閻魔王 えんま おう ယမမင္း
ယမမင္း
တိဘက္အယူအဆအရ ယမမင္း
ယမမင္း(အဂၤလိပ္: Yama; သသၤကရိုက္: यम, यमराज (yamaraja) )ဆိုသည္မွာ ပါဠိဘာသာ`ယမ´၊ ျမန္မာစကား`မင္း´ကို ေပါင္းၿပီးေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။
インド神話で、正法・光明の神。のち死の神と考えられ、仏教では、冥界 (めいかい) の王、地獄の王として、人間の死後に善悪を裁く者とされる。閻魔。閻魔大王。閻魔羅 (えんまら) 。閻羅 (えんら) 。閻王。
အကုသိုလ္ကံ အေလ်ာက္ ငရဲထိန္း တို႔ ေဆာင္ယူပို႔လာေသာ သတၱဝါေတြကို ေဒဝဒူတ တမန္ငါးပါး ကိုျပၿပီး ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို ေအာက္ေမ့ေစတတ္၊ အမွတ္ရေစတတ္ေသာေၾကာင့္ `ယမမင္း´မည္သည္။ ငရဲမင္းႀကီး(ယမမင္း) မ်ားသည္ အျပစ္ႀကီးႀကီးႏွင့္ ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကို စစ္ေဆးရန္မလိုေပ၊ အျပစ္နဲနဲႏွင့္ ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကိုသာ စစ္ေဆးရန္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာတို႔၏အယူအဆျဖင့္ ေရးဆြဲထားေသာ ယမနတ္မင္းပုံ
ပၪၥာနႏၲရိယကံ က်ဴးလြန္သူ၊ ေစတီပုထိုးၿဖိဳဖ်က္သူ၊ မိစာၦဒိ႒ိ အယူရွိသူ စေသာအျပစ္ႀကီးေသာ ငရဲသားမ်ားကို တစ္ခါတည္း ငရဲခ်၏။ အကုသိုလ္နည္းပါးသူမ်ား အတြက္ ငရဲမွ လြတ္လိုလြတ္ျငား ယမမင္းက စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ယမမင္းမ်ားကို မင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ငရဲတစ္ထပ္စီတြင္ ငရဲမင္းႀကီး(ယမမင္း) (၄)ဦးစီ ရွိသည္။ အေရွ႕ဘက္တံခါးမုခ္ တြင္တစ္ေယာက္၊ အေနာက္ဘက္တံခါးမုခ္ တြင္တစ္ေယာက္၊ ေျမာက္ဘက္တံခါးမုခ္ တြင္တစ္ေယာက္၊ ေတာင္ဘက္တံခါးမုခ္ တြင္တစ္ေယာက္၊ ေပါင္း(၄)ေယာက္ ရွိသည္။ ငရဲႀကီးရွစ္ထပ္တြင္ ငရဲမင္းႀကီး(ယမမင္း) ေပါင္း(၃၂)ေယာက္ ရွိသည္။ ငရဲငယ္(၁၂၈)ခုမွာ ငရဲမင္းႀကီး(ယမမင္း) မ်ားမရွိပါ။ ငရဲမင္းႀကီး(ယမမင္း) မ်ား၏ဇာတိမွာ စတုမဟာဇာရ္နတ္ဘုံမွ ျဖစ္သည္။ `ေဝမာနိက ၿပိတၱာ´ မ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ မင္းျဖစ္သည္။ `မဟိဒၶိက ၿပိတၱာ´ မ်ိဳးျဖစ္သည္။ မသန႔္စင္သည့္ ကုသိုလ္ကံ(မိႆက ကုသိုလ္ကံ)ေၾကာင့္ ငရဲမင္းႀကီး ျဖစ္လာသည္။
