YAMAHA DT Series အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း
အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း DT ဆိုတာနဲ႔ျမန္မာဆိုင္ကယ္ေလာကမွာမသိသူမ႐ွိသေလာက္နာမည္ႀကီးသလို သူ႐ုိ႕ ဆီမွာလည္း အရမ္းကို
ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ Dual purpose street legal ဆိုင္ကယ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္...
Dual purpose ဆိုတာက လမ္းၾကမ္း off road လည္းေမာင္းလို႔ရသလိုလမ္းမ on road ေတြမွာလည္းေမာင္းလို႔ရတဲ့ ဆိုင္ကယ္အမ်ိဳးအစားတစ္ခုပါ...street legal ဆိုတာက လမ္းမ်ားေပၚတြင္တရားဝင္ေမာင္းႏွင္ခြင့္
႐ွိေသာ လို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္...street legal ျဖစ္ေအာင္....
ေ႐ွ႕ မီးႀကီး...ေနာက္မီး...ေ႐ွ႕ ေနာက္ signal မီးမ်ား...ေနာက္ၾကည့္မွန္...
Standard emission ျဖစ္တဲ့ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈ...Licence plate holder...
စတဲ့အခ်က္မ်ားျပည့့္စံုရပါတယ္...
1960 ဝန္းက်င္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားစတင္ေခတ္စားခ်ိန္မွာ Off road လမ္းၾကမ္းေမာင္း ဆိုင္ကယ္ဆိုၿပီး သက္သက္မွတ္မွတ္ ဘယ္
ကုမၸဏီ ကမွမထုတ္ခဲ့ၾကပါဘူး...အဲ့တုန္းက Husqvarna (ဟာစကြာဗားနား)
လို ဆီြဒင္ ကုမၸဏီ တစ္ခုေလာက္ပဲ off road ဆိုင္ကယ္ေတြ ထုတ္ပါတယ္...
ဒါေပမယ့္ ေစ်းအရမ္းႀကီးၿပီး ခိုင္ခံ့မႈသိပ္မ႐ွိပါဘူး...အဲ့ေခတ္တုန္းက
ဆိုင္ကယ္သမားေတြဟာ ႐ုိး႐ုိးဆိုင္ကယ္တစ္စီးကိုဝယ္ၿပီး off road အတြက္
Modified ျပန္လုပ္ရပါတယ္...off road တာယာေတြတပ္ဆင္တာ...
Exhaust ေျပာင္းကို ဖုန္ေတြသဲေတြမဝင္ႏိုင္ေအာင္ အေပၚမွာတပ္ဆင္တာ...
frame ကိုခိုင္ခံ့ေအာင္ထပ္ပိုးတာ...စသျဖင့္ ေငြေၾကးထပ္ၿပီး အကုန္အက်ခံရပါတယ္...
အဲ့လို ဘီးေတြကိုScramblers ေတြလို႔ေခၚၾကပါတယ္...
အဲ...1968 မွာေတာ့ ဂ်ပန္ ကုမၸဏီ, YAMAHA က DT 1
ဆိုတဲ့ off road ဆိုင္ကယ္ကို စတင္ထုတ္လုပ္ပါတယ္...
DT ဆိုတာက Dirty Track or Dirt Trail ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္...
ညစ္ပတ္ေပေရေသာ လမ္းေၾကာင္းေလး ေပါ့ဗ်ာ...
အဲ့မွာ DT 1 က တစ္ ကမၻာလံုး အထူးသျဖင့္ America ရဲ႕ ဆိုင္ကယ္
ေလာကကိုတစ္ေခတ္ဆန္းေစခဲ့ပါတယ္...MX လို႔ေခၚတဲ့ Motocross
Off Road လမ္းၾကမ္းေမာင္း ဆိုင္ကယ္ဆိုၿပီး class တစ္ခုထြက္ေပၚ
လာေစခဲ့ပါတယ္...စထုတ္ထုတ္ခ်င္းမွာ unit ေပါင္း
12,000 ေရာင္းရတဲ့ DT 1 ဟာ engine displacement 250cc,2 stroke,
Air cooled only ,manual speed 5 ခ်က္နဲ႔ ေ႐ွ႕ ေနာက္ drum brake ေတြျဖစ္ၿပီးေတာ့...
