Tuesday, July 16, 2019

သမိုင္းထဲက ဒဏၰာရီ… ဒဏၰာရီထဲက ပုဂံ (#အပိုင္း၂)

သမိုင္းထဲက ဒဏၰာရီ… ဒဏၰာရီထဲက ပုဂံ (#အပိုင္း၂)
==============================

အေနာ္ရထာ ႏွင့္ ဗ်ဝိ ဗ်တၱ
_________________

ထိုစဥ္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးလည္း က်န္စစ္သားအား လူျပဳေစ၍ အပါးေတာ္တြင္ ခစားေစေတာ့သည္။ထိုမွတစ္ဖန္ ျမင္းမူအရပ္၌ ထန္းပင္တစ္ေထာင္အား ေန႔ခ်င္းၿပီး လွီးျဖတ္ႏိုင္ေသာ ငေထြး႐ူးအားလည္းေကာင္း၊ပုပၸါးအရပ္မွ ႏြားအရွဥ္း ၃၀ ျဖင့္ဧကမ်ားစြာ လည္ထြန္ႏိုင္ေသာ ငလံုးလက္ဖယ္အားလည္းေကာင္း၊ေညာင္ဦးအရပ္၌ ေညာင္ဦးကမ္း ႏွင့္ ေအာင္သာ ကမ္းသို႔ ျမစ္ကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ကူးႏိုင္ေသာ ေညာင္ဦးဖီးတို႔အားလည္းကာင္း၊မိမိအပါး၌ ခစားေစၿပီး သားအရင္းမ်ားကဲ့သို႔ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေလ၏။

             တစ္ရံေသာအခါ လက္ထုပ္အရပ္၌ ႀကိဳးႏွင့္တစ္ကြ ျမင္းေလးစီးသည္ လူတို႔ဖမ္း၍လည္းမရ၊အရွင္လည္းအရွိဟု အေနာ္ရထာအားလာေရာက္ေလွ်ာက္ေလရာ သူရဲေကာင္းေလးေယာက္လြတ္၍ ဖမ္းေစ၏။

အဆိုပါ ေလးေယာက္လည္း ျမင္းမ်ားအား ေရသို႔ခ်ၿပီး တက္စီး၍ ေဆာင္ယူၿပီး အေနာ္ရထာအားဆက္ေလသည္။အေနာ္ရထာမွ သူရဲေကာင္းေလးဦးအား ျပန္လည္ေပးအပ္ေလသည္။

အဆိုပါျမင္းမ်ားမွာအေနာ္ရထာစီးေသာ ျမင္းမွာ ဖခင္ႀကာင္းျဖဴမင္းအား သိၾကားမင္းေပးအပ္ေသာ ခႏီၲကလက္လွျမင္း၊က်န္စစ္သားကား ႏွလံုးကြန္႔ေခါင္ျမင္း၊ငလံုးလက္ဖယ္ကား ေလမိုးယဥ္ေခါင္ျမင္း၊ငေထြး႐ူးကား ႏွလံုးလ်င္တိုင္းျမင္း၊ေညာင္ဦးဖီးကား ႏွလံုးအတုမရွိဟု အသီးသီးအမည္တြင္ၿပီး အဆိုပါျမင္းမ်ားမွာ နတ္ျမင္းမ်ားသာျဖစ္ၾကေလေတာ့သည္။

             ထိုစဥ္က မင္းအဆက္ဆက္တို႔သည္ သမထီးအရပ္၌ သီတင္းသံုးေသာ အရည္းႀကီးသံုးက်ိပ္ႏွင့္တပည့္ေျခာက္ေသာင္းတို႔၏ အဆံုးအမကိုခံ၍ မွားေသာအယူကိုတည္ၾကကုန္သည္။