တိဘက္အယူအဆအရ ယမမင္းက ကြၽဲေခါင္းနဲ႕လို႔ ယူဆပါသည္။ ေဘးက သူ၏ႏွမပုံ ျဖစ္သည္။ ယမမင္း၏ လက္ယာဘက္မွာ အရိုးႏွင္တံကို ကိုင္ထားၿပီး လက္ဝဲဘက္မွာ မိစာၦမ်ားကို ဖမ္းဖို႔ ေက်ာ့ကြင္းကို ကိုင္ထားပါသည္။ တိဘက္မ်ားက ယမမင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ နတ္မင္းတစ္ပါးဟု ယူဆၾကသည္။
ေဒဝဒူတ (ေသမင္းတမန္)ငါးပါး ျပင္ဆင္
ေဒဝဒူတ (ေသမင္းတမန္)ငါးပါး ဆိုသည္မွာ ကေလး၊ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ အက်ဥ္းသမား ထို(၅)ဦးကို ပမာျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ငရဲမင္းႀကီးက အျပစ္နဲနဲႏွင့္ ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကို စစ္ေဆးေသာအခါ ေဒဝဒူတ (ေသမင္းတမန္)ငါးပါးကို ပမာထားၿပီး ငါးႀကိမ္တိုင္တိုင္ စစ္ေမးရ၏။ ငရဲသားက မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို သတိမရလွ်င္ ကုသိုလ္ျပဳစဥ္ ငရဲမင္းႀကီးအား အမွ်ေပးေဝျခင္း ရွိမရွိကို ငရဲမင္းႀကီးက စဥ္းစားၾကည့္ရ၏။ အမွ်ေပးေဝျခင္းရွိလွ်င္ ငရဲသားအား ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ျပန္လည္ သတိရေအာင္ လုပ္ေပးၿပီး ငရဲမွ လႊတ္သည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၊ အမွ်ေပးေဝျခင္းမရွိလွ်င္ ငရဲသားအား ငရဲထိန္းတို႔လက္သို႔ အပ္လိုက္သည္။
ေဒဝဒူတ တရား ၅-ပါး လူတို႔ သံေဝဂရမႈအတြက္ နတ္တမန္ေခၚ ေသမင္းတမန္ငါးပါး။
ဇာတိ- ပဋိသေႏၶတည္ေန ေမြးဖြားရမႈ၊
ဇိဏၰ- အိုမင္းရင့္ေရာ္ရမႈ၊
အာတုရ-က်င္နာကိုက္ခဲ ေရာဂါသည္းျခင္း၊
အာဝုဓ- ဓား လွံ ေသနတ္စေသာလက္နက္မ်ိဳး၊
မတ- ေသသူ, သူေသေကာင္။ [၁]
ယမမင္းစစ္တမ္း ျပင္ဆင္
လူ႕ျပည္မွာ ရွိေနေသာ (၁) ကေလး (၂) သူအို (၃) သူနာ (၄) သူေသ (၅) အက်ဥ္းသမား ဤငါးဦးသားကို ယမမင္း ေစလႊတ္အပ္ေသာ တမန္ေတာ္ႏွင့္ အလားတူေသာေၾကာင့္ ေဒဝဒူတ-ဟုေခၚေဝၚရသည္။ (ေဒဝ-ယမမင္း၊ ဒူတ-တမန္းေတာ္)။ ယမမင္းသည္ မိမိထံေမွာက္သို႔ ေရာက္လာေသာ ငရဲသားမ်ားကို ေဒဝဒူတ ငါးမ်ိဳးကို ေဖၚျပလ်က္ စစ္ေဆးေလ့ရွိသည္။
ယမမင္း။ ။ ေမာင္မင္း- လူ႕ျပည္မွာတုန္းက က်င္းႀကီး က်င္ငယ္ကိုပင္ မသုတ္သင္နိုင္ပဲ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ထဲ၌ လူးကာလွိမ့္ကာ ေနရရွာေသာ ကေလးမ်ားကို မေတြ႕ဘူးခဲ့ဘူးလား?