ျမင္းေကာင္ေရ 18 ေကာင္ထြက္ၿပီး ေပါင္ 270 ေက်ာ္ေလးပါတယ္...
သူ႔ေခတ္သူ႔အခါေတာ့ ဆရာႀကီးေပါ့...1968 ကေန 1985 အထိထုတ္ခဲ့ပါတယ္...
YAMAHA ကုမၸဏီ ဟာ DT series ေတြကို engine
displacement 50cc ကေန 400cc အထိထုတ္ခဲ့ၿပီး နာမည္အႀကီးဆံုး
ကေတာ့ DT125 ပဲျဖစ္ပါတယ္...DT 125 ကို 1974 မွ 2008,euro emissions
စံႏႈန္းအရ ေလထုညစ္ညမ္းေစတဲ့ 2 stroke small engines ေတြဖ်က္သိမ္း
တဲ့အထိထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္...125cc,2 stroke,air and liquid cooled,manual
speed 6 ခ်က္,ေစာေစာပိုင္း ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ drum brake နဲ႔ ေနာက္ပိုင္း
မွာေတာ့ disc brake ေတြျဖစ္လာပါတယ္...ျမင္းေကာင္ေရကို 6000 RPM မွာ
16 ေကာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ထုတ္ေပးႏိုင္ၿပီး 260 ေပါင္ ပဲေလးလံပါတယ္...
ျမန္မာႏိုင္ငံကို သေဘၤာသား ေခတ္ျဖစ္တဲ့ 1980 ဝန္းက်င္
မွာ အလံုးအရင္းနဲ႔ဝင္ေရာက္လာပါတယ္...အဲ့တုန္းက Japan domestic
ဂ်ပန္ျပည္တြင္းသံုး ပစၥည္းမွန္သမွ် ဒို လို႔ေခၚတဲ့ေခတ္မို႔ DT125 လည္း
ဒို လို႔အမည္တြင္သြားပါတယ္...လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းဆိုင္ထဲဝင္ၿပီး "ကြၽန္ေတာ့္
ကို ကာလာ ၁၄ လက္မ ဒို ေလးတစ္လံုးေလာက္ျပပါ" ဆိုရင္ တီဗြီပဲ...
COMO ျဖစ္ျဖစ္ NATIONAL ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့..."ဒို one door ေလးျပပါ" ဆိုရင္
အဲ့ဒါ ေရခဲေသတၱာ..."ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒို ေကာက္ႀကီး ျပပါ"ဆိုရင္
ေသခ်ာတယ္...အဲ့ဒါ Rebel ပဲ...ကား ကိုေတာ့ ကားလို႔ေခၚစရာနာမည္
႐ွိေနတာကိုးဗ်..ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အျခားပစၥည္းေတြက brand new ေတြ
ဝင္လာေတာ့ ဒို ဆိုတဲ့အေခၚအေဝၚေပ်ာက္သြားၿပီး DT125 မွာပဲက်န္ခဲ့
ေတာ့တယ္...
2004 နဲ႔ေနာက္ပိုင္း မွာဝင္လာတဲ့ DT ေတြက
Electronic starter ပါလာေတာ့ R start လို႔ ေခၚၾကျပန္ေရာ...
DT125R က learner bike အမ်ိဳးအစားမွာ အခုထိကို နံပါတ္ ၁ ပဲဗ်...
သူ႐ုိ႕ ဆီမွာေတာ့ အခုမွဆိုင္ကယ္စီး စသင္တဲ့သူေတြစီးတဲ့ learner
ဆိုင္ကယ္ေပါ့...ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း
Advanced level ဆိုင္ကယ္ ဘီးႀကီး ေပါ့ဗ်ာ...အဓိက ေစ်းကြက္က
Australia ႏိုင္ငံဗ်...သူ႐ုိ႕ က DT125R ကို Learner အသိအမွတ္ျပဳ
ထားတယ္...YAMAHA ကလည္းဘယ္ရမလဲ အလံုးအဝင္းနဲ႔ကို
ထုတ္ၿပီးတင္ပို႔ေတာ့တာေပါ့...အေ႐ွ့ေတာင္အာ႐ွ...America နဲ႔ Australia
ေတာင္ အာဖရိက,Europe စတဲ့ႏိုင္ငံေတြကိုတင္ပို႔ခဲ့ပါတယ္...