ထိုအရည္းႀကီးတို႔သည္ မိမိတို႔ဆႏၵအားေလွ်ာ္စာၾကမ္းျပဳ၍ လူတို႔အားလွည့္ပတ္ဖ်ားေယာင္းၿပီး တရားေဟာေလသည္။ထိုတရားကား သူ႔အသက္ကိုသတ္မိေသာသူသည္ ဤပရိတ္ကိုရြတ္ေသာ္ ကမၼပထ မွလြတ္၏၊

မိဘ ကိုသတ္မိေသာသူသည္လည္း ပဥၥာနႏၲိယ ကံမွ လြတ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊မင္းအစရွိေသာ ျပည္သူျပည္သားတို႔ ထိမ္းျမႇားျပဳေသာအခါ ညဦးတြင္ထိုသူတို႔အားပို႔၍ နံနက္မိုးေသာက္ျပန္လႊတ္မွ ထိမ္းျမႇားရ၏။

(ဤသည္ကို ပန္းဦးလႊတ္သည္ေခၚ၏) ထိုသို႔ မဟုတ္ေသာတရားကို အေနာ္ရထာမင္းမွ မႏွစ္သက္၍ မွားေသာအယူဟု ထင္မွတ္ယူျပီး ေနာင္ေတာ္စုကၠေတး၊ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မ်ား၊ႏို႔စို႔ကေလးငယ္မ်ား၊ႏြားေက်ာင္းသားမ်ား အစရွိသည္တို႔ကို သတ္မိေလေသာေၾကာင့္ ႀကီးစြာေသာ ေနာင္တ ႏွင့္ ထိတ္လန္႔ျခင္းသို႔ ေရာက္ေနေလေတာ့သည္။

      ထိုအခါ ရွင္အရဟံသည္ သာသနာမတည္ေသးသာ ေပါကၠာရာမသို႔ သာသနာျပဳရန္ႂကြလာရာ ေပါကၠာရာမႏွင့္ မနီးမေဝးေသာ ေတာအရပ္၌သီတင္းသံုးေနေလ၏။

သိၾကားမင္းလည္း မုဆိုးတစ္ဦးအား လွည့္ပတ္၍ ရွင္အရဟံကိုျမင္္ေစၿပီးလွ်င္ မုဆိုးမွ လူမဟုတ္၊ဘီလူး၊လူ႐ိုင္း တစ္ခုခုျဖစ္တန္ရာ၏ဟု ယူဆၿပီး အေနာ္ရထာထံသို႔ ေခၚေဆာင္လာေလေတာ့သည္။အေနာ္ရထာလည္း ျမတ္ေသာဣေျဒၵႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ရွင္အရဟံကို ျမင္ေတာ္မူေလလွ်င္ဤသူကား လူ႐ိုင္းမဟုတ္၊ျမတ္ေသာသူတည္း။

ဤသူ၏ကိုယ္တြင္း၌ ျမတ္ေသာတရားမ်ား ရွိအံ့။အေနာ္ရထာလည္း ဤသို႔ၾကံေလ၏" ဤသူသည္ ျမတ္ေသာသူျဖစ္လွ်င္ ျမတ္ေသာေနရာ၌ ေနလတၱံ့၊ယုတ္ေသာသူျဖစ္ကား ယုတ္ေသာေနရာ၌ေနလတၱံ့ "။သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာေနရာ၌ ေနပါေလဟု ဆိုေလ၏။

ရွင္အရဟံလည္း ႀကီးျမတ္ေသာ အျဖစ္ကို သိေစလိုျခင္းဌာ ျမတ္ေသာရာဇပလႅင္ေပၚသို႔ တက္၍ သီတင္းသံုးေတာ္မူေလ၏။ မင္းႀကီးလည္း " ငါ့အရွင္...ဆရာဘုရားသခင္ ေဟာေတာ္မူတတ္ေသာ တရားေတာ္ကို တစ္စိတ္တစ္ေဒသမွ် ငါ့အား ေဟာေတာ္မူပါေလာ "ဟူ၍ ေတာင္းပန္၏။