ငရဲသား။ ။ ေတြ႕ခဲ့ဘူးပါသည္ဘုရား
ယမမင္း။ ။ မိမိကိုယ္တိုင္ နားလည္ေသာအ႐ြယ္သို႔ ေရာက္တဲ့အခါ ထိုကေလးမ်ားကို ၾကည့္ရႈ႕၍ ငါသည္ ဘာမွနားမလည္ရွာေသာ ယခုလို ကေလးသူငယ္ျဖစ္ဖို႔ရာ ေနာင္အခါ ပဋိသေႏၶ ေနရဦးမည္။ ပဋိသေႏၶေနျခင္းသေဘာကို မလြန္ေျမာက္နိုင္ေသးပါတကား။ ယခုႏွယ္က ကိုယ္ႏႈတ္ စိတ္မ်ားကို ေစာင့္စည္းလ်က္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ေနမွေတာ္မည္-ဟု အႀကံအစည္းမ်ား မျဖစ္ခဲ့ဘူးလား ေမာင္မင္း။
ငရဲသား။ ။ ကြၽန္ေတာ္ ေမ့ေလ်ာ့သည့္အတြက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို စိတ္မဝင္စားမိခဲ့ပါ။
ယမမင္း။ ။ ေမာင္မင္း- မေကာင္းမႈကို ေဆြးမ်ိဳး ဉာတကာ ဆရာမိဘ စသူတို႔က ျပဳေပးၾကသည္ မဟုတ္။ ေမာင္မင္း ကိုယ္တိုင္ ျပဳခဲ့သမွ် အျပစ္ဒဏ္ကို ေမ့ေလ်ာ့သူတို႔ထုံးစံ အတိုင္း ေမာင္မင္း ခံရေခ်ေတာ့မည္။
ယမမင္းအား အမွ်ေဝရက်ိဳး။ ။ ဤနည္းအတိုင္း သူအိုကို ၫႊန္ျပ၍ ဒုတိယ တစ္ႀကိမ္ေမး၏။ သူနာကို ၫႊန္ျပ၍ တတိယတစ္ႀကိမ္ ေမး၏။ သူေသကိုၫႊန္၍ စတုတၳ တစ္ႀကိမ္၊ အက်ဥ္းသမားကို ၫႊန္၍ ပၪၥမ တစ္ႀကိမ္ ေမး၏။ ငါးႀကိမ္တိုင္းေအာင္ ေမး၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ကို သတိမရေသးလွ်င္ ယမမင္းကိုတိုင္ ထိုသူ၏ ကုသိုလ္ျပဳစဥ္က မိမိအား အမွ်ေဝဖူးသလား ဟုစဥ္းစား၏။ စဥ္းစား၍ ရလွ်င္ ထိုကုသိုလ္ကို ေဖၚ၍ ျဖစ္ေစ၊ မိမိက ဘာသာသတိရ၍ ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ကို သတိရသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ငရဲမွလြတ္ေျမာက္၍ နတ္ျပည္ေရာက္သူမ်ားလည္း အမ်ားပင္။ ထိုေနရာမ်ိဳးက်မွ မိမိကုသိုလ္မ်ား အားထားရေၾကာင္း ထင္ရွာသည္။ ယမမင္း စဥ္းစား၍ မရေသာအခါ ဆိတ္ဆိတ္ေနရေတာ့၏။ ထိုအခါ ငရဲသားကို ငရဲထိန္းတို႔ ယူေဆာင္လ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွိပ္စက္ၾကေလေတာ့သည္။
(ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျပဳေသာအခါ ယမမင္းအား အမွ်ေဝသင့္သည္)
[၂]
စာတုမဟာရာဇ္နတ္တို႔တြင္ အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ေဝမာနိက ၿပိတၱာမင္းကို ေခၚျခင္းကိုျဖစ္သည္။ ထိုယမမင္းသည္ တစ္ခါ တစ္ရံ နတ္စည္းစိမ္ကိုခံစား၍ တစ္ခါတစ္ရံတြင္မူ မေကာင္းမႈ ကံ၏အက်ိဳးကို သာမန္ ၿပိတၱာမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ခံစားရသည္။ ယမမင္းသည္ တစ္ဦးတည္းရွိသည္ မဟုတ္။ အဝီစိငရဲႀကီး တြင္ တံခါးေလးမ်က္ႏွာရွိရာ တစ္မ်က္ႏွာလွ်င္ တစ္ေယာက္ က်စီ စိုးအုပ္ေစာင့္ေနရသည္ျဖစ္၍ ေလးသီးရွိသည္။ အဝီစိငရဲႀကီး၌ ယမမင္း ေလးဦးရွိသကဲ့သို႔ ႂကြင္းေသာ ငရဲ ခုနစ္ထပ္တို႔၌လည္း ယမမင္း ေလးေယာက္ ေလးေယာက္စီ ရွိသျဖင့္ ငရဲႀကီး ရွစ္ထပ္တို႔၌ ယမင္းေပါင္း သုံးဆဲ့ႏွစ္ေယာက္ ရွိေလသည္။