အဲ့မွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြစီးတဲ့ Learner bike မို႔ 1988 ကစၿပီး
Output power ကို restriction လုပ္ပစ္လိုက္တယ္...
တကယ္ေတာ့ 2 stroke 125cc အင္ဂ်င္က HP 30 ေလာက္ထိကို
ထုတ္ေပးႏိုင္တာဗ်...အခုေခတ္ KTM 2 stroke 125 ကိုၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါ
တယ္...ဆယ္ေက်ာ္သက္ learners ေတြက ျမင္းေကာင္ေရ 30 ဆို
သိပ္ၿပီးေတာ့ control လုပ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူးေလ...restriction လုပ္လိုက္
ေတာ့ HP က 16,17,18 ေကာင္ေလာက္ပဲထြက္ေတာ့တယ္...
RPM ပါ ကန္႔သတ္လိုက္တယ္ 7500 RPM ကမေက်ာ္ဘူး...
YAMAHA ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ နည္းပညာ Y.P.V.S ...
(Yamaha Power Valve System)...(ျမန္မာအေခၚဘားဘူး)
နဲ႔ အထြက္ပါဝါကို ကန္႔သတ္လိုက္တယ္...
1988 နဲ႔ေနာက္ပိုင္း ပိုၿပီး restriction လုပ္လုပ္လာ
ခဲ့တာ ေနာက္ဆံုး 2008 DT125MX အထိတိုင္ေအာင္ပဲ...
အဲ့ဒါေၾကာင့္ 1988 to 1990s ဝန္းက်င္ DT ေတြက အဆြဲအ႐ုန္းပိုေကာင္း
ၾကတာဗ်...1982 to 1988 ဘီးေတြက ပိုဆြဲတယ္... အဲ့2 Stroke 125cc က
ထြက္လာတဲ့ ပါဝါက unpredictable ျဖစ္တယ္...လံုးဝခန္႔မွန္းလို႔မရဘူး...
Off road မွာဆို စလစ္ျဖစ္တာေတြ ရႊံ႕ဗြက္လမ္းေတြမွာ ထိန္းမရတာေတြ
႐ွိခဲ့လို႔ ေနာက္ပိုင္းကို restriction လုပ္ပစ္လိုက္တာ...DT Series ေတြမွာ DT50,DT80,DT100,DT125,DT125R,DT124RE,DT175,DT200R,
DT230Lanza,DT350,DT360,DT400B အထိထုတ္ခဲ့ၿပီး အဲ့ထဲမွာ
နာမည္ႀကီးတာက 125 series ေတြရယ္...DT200R နဲ႔DT230Lanza ေတြပါပဲ..
DT125 ကို 1970 ကေန 1982 အထိထုတ္ၿပီးေတာ့
Air cool only နဲ႔ ေ႐ွ႕ ေနာက္Drum brake ေတြပဲသံုးခဲ့ပါတယ္ HP က
14 ေကာင္ပဲထြက္ပါတယ္...1983 မွ 1987 အထိကို DT125LC လို႔ေခၚပါတယ္...LC က
Liquid cooled ပါ...1988 မွ 2004 အထိကို DT125R လို႔ေခၚပါတယ္...R က
Road ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္...2004 မွ 2008 အထိကို DT125RE လို႔ေခၚပါ
တယ္...E က Electric starter ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္...1988 ကေန ေနာက္ဆံုး
2008 အထိကို 2 stroke Single cylinder , Bore 56mm,Stroke 50mm, Liquid cooled ,
124cc,CDIမီးကူးစနစ္,Carburetor operating,Gear 6 ခ်က္,chain drive,
YPVS fully restriction နဲ႔ အထြက္ပါဝါကို 16.2 HP အထိသာကန္႔သတ္လိုက္ပါ
တယ္,tyre က Dual purpose tyres ေတြကိုအသံုးျပဳပါတယ္... 265 ေပါင္ပဲေလးလံတယ္ ...အဲ...ထူးျခားတာတစ္ခု႐ွိေသးတယ္ အဲ့ဒါ DT125X ပဲဗ်... street eXtreme ေပါ့ဗ်ာ...