                 ရွင္အရဟံလည္း သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးအား နိေျဂာဓသာမေဏ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ အပမၼာဒ အစရွိေသာ တရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူေလရာ မင္းႀကီးႏွလံုးသားဝယ္ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္မ်ားအႀကိမ္ႀကိမ္ပြားမ်ားလ်က္ ရွိေနေတာ့သည္။

တရားဆံုးေသာ္ မင္းႀကီးလည္း ၊ငါ့အရွင္ အဆံုးအမကို ခံေတာ့မည္ " ဟူ၍ ျမတ္ေသာအရပ္၌ သာယာလွပစြာေသာ ရတနာအတိျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ေက်ာင္းကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေလ၏ ၊ တိထၳိ ျဖစ္ေသာ အရည္းႀကီးတို႔အယူကိုလည္း ပယ္၏ ၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကိုလည္း ထိုအယူကိုပယ္၍ ေကာင္းေသာတရား၌ တည္ၾကေစေလေတာ့သည္။

                    ထိုစဥ္ အရည္းႀကီးတို႔သည္ လာဘ္လာဘ ေလ်ာ့နည္း ကုန္သည္ျဖစ္၍ ရွင္အရဟံအား ႀကီးစြာေသာအၿငိဳး ထားၾကေလေတာ့သည္။မင္းႀကီးလည္း ထိုအၾကံအား ႀကိဳသိေနေလေသာေၾကာင့္ အရည္းႀကီး ၃-က်ိပ္ႏွင့္ တပည့္ ေျခာက္ေသာင္းတို႔ကို ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေသာ အေစာင့္တို႔ကို ခန္႔၍ ေစာင့္ရေလေတာ့သည္။

ရွင္အရဟံလည္း သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေတာ္သူမ်ားအား ရဟန္း၊ပဥၨင္း အျဖစ္ကိုျဖစ္ေစ၏။အေနာ္ရထာမွလည္း အရည္းႀကီး သံုးက်ိပ္ႏွင့္ တပည့္ေျခာက္ေသာင္းတို႔ကို လူဝတ္လဲေစ၍ အဲေမာင္းကိုင့္၊လွံကိုင္၊ဆင္ေခ်းက်ံဳး၊ျမင္းေခ်းက်ံဳး ထည့္ေတာ္မူေလေတာ့သည္။အခ်ိဳ႕မွာလည္း အရည္းႀကီးတို႔ အယူကိုသာယူၾကေလသည္။

                   ယင္းအခါ၌ သထံုျပည္ဝယ္ သေဘၤာပ်က္၍ ဘာသာျခားညီေနာင္ ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္ကိုစီး၍ သထံုသို႔ေရာက္လာ၏။

သထံုမင္းဆရာ ဘုန္းႀကီးသည္လည္း ၎ညီေနာင္အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍ အပါးေတာ္၌ ဗ်တ္ဝိႏွင့္ဗ်တၱဟု အမည္ေပး၍ ထားေလၿပီးလွ်င္ ေဆးျမစ္တူးရန္အလို႔ဌာ ေတာသို႔ ေခၚေဆာင္သြားေလရာ ဝိဇၨာဓိုရ္ ေဇာ္ဂ်ီတစ္ေကာင္သည္ အခ်က္အရာႏွင့္ ေသသည္ကိုေတြ႕ေလ၏။

အဆိုပါဘုန္းႀကီးလည္း ပိဋကတ္၊ေဗဒင္၊ေဆးဝါး၊မႏၲားရားတို႔ကို အၿပီးတိုင္ေအာင္ တတ္ေျမာက္ေသာ ဘုန္ႀကီးျဖစ္ေလရာ ဤေဇာ္ဂ်ီေကာင္အား ဖုတ္ကင္စားသည္ရွိေသာ္ အနာမ်ိဳးေပ်ာက္၏ ။