ငရဲသို႔ က်ေရာက္လာသူတိုင္းပင္ ယမမင္း၏ အစစ္အေဆး ကို ခံရသည္မဟုတ္။ အကုသိုလ္အားႀကီး၍ ျပစ္မႈထင္ရွားသူ တို႔သည္ တစ္ခါတည္း ငရဲသို႔ က်ၾကရကုန္သည္။ အကုသိုလ္ နည္းပါးသူမ်ားအတြက္သာ လြတ္လိုလြတ္ျငား အေနျဖင့္ ယမမင္းထံတြင္ အစစ္ေဆးခံခြင့္ ရရွိေလသည္။ ယမမင္းသည္ မိမိေရွ႕ေမွာက္သို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ငရဲသားအား ေဒဝဒူတ ငါးမ်ိဳးကိုေဖာ္ျပလ်က္ စစ္ေဆးေလ့ရွိသည္။ ေဒဝဒူတဆိုသည္မွာ ယမမင္း၏ တမန္ေတာ္ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ယမမင္း၌ တမန္ေတာ္ ငါးဦးရွိရာ (၁) ကေလး၊ (၂) သူအို၊ (၃) သူနာ၊ (၄) သူေသႏွင့္ (၅) အာဏာသားတို႔ ျဖစ္သည္။ စစ္ေဆးပုံမွာ- ယမမင္း-ေမာင္မင္းသည္ လူ႕ျပည္၌ရွိစဥ္ မိမိ၏ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ကိုပင္ မသုတ္သင္နိုင္ဘဲ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ထဲ၌ လူးကာလွိမ့္ကာ ေနရရွာေသာ ကေလးမ်ားကို မေတြ႕ခဲ့ဘူး သေလာ။
ငရဲသား-ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ ယမမင္း-မိမိကိုယ္တိုင္ နားလည္ေသာအ႐ြယ္သို႔ ေရာက္ ေသာအခါ ထိုကေလးမ်ားကို ၾကည့္ရႈ၍ ငါသည္ ဤကဲ့သို႔ ဘာမွ် နားမလည္ရွာေသာ ယခုကေလးကဲ့သို႔ျဖစ္ရန္ ေနာင္ခါ ပဋိသေႏၶ ေနရေခ်ဦးမည္။ ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းသေဘာကို မလြတ္ေျမာက္နိုင္ေသး။ ယခုအခါမွစ၍ ကိုယ္၊ ႏႈတ္ႏွင့္ စိတ္ကို ေစာင့္စည္းလ်က္ ေကာင္းေကာင္းေနမွ ေတာ္ေတာ့ မည္ဟုု အႀကံအစည္မ်ား မျဖစ္ခဲ့ဘူးလား။ ငရဲသား-ကြၽန္ေတာ္ ေမ့ေလ်ာ့သည့္အတြက္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈဖက္၌ စိတ္မဝင္စားခဲ့မိပါ။ ယမမင္း-မေကာင္းမႈကို ေဆြမ်ိဳး၊ ညာတိ၊ ဆရာ၊ မိဘ စသည္တို႔က ျပဳေပးၾကသည္ မဟုတ္။ ေမာင္မင္း ကိုယ္တိုင္ ျပဳခဲ့သည္ျဖစ္၍ ျပဳခဲ့သမွ် အျပစ္ဒဏ္ကို ေမ့ေလ်ာ့သူတို႔ ထုံးစံအတိုင္း ေမာင္မင္းသာ ခံရေခ်ေတာ့မည္။
အထက္ပါနည္းအတိုင္း ဒုတိယအႀကိမ္ သူအိုကိုၫႊန္ျပ၍ တတိယအၾကမ္ သူနာကိုၫႊန္ျပ၍၊ စတုတၳအႀကိမ္ သူေသကို ၫႊန္ျပ၍၊ တစ္ဖန္ ပၪၥမအႀကိမ္ အာဏာသားကို ၫႊန္ျပ၍ ေမး ျပန္သည္။ ထိုသို႔ ယမမင္း က ေမးျမန္းသျဖင့္ ပထမအႀကိမ္ တြင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳခဲ့ဖူးသည္ကို သတိျပန္ရေသာ ငရဲ သားသည္ ငရဲသားဘဝမွ စုေတၿပီးလွ်င္ သုဂတိဘဝသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။ ထိုသို႔ ပထမတမန္ေတာ္နည္းျဖင့္ သတိ ေပး၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရမရေသး လွ်င္ ဒုတိယတမန္ေတာ္နည္းျဖင့္ ေမး၍ သတိေပး ျပန္သည္။
ထိုနည္းျဖင့္ သတိမရေသးလွ်င္ တတိယတမန္ေတာ္နည္းျဖင့္ ေမး၍ သတိေပးျပန္သည္။ ထိုနည္းျဖင့္ သတိမရေသးလွ်င္ စတုတၳတမန္ေတာ္နည္းျဖင့္ ေမး၍ သတိေပးျပန္သည္။ ထိုနည္း ျဖင့္ သတိမရေသး လွ်င္ ပၪၥမတမန္ေတာ္နည္းျဖစ္ေသာ အာဏာသားနည္းျဖင့္ သတိေပးျပန္သည္။ သတိေပးပုံမွာ - ယမမင္း-ေမာင္မင္းသည္ လူ႕ျပည္၌ ျဖစ္ေသာအခါက အိုလူမ်ားအေပါင္းတို႔၊ ငါ့ကိုရႈၾကကုန္ေလာ့၊ ငါသည္ လက္ေျခကိုျဖတ္ျခင္း အစရွိေသာ သုံးဆဲ့ႏွစ္ပါးေသာ မေကာင္း မႈတို႔ကို ျပဳသျဖင့္ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္း