DT125RE နဲ႔အကုန္အတူတူပဲ starterပါတယ္...tyre ကို On Road ေတြတပ္ထားတယ္...
Supermoto စတိုင္လ္ေပါ့ဗ်ာ...ေ႐ွ႕ တာယာ 120mm နဲ႔ ေနာက္တာယာက 140mm ႐ွိပါတယ္...
2004 ကေန2008 အထိထုတ္ခဲ့တယ္...ဒီမွာေတာ့႐ွားပါတယ္...
DT200R ကို 1980s မွာ စတင္စမ္းသတ္ထုတ္လုပ္ၿပီး
1990s ကေန 2000s ခုႏွစ္ေတြအထိထုတ္လုပ္ခဲ့တယ္...
2 stroke,Liquid cooled,195cc,Manual Speed 6 ခ်က္နဲ႔ DT200R ေတြကို
USA ေစ်းကြက္ကိုလံုးဝမျဖန္႔ပဲ...အာ႐ွ...Europe...Australia...Canada နဲ႔
Africa ေစ်းကြက္ကိုျဖန္႔ခ်ီခဲ့ပါတယ္...8500RPM မွာ 33 HP ထြက္တဲ့
DT200R ဟာ 235 ေပါင္ပဲေလးလံၿပီး138Km/h ကို 14 seconds နဲ႔အေရာက္
speed တင္ႏိုင္ပါတယ္...DT200R ရဲ႕ ထူးျခားမႈက Engine ထဲမွာ Lub oil ကို
injector နဲ႔ျဖန္းတာပဲဗ်...အသံလည္းသိပ္မထြက္လို႔ stealth bike
လို႔လည္းေခၚၾကတယ္...အဲ့ DT200R ကိုပဲ DT200WR လို႔
နာမည္ေျပာင္းၿပီး Canada ေစ်းကြက္ကိုျဖန္႔ခဲ့ပါေသးတယ္...
အဲ့ DT200WR က အျဖဴေရာင္မ်ားတယ္ဗ်...
DT200WR နဲ႔ DT200R ကြာျခားခ်က္က WR မွာ cylinder ရဲ႕ Exhaust port အပို
ပါလာၿပီး..DT200R မွာ Lub oil injector ပါလာတာပဲဗ်...HP 35 ေကာင္ထြက္တယ္
RPM 9000မွာ... WR ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကWide Ratio ပါ...Gear wide ratio ျဖစ္တယ္...
Gear တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ႐ွည္တာေပါ့ဗ်ာ...***(ဒီေနရာမွာ 2007 က စထုတ္တဲ့
4 stroke WR250 series ေတြနဲ႔မမွားၾကပါနဲ႔...DT200WR 2stroke နဲ႔ WR250R,F
4 stroke ေတြနဲ႔ခဏခဏမွား ၾကလို႔ပါ...ဒီေကာင္က 2008 မွာ 2stroke ေတြ
ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီးေတာ့DT ရဲ႕အသက္ကို ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ Dual purpose,trail bikes
ေတြအျဖစ္နဲ႔အခုထိတိုင္ဆက္ထုတ္ေနတဲ့ 4 stroke ေတြပါ...)*** ေနာက္ထပ္ WR200
ဆိုတာ႐ွိေသးတယ္ဗ်...DT200WR ကိုပဲ သံဆီတိုင္ကီေနရာမွာ plastic ဆီတိုင္ကီ
အစားထိုးၿပီး က်န္တဲ့ features ေတြေလွ်ာ့,weight ေလွ်ာ့ၿပီး MX racingဆိုင္ကယ္လို
ထုတ္ခဲ့ေသးတယ္...အဲ့ေကာင္ကေတာ္ေတာ္ေလးကိုျမန္တယ္ဗ်..