အသက္ခႏၶာ ျမစ္ၿမဲစြာရွည္၏ ၊ ဆယ္ရက္သြားရာေသာခရီးအား တစ္ရက္တည္းႏွင့္သြားႏိုင္၏ ၊ အခ်ိန္တစ္ေထာင္ရွိေသာ ဝန္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ အစြမ္းအားႏွင့္ ရွိ၏။ယင္းသို႔ျဖစ္၍ ဤေဇာ္ဂ်ီေကာင္အား ထမ္း၍ ေက်ာင္းသို႔ယူေဆာင္လာေစ၍ ေဆးတို႔စုရံုး၍ ငါစီရင္မည္ဟု ေျပာၾကားေလ၍ သယ္ေဆာင္လာေစေတာ့သည္။

 (မွတ္ခ်က္။   ။ေဇာ္ဂ်ီ၏သေဘာသည္ကား အသက္မရွိလွ်င္ ပကတိလူခုႏွစ္လသားခန္႔သာရွိ၏။အဗ႓ႏၲရသရက္သီး၊ဇမၺဳသေျပသီိးတို႔ကိုသာ စားေသာေၾကာင့္ ေဇာ္ဂ်ီေကာင္၏ အနံ႔သည္ကား ဌက္ေပ်ာနံ့ကဲ့သို႔ ေမႊးႀကိဳင္ေနေလသည္) ။

တစ္ရံေသာအခါ ထိုဘုန္းႀကီးမရွိခိုက္ ထိုကုလားညီေနာင္လည္းအဆိုပာေဇာ္ဂ်ီအားဖုတ္ကင္၍ စားၾကေလေတာ့သည္။ထိုစဥ္ ကုလားညီေနာင္လည္း ဆင္ေျပာင္ႀကီးအားႏွင့္တူေသာ အားကို ပိုင္ဆိုင္၍ ေနေလေတာ့သည္။အဆိုပါသတင္းအား သထံုမင္းၾကားေလေသာ ဗ်တ္ဝိႏွင့္ ဗ်တၱအား ဖမ္းေစ၍ သတ္ေလေတာ့သည္။

အစ္ကိုဗ်တ္ဝိအား မယားအိမ္တြင္ အိမ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ဖမ္းမိသျဖင့္သတ္ေလသည္။ညီမူကား ထြက္ေျပး၍ ေပါကၠာရာမသို႔ ေရာက္ေသာ္ အေနာ္ရထာမင္းထံဝယ္ ခစားေလ၏။အေနာ္ရထာမင္းလည္း ဗ်တၱ၏ အရည္အသြားကို ျမင္၍ သနားေတာ္မူသျဖင့္ အပါးေတာ္၌ မျပတ္ခစားေစေလေတာ့သည္။

သထံုမင္းလည္း ဗ်တ္ဝိကို သတ္ျပီးလွ်င္ မင္းဆရာဘုန္းႀကီးႏွင့္တိုင္ပင္၍ ဗ်တ္ဝိအားခုတ္ပိုင္းၿပီးလွ်င္ ၿမိဳ႕႐ိုးပတ္လည္၌ ျမဳွပ္ႏွံ၍ထားေလေတာ့သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေန႔မွစ၍ သထံုျပည္ကို ရန္သူအေပါင္းတို႔ လာေရာက္တိုက္ခိုက္ သိမ္းယူႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။

                     ဗ်တၱသည္လည္း ပုပၸားအရပ္သို႔ တစ္ေန႔ဆယ္ေခါက္ စကားပန္းအား အေနာ္ရထာမင္းထံသို႔ ယူေဆာင္ေပးရေလေတာ့သည္။ထိုစဥ္ ပုပၸားအရပ္မွ ဘီလူးမႏွင့္ ဗ်တၱ ခ်စ္ႀကိဳက္ေလရာ အဆိုပါ ဘီလူးမလည္း လူေယာင္ဖန္ဆင္း၍ ဗ်တၱႏွင့္ ေပါင္းသင္းၿပီးလွ်င္ သားႏွစ္ေယာက္ ေမြးဖႊားေလေတာ့သည္။