သည္ရွိေသာ္၊ ေတာ ေတာင္၊ ေျမျပင္၊ သစ္ပင္၊ အုတ္ေက်ာက္ စသည္တို႔၌ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းသည္ မဟုတ္။ သင္တို႔ကဲ့သို႔ ဝိညာဥ္ရွိသူ လူတို႔၌သာ ႏွိပ္စက္ ညွဥ္းပန္းသည္။ ထိုေၾကာင့္ သုံးဆဲ့ ႏွစ္ပါးေသာ မေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳသျဖင့္ မႏွိပ္စက္ မညွဥ္းပမ္း မီကာလ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကကုန္ေလာဟု မတိုက္တြန္းေသာ္လည္း တိုက္တြန္းဘိသကဲ့သို႔ အာဏာသားကို ျမင္ေသာအခါ ဤသူ သည္ သူတစ္ပါးကိုသာ ႏွိပ္စက္ည|ဥ္းပန္းသည္ မဟုတ္။ ငါ့ကို လည္း ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္း လိမ့္မည္ဟု ႏွလုံးပိုက္၍ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းမႈကုသိုလ္တရားကို ေအာက္ေမ့ အားထုတ္ခဲ့ဖူး၏ေလာ။
ငရဲသား-အားမထုတ္ခဲ့ဘူးပါ။ ယမမင္း-မေကာင္းမႈကို ေမာင္းမင္း၏ ေဆြမ်ိဳး ဉာတိ၊ ဆရာ၊ မိဘ စသည္တို႔က ျပဳေပးၾကသည္ မဟုတ္။ ေမာင္မင္း ကိုယ္တိုင္ ျပဳခဲ့သည္ျဖစ္၍ ျပဳခဲ့သမွ် အျပစ္ဒဏ္ကို ေမ့ေလ်ာ့ သူတို႔ ထုံးစံအတိုင္း ေမာင္မင္းသာလွ်င္ ခံရေခ်ေတာ့မည္။ ထိုသို႔ သတိေပးလ်က္ႏွင့္မွ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူး သည္ကို သတိမေသးလွ်င္ ယမမင္းသည္ ထိုငရဲသား လူျဖစ္စဥ္ က ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ၿပီးလွ်င္ မိမိအား အမွ်ေပးေဝခဲ့ ဘူးသေလာဟု စဥ္းစားျပန္သည္။ စဥ္းစား၍ သတိရလွ်င္ ထို ငရဲသား ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးသည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို သတိေပး ေလသည္။ ထိုသို႔ သတိေပးသျဖင့္ ငရဲသားက မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ ဖူးသည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို သတိရလွ်င္ ငရဲသားဘဝမွ စုေတၿပီးလွ်င္ သုဂတိဘဝသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။
ထိုသို႔ အထက္ပါ ေဒဝဒူတ ငါးမ်ိဳးကိုေဖာ္ျပလ်က္ ငရဲသား ကို သတိေပးလ်က္ႏွင့္ ငရဲသားက မိမိ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလပ္ခဲ့ဖူးသည္ကို သတိမရလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ယမမင္းက ငရဲသား သည္ လူျဖစ္စဥ္က ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္ၿပီးလွ်င္ မိမိအား အမွ်ေပးေဝခဲ့ဖူးသည္ကို စဥ္းစား၍ မရေသာအခါတြင္ ျဖစ္ေစ ဆိတ္ဆိတ္သာေနလိုက္လွ်င္ ငရဲထိန္းတို႔က ထို ငရဲသားအား အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္လ်က္ ရွိေသာ သံေျမျပင္သို႔ ဆြဲငင္ၿပီးလွ်င္ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ သံေဆာက္ပုတ္တို႔ျဖင့္ ရိုက္ႏွက္၍ အမ်ိဳးမ်ိဳး ညွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ကုန္ၾကေလသည္။
Credit. To. Original Upload
#အ႐ွင္ဓမၼရကိၡတ
No comments:
Post a Comment