ဒါေပမယ့္. ၾကာ႐ွည္ေတာ့မခံဘူး...
DT230Lanza ကိုေတာ့ 1990s ဝန္းက်င္မွာပဲ DT200 ရဲ႕
ဒီဇိုင္းကိုအေျခခံၿပီးစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္...2000s ခုႏွစ္အထိေပါ့...
224cc,66.8mm bore နဲ႔ 64mm stroke ႐ွိတဲ့ Lanza အင္ဂ်င္ဟာ Over
Square slightly ျဖစ္ပါတယ္...liquid cooled,ေ႐ွ႕ေနာက္ disc brake ေတြ
နဲ႔ Lanza ဟာ ေပါင္ 267 ေပါင္ ေလာက္ပဲေလးပါတယ္...RPM 8500 မွာ
ျမင္းေကာင္ေရ 40 အထိထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္...အလြန္ထူးျခားတာ
တစ္ခုက Lanza မွာ Traction Control System ပါ ပါတယ္...
အခုေခတ္ ဘီးေတြလို computerize မဟုတ္ပါဘူး...CDI ကတစ္ဆင့္
ထိန္းခ်ဳပ္တာပါ...ရႊံ႕ဗြက္ထူတဲ့လမ္းေၾကာင္းမွာေမာင္းေနရင္ အေကြ႔ေတြ
မွာ ႐ုတ္တရပ္ အေနာက္ဘီးက စလစ္ျဖစ္ၿပီး အရမ္းလည္ပတ္ခဲ့ရင္ CDI က
ပလပ္ကို မီးေပးတဲ့ timing,(ignition timing ေပါ့ဗ်ာ) ကို ေနာက္က်ေအာင္ထိန္း
ခ်ဳပ္ၿပီး အင္ဂ်င္ RPM ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာပါ...ၿပီးမွ Loadဝင္တဲ့အခါ CDI က
ပလပ္ကို ပံုမွန္ timing နဲ့signal ျပန္ေပးၿပီး အင္ဂ်င္ကို ဆက္ၿပီး
လည္ပတ္ေစတာပါ...သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကေတာ့ ဆရာႀကီးေပါ့ဗ်ာ...
အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ Yamaha က 2 stroke ကို MX
Racing မွာပဲ သံုးေတာ့တယ္...YZ125,YZ250 ေတြေပါ့...Carburetor နဲ႔ဆို
ေပမယ့္...ေလထုညစ္ညမ္းမႈမ႐ွိသေလာက္နည္းပါးသြားၿပီးျဖစ္ပါတယ္...
Honda ကေတာ့ ႐ွင္းတယ္ Europe နဲ႔ ညိႇမွာဆိုးလို႔ 2 stroke ေတြကိုလံုးဝကို
မထုတ္ေတာ့တာ...လက္႐ွိ 2 stroke ေတြထုတ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီ ေတြ႐ွိပါတယ္...
KTM,Gas Gas,Beta, Husaberg (ဟူဆာဘက္ခ္) နဲ႔ Husqvarna တို႔လို
ကုမၸဏီ ေတြေပါ့...ဒါေပမယ့္ နည္းပညာေတြကသိပ္ေကာင္းသြားၿပီး...
2 stroke ကိုပဲ Fuel injection နဲ႔ျဖစ္လာၿပီး exhaust ေတြမွာလည္း အလြန္
ေကာင္းတဲ့ CO2 convertor ေတြအသံုးျပဳလာၾကေတာ့ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ
မ႐ွိေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ...သူ႐ုိ႕ ကေတာ့ ဆက္ထုတ္ဖို႔အစီအစဥ္႐ွိပါေသးတယ္...
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ 2 stroke ဆိုင္ကယ္ေတြက အေလးခ်ိန္ေပါ့ပါးၿပီး
Output power ေကာင္းၾကတယ္...Aluminium frame ေတြနဲ႔တြဲထုတ္လိုက္
ေတာ့ free style,stunt သမားေတြအႀကိဳက္...MX racers ေတြအႀကိဳက္ျဖစ္
ေနတာေပါ့ဗ်ာ...
crd to original uploader
No comments:
Post a Comment