အဆိုပါကေလးငယ္ႏွစ္ဦးအား အေနာ္ရထာမင္းအပါးတြင္ ေစပါး၍ ေနေစရာ အေနာ္ရထာမွ ေရႊဖ်င္းႀကီိး၊ေရႊဖ်င္းငယ္ဟု ေခၚေလေတာ့သည္။

အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ ပိဋကတ္-သံုးပံု၊ေမြေတာ္၊ဓာတ္ေတာ္မ်ားစြာရွိေသာ သထံုျပည္သို႔ လိမၼာေသာ အမတ္တစ္ေယာက္အား လႊတ္၍ လက္ေဆာင္ ပ႑ာမ်ားႏွင့္ ပူေဇာ္ရန္အလို႔ဌာ ေစလႊတ္ေလေတာ့သည္။သထံုမင္း(မႏူဟာမင္း)က " အ႐ိုင္းတို႔ႏွင့္ အရာေလာ" ဟု မေပးဘဲ ဆိုေလရာ အေနာ္ရထာမင္းလည္း ျပင္းစြာအမ်က္ထြက္၍ သထံုျပည္သို႔ ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ေလေတာ့သည္။

               အေနာ္ရထာမင္းမွ သထံုသို႔ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္စဥ္ ႏိုင္ငံေတာ္ရွိသူရဲသူခက္မ်ားစုရံုး၍ ေရေၾကာင္း၊ၾကည္းေၾကာင္း ျဖင့္ခ်ီတက္ေလ၏။ၾကည္းေၾကာင္းမွာကား က်န္စစ္သား၊ငေထြး႐ူး၊ငလံုးလက္ဖယ္၊ေညာင္ဦးဘီး စစ္သူႀကီးေလးေယာက္မွ တပ္ဖ်ားခ်ီ၍ အေနာ္ရထာကား ေနာက္ထပ္တပ္မျပဳ၍ ခ်ီေလသည္။

သထုံမင္း(မႏူဟာ)လည္း အေနာ္ရထာမင္းမွ နတ္ျမင္းသည္စစ္သူႀကီးေလးပါးႏွင့္တစ္ကြ မေရတြက္ႏိုင္ေသာစစ္သည္တို႔ ခ်ီလာၿပီဟူ၍ၾကားေလေသာ္     လြန္စြာေၾကာက္ရြံ႕၍  ၿမိဳ႕တံခါးအားပိတ္ၿပီး  ၿမိဳ႕ကိုခိုင္လုံေအာင္ျပဳ၍ ခံစစ္ျပင္ေလေတာ့သည္။စစ္သူႀကီးေလးပါး ဦးေဆာင္၍  ျမဳိ႕ကိုတက္၍တိုက္ခိုက္ေလရာ  မည္သို႔မွ်တိုက္၍မရေခ်။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္   ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ  ဗ်တ္ဝိ၏ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျမႇဳပ္ႏွံထား၍ အေစာင့္ခ်ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။အေနာ္ရထာမင္းမွ ဟူးရားျဖဴ၊ဟူးရားညိဳတု႔ိုႏွင့္တိုင္ပင္၍  ကုလားေျခလ်င္ျဖစ္ေသာ ဗ်တၱအားတာဝန္ေပးေလသည္။

အဆိုပါဗ်တၱလည္း  ညဥ့္အခါတြင္ၿမိဳ႕အတြင္းသို႔ဝင္၍  မရီးျဖစ္သူအားေမးျမန္းၿပီး  အစ္ကိုျဖစ္သူဗ်တ္ဝိ၏  ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား တူးယူဖယ္ရွားေလေတာ့သည္။(မွတ္ခ်က္။  ။ညီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ဝင္၍ရသည္ဟု ယူဆရပါသည္)ထိုအခ်ိန္မွ သထံုကိုတိုက္ခိုက္၍ေအာင္ျမင္ေလသည္။

