒ လက္ဝဲဂိုဏ္း အရည္းႀကီးတို႔ရဲ႕ ေအာက္လမ္း ပညာတဲ့ဗ်ား။

မႏူဟာ အရည္းဆရာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ၿပီး အရည္းႀကီးပညာ
 ေအာက္လမ္းနည္းေတြကို ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္ တဲ့ အေၾကာင္းအရာပါ။

ဒါေတြကို ဆရာႀကီး ဦးသက္တင္ရဲ႕ ေရႊေမာေဓာ သမိုင္းပါ မႏူဟာ
ႏွင့္ ပဲခူး သထံု ေမာ္လၿမိဳင္ မုတၱမ အရည္းႀကီးမ်ား အေၾကာင္းနဲ႔
ဆက္စပ္ၾကည့္ပါဦး။

ရွင္အရဟံေခၚ ရွင္ဓမၼဒႆီဟာ သထံုမင္းမႏူဟာကို အရည္းႀကီးတို႔ ရဲ႕ မိစၧာအယူကိုႏွိမ္ၿပီး ပုဂံမင္းအေနာ္ရထာကဲ့သို႔ ဗုဒၶသာသနာကို အားေပဖို႔ ေဟာေျပာတယ္။

မႏူဟာသည္ မနာယူပဲ ကာမဂုဏ္ အေပ်ာ္အပါးေတြနဲ႔ပဲ ေမ်ာေန
တယ္။ ရွင္ဓမၼဒႆီလည္း ငါ့တာဝန္ကုန္ၿပီ ပုဂံမင္းသာလ်င္
သာသနာကို ေသြးသစ္ေလာင္းႏိုင္မယ္ဆိုၿပီး ပုဂံကိုႂကြသြားတယ္။

ပုဂံမင္းအေနာ္ရထာကလဲ အထူး အေလးအျမတ္ကိုးကြယ္တယ္။

ဆရာေတာ္က အေနာ္ရထာကို ပုဂံမွာ သာသနာအင္အား ေကာင္းလွပါတယ္။ ပဲခူး သထံု ေဒသတို႔မွာ သာသနာအင္အား ငယ္လွ
တယ္။ ထိုေဒသမ်ားကို သာသနာအင္အား ျဖည့္တင္း ရန္
မိန္႔ပါတယ္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွ သမိုင္းကိုျပန္ၾကည့္ရင္ ကေမ႓ာဒီးယားက
အန္ေကာအင္ပါယာ ဟာ အင္အားေကာင္းေနၿပီး ဒြါရာဝတီ (ယေန႔ယိုးဒယား)ထဲက မြန္ၿမိဳ႕ေတြကိုသိမ္းပိုက္ၿပီးလို႔
ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံက သထံု ပဲခူးအထိ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္လာ
ပါတယ္။

အေနာ္ရထာဟာ ပဲခူး၊ သထံုတို႔ကို ႂကြမ္ ေခၚ ကရြမ္ ေခၚ ႁဂြမ္း ေခၚ ကေမ႓ာဒီးယား ခမာလက္ေအာက္ ေရာက္သြားတဲ့ ပဲခူး သထံုတို႔ကို
 ျပန္တိုက္ယူရတယ္။

ကရြမ္ ေခၚ ႁဂြမ္းေခၚ ခမာေတြ သထံု ပဲခူးကိုလာတိုက္ေတာ့ သထံုရာဇဝင္အရ ၅၈ ဆက္ေျမာက္ (မူကြဲ ၈၄ ပါးေျမာက္၊ ေရႊေမာေဓာသမိုင္း) သထံုမင္း မႏူဟာေခၚ မေနာ္ဟရီသည္ ပုဂံကို ထြက္ေျပးရတယ္။

သာလြန္မင္းႀကီး လက္ထက္ စစ္တမ္းမွာ မႏူဟာသည္
ေလွေတာ္ႀကီးေလးနဲ႔ သမီးေတာ္ကို ဆက္သၿပီး ပုဂံမင္း
အေနာ္ရထာ ထံ ခိုလႈံလာသည္လို႔ ရွိတယ္။

ပဲခူး တိမ္မယ္ပ်ဴမင္းဆက္က ၁၀၅ ပါးေျမာက္ ေဗာင္းေတာ္ရွည္လဲ ပုဂံကိုပါတယ္လို႔ ကိုးသိန္းကိုးေသာင္း ဘုရားသမိုင္းက ဆိုတယ္။

အဲဒီ အခ်ိန္ကစလို႔ ပဲခူး သထံုတို႔ကို ပုဂံမင္း အေနာ္ရထာကလို႔
 ေစာလူးမင္း က်န္စစ္သား အေလာင္းစည္သူ စတဲ့ ပုဂံမင္းေတြ ခန္႔ တဲ့ ပဲခူးစား သထံုစား နယ္စားမင္းေတြ ဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္တာ
ပုဂံပ်က္တဲ့ အခ်ိ္န္အထိပါပဲ။

မႏူဟာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မႏူဟာ ဆင့္ထိုးေက်ာက္စာ က်န္ပါတယ္။
ပုဂံမွာ မႏူဟာဘုရား မႏူဟာတည္တယ္ဆိုတဲ့ နန္းဘုရားတို႔ က်န္ပါတယ္။

မႏူဟာရဲ႕ နန္းဘုရားမွာဆိုရင္ ဟိႏၵဴနတ္႐ုပ္ မဟာယာန ေလာကနာထ စတဲ့ တႏၲရဘက္ ယိမ္းတဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြ ေတြ႕ရတယ္။

ဒါေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မႏူဟာသည္ သထံုမွာေနစဥ္ တႏၲရစ္ အရည္းဆရာမ်ားကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကဲ့ၿပီး ပုဂံကိုေရာက္ေတာ့
ျမင္းကပါ အရပ္မွာ ခ်မ္းသာစြာေနရင္း ပုဂံမင္းအေနာ္ရထာရဲ႕
သြန္သင္ တည့္မတ္ေပးမႈ သာသနာျပဳမႈေတြေၾကာင့္ ေထရဝါဒဖက္ ျပန္ေရာက္ကာ ဗုဒၶသာသနာ သက္ဝင္မႈ အားျပန္ေကာင္းလာလို႔ ဘုရားေစတီျပဳကာ နိဗၺာန္ကိုရည္ေမွ်ာ္ လာေလသလား။

#အကိုးအကား။
ပဲခူးေရႊေမာေဓာသမိုင္း - ကထိကဦးသက္တင္
ပဲခူးေစတီ ၅၅ဆူသမိုင္း - ကထိကဦးသက္သတင္
ပဲခူးတိမ္မယ္ပ်ဴ - ပါေမာကၡေဒါက္တာ ခ်ိဳခ်ိဳတင့္၊ ေမာင္ယဥ္လိႈင္း (ပ်ဥ္းမၿမိဳင္)
အမွားၾကာ၍ အမွန္ျဖစ္ေနရျခင္း -ေမာင္မဲ
ဆရာႀကီးေမာင္မဲရဲ႕ ေဆာင္းပါးဟာ ၂၀၀၁၊ေမလ၊ အေတြးအျမင္ စာစဥ္ ၁၄၉ မွာ ပါတာျဖစ္ၿပီး ရွမ္း႐ိုးမအီးလိုက္ဘရီက ေဖ့ဘုတ္မွာ တင္ေပးထားတာပါ။

#Credit_စ်ာန္သစ္ေအာင္

No comments:

Post a Comment