             မႏူဟာမင္းႏွင့္တစ္ကြ သား၊မယား၊မႈးမတ္တို႔ကိုဖမ္းဆီး၍  ပိဋကတ္သုံးပံုႏွင့္တစ္ကြ ဘုရားဓာတ္ေတာ္၊ေမြေတာ္မ်ားႏွင့္ ပန္းပု၊ပန္းခ်ီ..................  စေသာပညာသည္မ်ားႏွင့္  အရိယာသံဃာေတာ္မ်ားအားေပါကၠာရာမသို႔ေခၚေဆာင္သြားေလေတာ့သည္။မႏူဟာမင္းအား ျမင္းကပါအရပ္၌ အလုပ္အေကၽြးႏွင့္တကြထားေလသည္။

အေနာ္ရထာမင္းအား မႏူဟာမင္းမွ ဖူးေျမႇာ္ဦးခ်ေလေသာ္ အာခံတြင္းမွ စက္ေျပာင္ေျပာင္ အေရာင္ထြက္၍ ၾကက္သိမ္းေမႊးညင္း ထသည္ဟူ၏။မႏူဟာမင္း၏ဘုန္းတန္ခိုးအား ကြယ္ေပ်ာက္ေစရန္ ဘုရားဆြမ္းေတာ္တင္ေသာ ဆြမ္းအားစြန္႔၍ မျမတ္ေသာအရပ္၌ ထားေစၿပီးလွ်င္ မႏူဟာမင္းအား ေကၽြးေလေတာ့သည္။ထိုအခ်ိန္မွစ၍ မႏူဟာမင္းလည္း ဘုန္းတန္ခိုးကြယ္ေပ်ာက္ေလေတာ့သည္။

ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားကၽြန္အျဖစ္သို႔ပါ လွဴဒါန္းလိုက္ေလေတာ့သည္။မႏူဟာမင္းလည္း မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ဘဲ စားသံုးမိသည္ျဖစ္၍ ဘုန္းတန္ခိုးကြယ္ေပ်ာက္သည္ကို မ်ားစြာ ႏွလံုးမလွသည္ျဖစ္၍ မိမိ၏ လက္စြပ္အား ေရာင္းခ်ၿပီးေလလွ်င္ ႀကီးစြာေသာ ဘုရားထက္ဝယ္ေတာ္တစ္ဆူ၊ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူဟန္ ေပါင္းလဲတစ္ဆူ တည္ေတာ္မူ၏။

( ထိုဘုရားကို ယခုတိုင္ေအာင္ " မႏူဟာ " ဟူ၍တြင္၏ ) ထိုစဥ္တြင္ ဗ်တၱသည္လည္း မိမိ၏သားႏွစ္ပါးအား ခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍ ထိန္းေက်ာင္းသည္ကို မလိုလားေသာ မွဴးမတ္တို႔မွ တာဝန္လစ္ဟင္းသည္ဟု ကုန္းေခ်ာေလရာ အေနာ္ရထာမင္းမွ မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ ကြပ္မ်က္၍ သတ္ခိုင္းေစေလေတာ့သည္။

                       တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ဘုရားစြယ္ေတာ္ရွိသည္ဟု အေနာ္ရထာမင္းၾကားေလေသာ္ စြယ္ေတာ္ေတာင္းရန္အတြက္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ စစ္အင္အား အလံုးအရင္းႏွင့္ ခ်ီတက္ေလေတာ့သည္။  ။

(ဆက္ရန္အပိုင္း၃)
အေနာ္ရထာႏွင့္နတ္စစ္သည္(၄)ဦး......

#Credit_Org

No comments:

Post a Comment